1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo steelt 8 zenders weg bij analoge abbonementen?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door now line on the horizon, 6 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. C2000 is helemaal niet mislukt.
    Is wel erg offtopic.
     
  2. Sorry hoor, ik respecteer je technisch inzicht, volg ook je bevindingen op tweakers, maar wat je hier stelt is toch niet zo heel vreemd? Het hele netwerk wordt geupgrade en de eerste internetverbindingen 10 jaar geleden hadden ook nogal wat capaciteitsproblemen. Nu gaat er met gemak 100x meer data doorheen, die kabel is nog steeds hetzelfde.
     
  3. Offtopic, maargoed, inmiddels mag het misschien wel redelijk werken... er zijn toch ontzettend veel aanloopproblemen geweest en de hele aanpak is vanaf het begin af aan een beetje knullig geweest naar mijn mening.

    En helaas zijn die problemen nog steeds erg actueel.
     
  4. De kabel is gewoon gelijk gebleven, de frequentieband die gebruikt kan worden is ook niet veranderd, de bandbreedte van de digitale Transport Streams en de Kabel Internet frequenties zijn niet veranderd en bij Multikabel en @Home werden altijd al meer frequenties gebruikt voor diensten dan bij Casema. Van het drietal had Casema het minste aantal digitale TV Transport Streams in gebruik en dan heb ik het over augustus 2007 toen de integratie van Casema en Multikabel een feit was en er bij Casema opeens 6 Transport Streams bijgeplaatst konden worden. Een half jaar eerder was dat volgens de berichtgeving op het TV Home forum van klanten en medewerkers niet mogelijk omdat de boel vol zat en het normaal was dat daarom digitale TV kanalen bij Casema moesten verdwijnen als Casema wat nieuwe kanalen wilde toevoegen.
     
  5. OK, maar is dat een officiele uiting geweest van Casema of alleen wat medewerkers op een forum?

    En er zullen altijd wel van dit soort dingen gezegd worden, vaak heeft het tegen klanten ook geen zin om over QAM en transportstreams te beginnen, als je de techniek allemaal meer begrijpt komt die uitleg wel erg knullig over, maarja. Dat maak ik bijna dagelijks wel mee :)
     
  6. Zoals je misschien wel gemerkt hebt gaat (Ziggo/)Casema nooit rechtstreeks de discussie aan met klanten op forums. Het gaat dan om medewerkers die niet als zodanig herkend willen worden.

    Dat begrijp ik, maar persoonlijk ben ik wel iemand van de overzichten met technische informatie omdat die door de updates na verloop van tijd allerlei inzichten geven waar Ziggo liever niet over praat. Deze informatie is analyseer- en meetbaar. Meestal lees je op forums alleen maar meningen zonder dat die onderbouwd zijn met getallen. Bij Ziggo zijn ze daar ook meester in. Dan ben ik maar een lastige klant als ik dat soort uitspraken aan de kaak stel, als niemand er wat van zegt dan verandert er zeker niets bij Ziggo.
     
  7. Zolang Ziggo doorgaat zoals ze nu doen, blijf ik tegengas geven:frons:
     
  8. Volgens mij ondersteund KPN dit in de huidige tijd ook niet meer. Ze hebben het heel lang ondersteund, maar ook dat is KPN aan het afbouwen, althans voor zover ik weet.

    We mogen ons erg gelukkig prijzen dat er instanties zijn die de adviezen van de programma raden niet opvolgen. Wat een stelletje wereldvreemde lui zijn dat, ook de programma raden zijn niet meer van deze tijd en kunnen net zo goed opgedoekt worden.

    Dan word het tijd dat ook deze mensen met hun tijd meegaan. En laten we eerlijk wezen, er zit qua moeilijkheidsgraad weinig verschil tussen zappen met de AB van een TV of met een AB van een decoder. Beide keren moet je iets van een + of een - (of knoppen met gelijke functie) of cijfers indrukken. Mensen weten toch ook hoe ze op verschillende merken/typen telefoontoestellen een telefoonnummer moeten bellen?
     
  9. Het werkt nog gewoon (mijn vader is nog steeds tevreden gebruiker van een T65 toestel met draaischijf). KPN heeft ook nergens aangekondigd daarmee te stoppen, dus ik weet niet waar je je op baseert. KPN heeft tenminste door dat je als provider tevreden klanten niet zomaar moet dwingen naar andere toestellen omdat het jou beter uitkomt.

    Je mag het oneens zijn met de adviezen van een programmaraad, tot nu toe is het de enige wettelijke inspraak die burgers hebben bij zenderkeuze. En omdat het wettelijk geregeld is moet Ziggo dat gewoon opvolgen.

    Het systeem van programmaraden is niet perfect, maar het is net als bij democratie, het is een stuk beter dan de alternatieven.
     
  10. Ik zou niet weten waarom ze dat zouden moeten. Ze hebben een TV die prima functioneert inclusief de extra functionaliteit zoals bijvoorbeeld teletext. Om digitale TV te kijken wordt men meestal door Ziggo gedwongen tot gedoe met een goedkope buggy ontvanger waarbij implementatie van alle extra functionaliteit zoals teletekst nog in de kinderschoenen staat of niet eens werkt zoals bij dat Cisco geval. Zij hoeven hun TV niet met enige regelmaat te resetten terwijl mijn "gecertificeerde" (flauwekul term) Humax regelmatig gereset moet worden omdat die de tijd weer eens kwijt is. Ondersteuning van Ziggo is nul, want als je er over begint dan weet men opeens helemaal niets van dit probleem. Sinds eind 2006/begin 2007 wordt er door Ziggo nu al aangegeven dat er een update komt voor de Samsung DCB-9401R en twee jaar later is er nog steeds niets met als gevolg dat de EPG voorziening via het analoge signaal uitgebreider en acurater is dan via het digitale signaal. En door het gerommel van Ziggo/Casema aan het originele digitale signaal van vele kanalen is de beeldkwaliteit lager dan mogelijk is en vertoont het beeld licht schokkend gedrag bij camera bewegingen.

    Allemaal ergernissen waar de analoge TV kijkers geen last van hebben, maar daar gaat deze discussie helemaal niet over. De vraag is of het noodzakelijk is dat er weer analoge kanalen verdwijnen en op basis van de informatie in het kabel signaal zeg ik: Nee.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina