1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geen ontvangst op 1,2,3, en RTL4 na zappen

Discussie in 'Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)' gestart door Seirdna, 4 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een vreemd probleem.
    De ontvangst is prima op alle zenders behalve Ned.1,2,3, en RTL4.
    Ik heb ontdekt dat als ik de coaxkabel uit de Humax haal, (je krijgt dan de melding "geen signaal") en daarna er weer in, en dit enige malen herhaal, dan heb ik wel ontvangst op 1,2,3 en 4.
    Ik kan zappen binnen die zenders. Beeld en geluid blijft OK.
    Ga ik 1x naar b.v.RTL5 (of een andere zender), en daarna weer terug is het beeld weer zwart en het geluid bijna weg.

    Dit probleem bestaat nu +/- 1 maand, kwam spontaan uit de lucht vallen. Er is niets gewijzigd aan kabels etc.

    Ik heb 1 bericht gezien van iemand die ook een ontvangstprobleem had met dezelfde zenders, maar daar stonden geen oplossingen bij. Wie kent dit probleem en heeft het opgelost ?????

    bvd
    Andries
     
  2. Sorry een oplossing heb ik niet voor je.
    Wellicht is bij die persoon het probleem inmiddels wel opgelost. Met een nieuw topic starten moet je maar hopen dat die persoon je bericht toevallig ziet. En er is ook nog een optie om de persoon via een PB te benaderen om te vragen hoe het er mee staat.
     

  3. Heb je humax wel opnieuw opgestart? Eerst je humax op slaapstand te zetten, en dan stekker uit stopcontact te halen en 15 seconden tellen en het weer aansluiten. Staat vast en zeker in andere topics.
    Anders meld je ons dat je probleem verholpen is.
    btw.. coax kabel eraf halen en weer aansluiten helpt niet, want het probleem blijft staan in het geheugen.
     
  4. Probleem was na enkele dagen spontaan verdwenen. Ik vermoed dat het een signaalsterkte-probleem van Ziggo was, want herstarten/resetten hielp allemaal niet. Vervolgens is er in de situatie thuis niets veranderd, maar de problemen zijn wel "verholpen" dus de oplossing is van buitenaf gekomen, oftewel vanaf Ziggo, want de signaalsterkte is nu weer ruim 60% (tijdens het zwarte/blokkerige beeld was dit rond de 15%)

    Bedankt voor het meedenken,
    Andries
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina