1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verslechterde signaal kwaliteit op digitale TV frequenties

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door ArChie, 5 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb ook sinds twee week storingen op het digitale signaal (blokjes, wegvallen beeld etc.). Ik zit in Nieuw Vennep. Vooral Nederland 1,2,3 en bv. Discovery Science hebben er last van. Soms een BER van > 4000 om discovery Science (geen beeld). En op nederland fluctureerd hij van 70 tot 600 (beeld -> blokjes -> hakkelijken). Als ik storingen heb op nederland dan blijft bijvoorbeeld bv. BBC 1 en 2 het meestal wel doen (BER van 0 of 1). Ik heb een Humax 9200C en had tot verkort geen problemen. Het lijkt ook steeds erger te worden het begon met af en toe een blokje tot nu dus het compleet uitvallen van het beeld!
     
  2. En als je de decoder direct op het AOP (waarschijnlijk in de meterkast, daar waar de groene kabel binnenkomt) aansluit met een goede korte COAX-kabel, wat is dan de BER?

    pvd
     
  3. tja, als ik dat zou kunnen testen dan zou ik het doen. Ik heb een 42inch plasma die op de 1ste verdieping staat (dat is de woonverdieping) en op de begaandegrond (hobby ruimte, garage etc.) is de meterkast. Helaas niet haalbaar om dit te testen. In het huis zitten (van de vorige bewoner) Praxis coax, connectors en einddoos, die ik morgen maar ga veranderen naar Hirschmann. Ik ga maar even 20 meter Hirschman kabel langs de trap leggen met Hirschmann connectors eraan als test. Het blijft vreemd dat alles al 2 jaar perfect werkt, en opeens stopt met werken! Wat ook raar is dat het met vlagen goed en weer slecht wordt. Dan kan ik uren lang tv kijken en dan opeens schiet de BER weer omhoog!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2009
  4. Dan lijkt het erop dat er een stoorzender is: Bijvoorbeeld een DECT-basisstation of een magnetron o.i.d. die op verschillende momenten stoort.

    Overigens, voordat je de kabels gaat vervangen, zou ik toch even de moeite nemen om het testje te doen. Leen eventueel een draagbare tv (met scart-aansluiting) bij vrienden/buren o.i.d.. Je voorkomt daarmee dat je voor niks je kabels gaat vervangen, want het kan wel degelijk aan Ziggo liggen.

    pvd

    p.s. Volgens Ziggo mag de kabel niet langer zijn dan 10 m. Indien een splitter wordt gebruikt slechts 5 m. Een versterker zou een optie kunnen zijn.

    Deze moet bij voorkeur niet langer zijn dan:​
    - ​
    5 meter mèt splitter

    - ​
    10 meter zònder splitter (rechtstreekse aansluiting)

    Als de afstand groter is, heeft u wellicht een versterker nodig. (bron www.ziggo.nl)
     
  5. Het blijft gerommel. Dan wel blokjes, dan geen blokjes. Ik heb inmiddels kabels van Hirschman, connectors van Hirschman en een einddoos van Hirschman. De signaal sterkte is nu wel hoger, maar helaas nog steeds problemen. Het is nu af en toe, opeens een half uur blokjes en dan alles opgelost alsof het nooit fout is geweest. Erg leuk voor een storing melding bij Ziggo. Ik heb liever dat het helemaal niet meer werkt!

    Wat nu? tips?

    Ik heb net ontdekt dat mijn LCD scherm van mijn PC toevallig naast DVI-D, HDMI ook een composite en s-video aansluiting heeft, dus die kan ik bij de meterkast neer zetten samen met met Humax 9200C als het weer een tijdje lang fout gaat. Dan weet ik tenminste zeker dat het Ziggo is die de hele tijd aan het netwerk zit te rommelen voor al die upgrades (internetsnelheid en HD signaal).
     
  6. Wat voor versterker gebruik je?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina