1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Docsis 3.0 modem, wie heeft hem al ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dutchy_40, 7 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ga morgen toch maar eens even bellen waar mijn modem blijft.

    Wel op elke nieuws website beloven per 1 juli gaan de snelheden omhoog maar ondertussen is het hier 1 julli en nog niks gemerkt.

    En dat terwijl ik wel elke maand circa 100 euro word afgeschreven.
    Lijkt me dat je goeie klanten tevreden wil houden.
     
  2. Ongeveer 3 a 4 maanden geleden. Vlak nadat ik op tweakers.net gelezen had dat ziggo modems ging vervangen voor docsis 3.0 modems, kregen wij een brief dat we een nieuwe modem gingen krijgen.
    En niet veel later kregen we die ook. (Een Scientific Atlanta EPC2203-NS)

    Na een hoop gedoe (Activeren via de activatie pagina ging niet) en een briljante helpdeskmedewerker (Die mijn vader de modem liet resetten terwijl hij met hun aan het bellen was, Slim hoor Ziggo-helpdesk maar daar trappen wij nu dus nooit meer in.)

    Was het na een persoonlijk huisbezoek bij ziggo (Tja, Dat krijg je al je in een kantoorpand gaan zitten dat op 10 minuten lopen van mijn huis ligt.)

    Werkte het eindelijk allemaal weer perfect (internet en telefonie)

    Ik kwam er echter zojuist (na wat research op internet) achter dat dit nieuwe modem eigenlijk niet veel meer was/is dan ons oude modem in een kleinere behuizing (Vorige modem was ook een scientific atlanta maar het type nummer ben ik helaas kwijt, Maar kwa specs zijn ze vrijwel identiek)

    Dit modem wat we nu hebben (De SciAtlan EPC2203-NS.) ondersteund docsis 1.0 en 2.0 en GEEN 3.0 voor zover ik weet.

    Het hele nieuwe modem verhaal ging er volgens mij toch echt om dat we een nieuw modem zouden krijgen dat klaar is voor toekomstige snelheidsverhogingen? (Wij hebben alles in 1 extra.)
    En dus (euro)Docsis 3.0 ondersteund.

    Nu voel ik er met dit warme weer niet veel voor om heel dit topic te lezen,
    Maar kan iemand mij vertellen hoe het nu precies zit met het modem dat ik nu heb ? (De SciAtlan EPC2203-NS.)

    En of ik daarmee de nieuwe snelheden ga krijgen?


    Anders zal ik van de week nog even bij ze langs gaan.

    Om eventueel hierover te klagen, Maar vooral om een downgrade van het abbonement aan te vragen, De 20 down en 3 up die ik nu al lange tijd heb bevalt zeer goed voor mijn gebruik (Met gemak met 2 xbox360's tegelijk online gamen en daarnaast 2 pc's aan voor email enzo) en die downgrade scheeld toch wel weer 15 euro per maand. (De snelheid van het abbo onder het huidige word/is namdelijk verhoogt naar wat we al hadden.)

    Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp, tijd en moeite,

    Sato.
     
  3. Als je gaat downgraden dan heb je het nieuwe modem nog niet nodig.
     
  4. Hoor net van de HD dat de Docsis 3.0 Arris TM702 modems al een tijdje uit voorraad zijn bij Ziggo. Dat zal de reden zijn geweest waarom ik nog een Motorolla SBV5121E Doc 2.0 heb gekregen van de week ivm met mijn omzetting van Z3i naar Ai1E.

    Hij wist me niet te vertellen wanneer ze er weer waren.
     
  5. Dat snap ik, Maar downgraden is nog niet zeker. (Je kunt er immers bij ziggo niet op vertrouwen dat dit probleemloos gaat.)

    Maar waar het mij werkelijk om gaat is de vraag waarom ze mij dan een nieuw modem sturen als die niets meer kan en feitelijk niets meer is dan het oude modem dat we al hadden in een kleinere behuizing.

    Het kost ziggo enkel geld om niks,
    Het heeft ons teveel tijd en ergernis gekost omdat ziggo's activatie pagina niet werkt.

    En we zijn er totaal niets mee opgeschoten.
     
  6. Als dat zo is dan is het weer een sterk staaltje plannen van Ziggo.
     
  7. heb ik ook net te horen gekregen
    ben benieuwd wanneer er weer komen konden ze niets van zeggen

    echt weer zoiets ik wil wel maar ik kan niet

    toch eigenlijk schandalig ze weten het al maanden dat het eraan komt ze maken op elke radio zender reclame maar toch
    zit er weer een lompe boer te slapen bij ziggo
     
  8. Is het weer eens zover dit wordt weeeeeeeeeeer een lang proces..
     
  9. En zo praat men elkaar allemaal een depressie aan zo onderhande... kom op jongens, nog kwader en negatiever worden... :schater:
     

  10. Nou vandaag nogmaals gebeld !!

    de beste ziggo helpdesk man die ik vandaag sprak is het ook echt uit gaan zoeken deze mag blijven haha

    conclusie hij begreep er niets van de modem had er echt al lang moeten zijn
    normaal wanneer men de brief krijgt wordt de modem ook verstuurd en is deze er binnen een paar werkdagen

    en nu:

    volgende week komt er een monteur van ziggo de modem omruilen voor een docsis 3.0 modem dus nog een weekje geduld en hopen dat de monteur ook daadwerkelijk komt natuurlijk maar een beetje vertrouwen moeten we hebben he

    dus opgelost !!!:applause::pompom:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina