1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Docsis 3.0 modem, wie heeft hem al ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dutchy_40, 7 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Upgrade-upgrade-upgrade en... upgrade!

    Als verse Ziggo klant ging ik gisteren vol enthusiasme het Arris modem aansluiten. Bij mij ging het niet "als de brandweer", tenzij je daarmee telkens brandjes blussen bedoeld :)

    Na het aansluiten van het modem kreeg ik op mijn laptop netjes het activatiescherm, daar kon ik 1 keer op next drukken en kreeg meteen een "Helaas, tijd om Ziggo te bellen" scherm. Daar heeft een aardige helpdeskvrouw mijn modem geactiveerd met het juiste CMAC adres. Waarschijnlijk zou ik het modem even moeten herstarten. Zo gezegd zo gedaan.

    Het modem ging herstarten en US en DS ging samen tegelijk knipperen (dit betekent leerde ik later, dat het modem via de Ziggo server een nieuwe firmware aan het downloaden is). Minder goed bericht was dat het modem hier niet helemaal goed mee omging, het na een tijdje opgaf, herstartte en dacht "Hey ik zie nieuwe firmware, dat gaan we eens downloaden". Sindsdien (GOTO 10) blijft het modem zich maar rebooten, doet weer een poging, rebooten etc. etc. :giveup:

    Het modem is nu puur aangesloten op stroom en mijn binnenkomende kabelverbinding (lees: groene kabel). Ik begin er wel een beetje hopeloos van te worden. Ik heb zoveel keer met Ziggo gebeld dat op een gegeven moment het bandje zei "Er is potentieel een storing in uw gebied". Dit schijnt automatisch te gebeuren als er veel vanuit een postcode gebeld wordt (de helpdesk-medewerker zag geen storing op de storingspagina, en dacht ook dat dat puur door mijn telefoontjes kwam).

    Mocht een monteur dit lezen of iemand anders een briljant idee hebben, dan hoor ik het graag. Hier staat het aparte topic dat ik over dit probleem geopend heb:
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19275
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2009
  2. Maar we kunnen hier heel lang over door blijven praten, maar ben en blijf zelf van mening dat het netter had gekund, maar Ziggo heeft nu eenmaal hier voor gekozen en kunnen we niets aan veranderen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2009
  3. Staat een router tussen maar dat zou het probleem niet mogen zijn.
    Zo juist Ziggo gebeled en zeggen dat ze mijn Arris aangemeld zien als een DOCSIS2 modem ipv 3, call is doorgezet naar Error-team zegt hij. Schijn ook 2 klantnummers te hebben, op brief staat hele andere, daarom werkte activatie ook niet denk via gebruikelijke manier.
     
  4. Gister het nieuwe modem(Arris) in ontvangst mogen nemen, gisteravond aangesloten, was vrij snel 'online' het activeren had alleen wat voeten in de aarde.

    Bij de pagina "Het activeren is mislukt, neem contact op met de klantenservice" even op F5 gedrukt en gegevens opnieuw verzonden en het modem kwam online(ook keurig de melding dat activeren gelukt was).:pompom:

    Maar nu vanmiddag, zit rustig te browsen en opeens een knal *poef*. Alle ledjes op het modem uit en een brandlucht bij het modem, exit dus.:giveup:

    Oude Webstar modem weer aangesloten, geactiveerd met dezelfde code als bij het nieuwe modem zat, wederom de melding "Activeren niet gelukt", op F5 gedrukt en warempen, het activeren is gelukt."(Die gaan we dus onthouden) en modem kwam helemaal online inc telefonie.

    Klantenservice gebeld, nu komt er a.s. vrijdag een monteur deze kant op om het modem om te ruilen, tot die tijd gewoon weer het oude modem gebruiken dus.
     
  5. Kijk in het router topic, verschillende testsite's genoemd daar

    Smallnetbuilder is er een van
     
  6. Da's niet waar, er is altijd een vast percentage van klanten waarbij het toch mis gaat, van een signaalsterkte wat net op het randje zit waardoor een nieuw modem niet online komt terwijl het oude nog net wel werkte, tot een modem wat DOA is en niet wil werken en alle andere tussenvormen die je hier op het forum ook gemeld ziet. Er bestaat geen bedrijf waarbij zoiets met 100% succes verloopt. Ook als maar 1% van de omwisselingen mislukt moet je dat niet tegelijk in één gebied willen hebben omdat de oplossing voor iedereen dan te lang gaat duren. Je kunt dan beter risicospreiding toepassen en het uitdelen van modems over heel nederland doen in de tijd die ervoor nodig is.
     
  7. Ik hem hem vanmiddag, aangesloten volgens de handleiding en knallen maar..50mbit door de kabeltjes..
     
  8. Sinds vandaag ook de Arris TM702B in gebruik. Installatie en activatie ging erg gemakkelijk en was binnen enkele minuten afgerond. Hij draait nu al zo'n uurtje of 8 stabiel en snel. Ik hoop dat het ook zo blijft. :)
     
  9. Vandaag modem gehad (Arris TM702). Eerst de huisaansluiting moeten vervangen voor een TRAS-1000, daarna met niet al teveel problemen het modem aangesloten en geactiveerd. Nadat de verbinding stabiel was heb ik mijn oude Speedtouch 716 ertussen gezet als router. Werkt tot op heden kwa snelheid goed. Kwa stabiliteit soms een dip van enkele seconden. Moet nog uitzoeken of dat aan mijn router ligt of aan mijn modem. Tot nu toe tevreden over Ziggo.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina