1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Docsis 3.0 modem, wie heeft hem al ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dutchy_40, 7 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beide
    HD kan niks doen en zegt te wachten op technische dienst.
    Dit kon een week duren en ik heb inet en telefoon nodig dus heb oude modem er weer tussen geprakt.

    Ik heb bij elkaar 3 uur eraan gespendeerd en dat vond ik meer dan genoeg.

    Hij komt online, krijgt een ipadres en zodra ik wil activeren reset ie zichzelf en dit blijft zo doorgaan.
    Harde reset helpt niet, stroom eraf helpt niet.

    Ik heb oprecht te doen met de mensen die hier echt geen fluit verstand van hebben en overgeleverd zijn aan een stukje papier met instructies.


    De storing die ik heb schijnt weer tig x voor te komen, ik was wat kort door de bocht door te zeggen dat ik dit verwacht had maar.......

    Dit had ik dus wel verwacht, beetje jammer.
     
  2. Sorry, ik wilde niemand de ogen uitsteken. Dat ik de bestelling al in een paar dagen binnen had verraste mij ook wel, want het zou volgens de verkoop 10 à 14 werkdagen duren. Verder is het ergens natuurlijk wel logisch dat de mensen die nu "alles-in-1 extra" bestellen meteen een docsis 3.0 modem erbij krijgen, anders zouden ze die later alsnog moeten nasturen.

    Hier ging het activeren zoals in de handleiding door naar "activatie" te surfen overigens ook niet geheel volgens plan. Ik kon wel de activatiecode invullen maar kreeg vervolgens de melding op het scherm om contact op te nemen met de hepdesk. Dat heb ik gedaan, moest het MAC adres doorgeven, en de dame drukt op een knopje en voilà, alle lampjes gingen plotseling aan en mijn modem was geactiveerd. Daarna moest ik het modem nog even spanningsloos maken. Volgens de handleiding kon het maximaal tot 20 minuten duren maar een paar minuten later kon ik al internetten.
     
  3. Vanmorgen (17/7) het nieuwe modem binnen gekregen, jawel 1 dag na de mail van Ziggo, Hulde.

    Helaas was de blijdschap van korte duur, registeren ging goed en na ongeveer 20 min. weer online ................. voor 5 min :cry:

    HD gebeld en na 1 uur bellen en alle denkbare opties te hebben gedaan deed die het nog niet. Aangezien ik naar mijn werk moest heb een eind aan het telefoon gesprek gemaakt met de afspaak dat als het modem het nog niet deed als ik thuis kwam (zo rond 23.45) ik vandaag 18/7 de HD weer zou bellen om het "oude"modem weer te plaatsen en opnieuw te registreren. Dit omdat de telefoonlijn ook niet werkte
    Met deze optie kwam de HD zelf omdat hij (na lang) aandringen de ware reden gaf; de nieuwe modems hebben een software fout en men is druk bezig om dat te herstellen, op zijn vroegst zal dat ergens in augustus zijn !

    Maar goed, ik kwam thuis en alles werkte, heb alleen nog het probleem dat ik niet de volledige snelheid haal en dat de netwerkverbinding op mijn pc er soms na een aantal minuten de brui aan geeft (overgeens op alle PC,s); na een herstart van de pc´s werkt alles weer ?. Ik denk dat dit aan mijn router ligt (netgear, mee besteld bij alles in 1').
    Zal de HD hier vandaag nog ff over bellen of dat inderdaad zo is of dat het toch aan het modem ligt.
     
  4. Dat is vervelend... Welk merk en type modem heb jij gekregen?
     
  5. Het probleem is niet dat iedereen ongeduldig is, maar dat er mensen zijn die een goedwerkende 30/3 verbinding hadden, er problemen zijn met de levering van het nieuwe modem, problemen in de wijk of zoals ik vandaag nu weer hoorde dat de signaalsterkte van de wijkkast naar mijn huis niet sterk genoeg is om mij een stabiele upload te garanderen met het nieuwe Arris modem (Ik krijg nog steed 48-50 down (das perfect!), maar haal hooguit 0,5, jawel, 0 KOMMA 5 upload!). Nu is voor de 2e keer het oude Motorola modem geheractiveerd en komt er een monteur op maandag de 27e langs.

    Ik heb best geduld, begrijp ook dat er dingen fout gaan met het invoeren van dingen, het probleem is, de oude goedwerkende Z3i 30/3 die fijntjes op 1 juli naar 20/3 is teruggezet. Ik betaal dus voor Ai1E wat volgens de site van Ziggo een snelheid zou moeten hebben van 50/5 met de ingangsdatum van 1 juli echter heb ik nu de nieuwe snelheid van Ai1+, nml. 20/3. En jawel, ik heb al sinds begin juni het nieuwe modem. De monteur kan wegens drukte niet eerder langskomen dan de 27e, dit betekent dat ik dan tegen die tijd al een kleine 2 maanden met een nieuw Arris (702) modem zit die het niet doet en 1 maand voor Ai1E betaal en maar de snelheid haal van Ai1+. Okay, het oude modem is tot 2x toe teruggezet dus ik heb verbinding, maar niet de snelheid die ik zou moeten hebben!

    Nu kan je zeggen, "het is een gratis verhoging", "je krijgt uiteindelijk meer dan waar je lid voor werd", leuk allemaal, dat gaat op voor mensen die bv. Ai1E al hadden maar ik werd lid voor Z3i en die had 30/3, ik ben dus teruggezet in snelheid, daar ben ik het niet mee eens. Ik begrijp ook dat je vingers jeuken om mij te gaan vertellen dat het gefaseerd ingevoerd wordt, blabla, het probleem is dat ik al aan de beurt ben geweest en ze het dus niet goed krijgen (tot nu toe, ik weet heus wel dat het goed gaat komen). Het is alleen knap frustrerend om te weten dat het bij mij al lang goed had moeten werken en dat ik al bijna 2 maanden met het nieuwe modem gerotzooi heb en steeds de helpdesk moet bellen.

    NB. net zie ik ook in het lijstje met de ingangsdata dat Z2 abo's op 1 juli 25/4 hebben, ik begrijp gewoon niet waarom men de oude Z3i abo's die om watvoor reden dan ook het oude Motorola modem nog moeten gebruiken niet gewoon de oude 30/3 of anders in ieder geval de snelheid van Z2 tijdelijk krijgen...

    Overigens, Brammetje, no offense :D Ik zie heus wel dat je je best doet om in je vrije tijd zoveel mogelijk mensen te helpen, wilde gewoon ff mijn ei kwijt daar ik af en toe het idee krijg je deze reactie op de automatische piloot doet, omdat het voor 99% van de mensen wel opgaat wat je zegt :)
     
  6. Ja, en als je dat niet kan hebben heb je een verkeerd type internetverbinding. Ziggo doet alleen aan best-effort.
     
  7. Berichten komen nogal snel volgens de automatische piloot als mensen alleen maar klagen zonder aan te geven waar ze nou echt mee zitten. Dan wordt het nogal gauw gegeneraliseerd.
     
  8. Ik wil anders best extra betalen voor een SLA als Ziggo die optie bied. V.z.i.w. zijn er voor consumenten geen mogelijkheden om een verbinding te krijgen met SLA, een beetje vreemd omdat veel mensen hun verbinding toch ook voor hun werk nodig hebben.
     
  9. Daar hebben ze Ziggo zakelijk voor. http://www.ziggozakelijk.nl
     
  10. Stel als ik het nieuwe modem heb. Maakt het wat uit als ik hem meteen aan de router hang en dan activeer?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina