1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Problemen met (uitgesteld) decoderen

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door grep, 4 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Loewe: Problemen met (uitgesteld) decoderen

    Ben in bezit van een Loewe Connect 42 met DR+ (ingebouwde harddisk recorder) waarbij de Loewe de mogelijkheid biedt om opnames uitgesteld te decoderen.
    Dit werkte tot nu toe best goed.

    Sinds een week of 2 echter wordt ik steeds vaker geconfronteerd met het feit dat mijn opnames niet of slechts gedeeltelijk gedecodeerd zijn.
    Dit lijkt te wijzen dat Ziggo de decodeer sleutels sneller is gaan wisselen dan voorheen. Ik zit in het voormalig multikabel gebied (haarlemmermeer).

    Weet iemand of dit het geval is?
     
  2. Kun je niet direkt decoderen dan? Want uitgesteld decoderen levert altijd een risico op.

    Gert.
     
  3. Ik kan wel direct decoderen, maar dan kan ik geen tv meer kijken tijdens het opnemen (smartcard is dan al in gebruik door het decoderen voor de opname).
    Dat hele uitgesteld decoderen is nu juist de truc om te kunnen kijken en opnemen tegelijk. Een truc die tot voor kort prima werkte.
    Er is dus iets veranderd en ik probeer erachter te komen waar het mis gaat.
     
  4. Signaalststus nog steeds goed?

    Zoja; even langs de dealer of ze alle nieuwe updates erin willen gooien, plus eventuele andere alphacrypt met nieuwere softwareversie. :)
     
  5. Had al weinig vetrouwen dat het aan software lag en na belletje met de dealer krijg ik dan ook dit antwoord:

    Was ik al bang voor. Ziggo heeft dus in mijn gebied iets veranderd in de snelheid van decodeersleutels.
    Wat een geneuzel dit zeg. Waar betaal ik Ziggo nou eigenlijk voor?
     
  6. Lijkt me heel sterk dat Ziggo per gebied verschillende soorten coderingsystemen heeft. (In ieder geval de snelheid daarvan)

    Ik zou het toestel toch even nakijken op signaalsterkte, & fout-bitrate,
    Daarna de dealer langs laten komen voor een softwareupdate voor tv, dvb-decoder en eventueel een andere AlphaCrypt.



    Groet, Stefan
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina