1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Docsis 3.0 modem, wie heeft hem al ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dutchy_40, 7 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Alles-in-1-Extra

    Zonder dat ik erom gevraagd heb besloot Ziggo om mij te converteren van Z3i naar Alles-in-1-extra.
    Het begon met de levering van een nieuw modem begin juni.
    Aansluiten lukte niet in-1-keer. De helpdesk moest extra activeren vanuit centraal. Er werd een nieuw ip-adres toegekend (in de 94.209.xxx.xxx reeks)
    Snelheid bleef laag (tussen 10 en 20 MBps).
    Half Juli viel de verbinding weer weg.
    Na een dag uitval was de verbinding er plotsklaps weer.
    Er werd weer een nieuw ip-adres toegekend (in de 94.209.xxx.xxx reeks)

    Ik kreeg een tweede brief half juli met een 2e activeringscode (de 1e vanwege het modem, de 2e vanwege het Alles-in-pakket ??).
    Op 7 juli viel de verbinding voor de derde keer weg. Wederom bijna voor een hele dag.
    Helpdesk hielp in de maand juni 3 keer; maar de echte oplossing kwam dus steeds een dag later.

    Op 8 juli was de verbinding er weer.
    Er werd een nieuw ip-adres toegekend (in de 83.82.xxx.xxx reeks)
    De snelheid is nu 48 Mbps down en 4.5 Mbps up !

    Ik heb nergens om gevraagd en me 3 hele dagen geergerd omdat ik niet online ben geweest en de oplossing niet wist.

    Hoe maak je ontevreden klanten? Gewoon bij Ziggo werken; dan leer je het vanzelf. Het is daar een tweede natuur.

    ***) modedit : router vraag verwijderd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2009
  2. Je had ook gewoon geen keuze... Z3i gaat er uit! Ja je hebt wel een keuze: blijven of weggaan bij Ziggo. Daarnaast heb je nu meer voor minder geld. Maar goed, het feit dat iemand iets opgelegd krijgt, lijkt bij velen nogal irriterend te werken, terwijl ze het diep in het hart best wel een goed idee vinden. Ach, de Nederlandse mens hè...
     
  3. Conversie Z3i naar Alles-in-1-Extra

    Dat opleggen van die conversie is nog te verteren.
    Maar dan 3 hele dagen niet online zijn zonder dat de helpdesk je verder helpt is frustrerend.
    Het probleem wordt door gesluisd naar de technische dienst die niet meer van zich laat horen. En ja plots de volgende dag werkt het dan weer.
    Waarschijnlijk ben ik dan van fase x -> x+1 geporteerd.
    Er schijnen 6 fasen te zijn waar je niet naadloos door heen gesleurd wordt.

    Dan blijf ik nog zitten met een Sitecom WL-300XR router die 2 keer per uur spontaan gaat re-booten.
    Voorlopig heb ik mijn oude Draytek router weer aangesloten; die is stabile as a rock!
    Maar die 46 Mbps haal ik nou niet meer. Met deze router krijg ik een ander IP-adres en de snelheid loopt terug van 46->20 Mbps.

    Snik!
     
  4. Je hebt de klacht gemeld bij de HD, dus er is documentatie over. Dien een klacht in dat je 3 dagen geen internet hebt gehad en meestal komt men wel tegemoet.

    Hmja, waarom iets laten horen als het toch gefixt gaat worden. Als het dan alsnog niet gaat lukken, neemt men wel contact op.

    Het kan wel naadloos, maar ervaringen uit de praktijk laten weten dat het inderdaad wel eens fout gaat en daar kan de HD weinig aan doen. Dan moet je echt medewerkers aanspreken die bij de bewuste afdelingen werken. Echter doen ze dat uitzoeken in hun vrije tijd, dus je moet het wel even 'lief' vragen hehe.

    Die vraag is hier offtopic, dus ik hoop dat een modje de vraag even verplaatst, maar dit probleem schijnt eerder voorgekomen te zijn. Ik ga even voor je zoeken. Even vooruitlopend op het zoeken: je hebt wel de nieuwste firmware geïnstalleerd? Bij mensen die dat ook hebben gehad, bleek het een probleem in de router zijn die na firmwareupgrade opgelost zou zijn. Misschien even terugzetten naar fabrieksinstellingen.

    Logisch dat met die router een ander ip adres krijgt... de router heeft een ander MAC adres en de ip-adressen worden gekoppeld aan (mits aanwezig) MAC adressen. Dit kan je voorkomen door tijdens het krijgen van het gewenste IP adres het MAC Adres van je hoofd-pc te klonen in de router. Of als je door dat klonen een ander IP adres krijgt, dat gebruikte gekloonde MAC adres ook ook in de nieuwe router te klonen, voordat je deze aansluit op de modem.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2009
  5. Brammetje, bedankt voor je kundig advies/commentaar!

    Als ik die Sitecom router met een kort cat 5e kabeltje aansluit op die Arris Docsis cablemodem en mijn laptop als enige met Gigabit aansluit ontstaat hetzelfde probleem (2 keer per uur spontane re-boot).

    Hopelijk krijg ik nog goede feedback op dat Sitecom WL-300N probleem; maar eigenlijk heb ik al besloten hem om te ruilen voor iets anders.
    Bijv. de Linksys WRT610N (werd mij op dit forum geadviseerd).

    Of de duivel ermee speelt: Ziggo technische dienst belde net op om te vragen of er nog problemen waren.
    Na 1,5 maand als mosterd na de maaltijd. Alleraardigste dame; dus ik heb haar maar gevraagd of ze het werk nog leuk vindt met al die klagende Ziggo-abonnees. En oh ja voor die router problemen moet ik volgens haaar dan maar met de SItecom-helpdesk bellen; die had me overigens al naar de Ziggo helpdesk verwezen.

    The inmates are running the asylum!
     
  6. Dit lees ik op de dealer support site van ziggo.
    Dus nieuwe modems zijn wel op voorraad ????

     
  7. Dit zal te maken hebben met de modems ( webstar / motorola ) welke geen docsis 3 zijn

    de uitgeleverde modems na 6e juli zullen de Arris TM zijn, ( ED3 )

    En dat je kan bestellen wil niet zeggen dat er voorraad is ... :)
     
  8. Vandaag monteur geweest en modem omgewisseld
    Arris 702 upgrade is er dan dus ook meteen door

    wat een snelheid zeg :thumb up:
     
  9. moet er percee een monteur langs komen om modem om te ruilen heb liever dan ze nieuwe modem gewoon opsturen
     
  10. Arris Docis Modem, LinkSys Router

    Even nog een laatste update:

    Heb een maand ellende gehad met migratie problemen van het Z3i pakket naar de Alles-in-1-extra pakket en de installatie van het Arris Docsis CableModem.
    Dinsdag 8 juli werd mijn snelheid verhoogd naar 40 Mbps maar onstonden er instabiliteiten in de Router Sitecom WL330XR (1-2 keer per uur een spontane re-boot).

    Heb vandaag de Linksys WRT610N geinstalleerd en deze draait nu al 6 uur (!) probleemloos met WLAN en LAN aansluitingen.
    Gangbare rijtje afgwerkt:
    Eerst alles afkoppelen.
    Dan Cablemodem aanzetten en Hoofd PC (MAC Adres gecloned in router) direct op Cablemodem aanzetten om met MAC-adres en Ziggo-IP-Adres te verkrijgen.
    Dan PC eraf en Router ertussen.
    Router aanzetten en vervolgens de PC aan de router koppelen.

    HeHe; ik hoop dat het voorlopig stabiel blijft.
    Ik had niet om deze migratie gevraagd maar heeft me enkele volle werkdagen gekost!
    Bij de RouterBoer vertelden ze me vandaag dat Ziggo-klanten massaal Routers kopen en terugbrengen.

    Wat een kapitaal-vernietiging!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina