1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Opname mislukt melding

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door harleyrider, 4 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo!

    Ik heb sinds een maand de Humax 5050 en hij bevalt me goed maar ik heb alleen het volgende probleem:

    Bij sommige geprogrammeerde opnames (meestal series zoals CSI New York en CSI Miami op RTL 4) krijg ik na de opname de melding dat de opname mislukt is. De melding zegt dat het programma gecodeerd is en dus niet opgenomen kon worden. Ziggo gebeld en die zeggen dat er geen enkel programma gecodeerd wordt. Humax zegt vervolgens dat het aan Ziggo ligt en zo wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
    Ik vermoed een softwarefoutje in de Humax.

    Hebben anderen dit probleem ook al eens gehad?

    b.v.d.

    Eric
     
  2. Ik heb dit probleem een aantal weken terug ook gemeld. Het gebeurde bij mij elke week wel een paar keer. Ook anderen hebben dit al tenminste 1 keer gehad. Het staat in de bug-list.

    Het lijkt te maken te hebben met het probleem dat de pvr niet altijd goed uit de standby stand komt. Als ik zelf de pvr aanzet krijg ik soms de melding dat mijn abonnement verlopen is. Na het schakelen naar een andere zender is het dan verholpen. Ik kan me voorstellen dat dit in het geval van een geprogrammeerde opname dit het mislukken van de opname leidt.

    Ik zorg er inmiddels al ruim een week voor dat de pvr aanstaat op het moment dat er iets opgenomen gaat worden. Dat doe ik via de standby timer. Tot nu toe is op die manier geen enkele opname mislukt. Dat lijkt te bevestigen dat het inderdaad te maken heeft met het probleem van de pvr om uit standby te komen.

    Ik vermoed ook een foutje van de Humax.
     
  3. Ja, dat is een oplossing maar niet zoals het zou moeten. Dit is duidelijk een fout in de Humax. Ook mijn gewone Samsung DCB-9401 decoder geeft regelmatig de melding abonnement verlopen als ie uit stand-by komt, gaat na 15 sec over na het checken van de autorisatie stream. Ben ik inmiddels aan gewend en bij een decoder alleen is het ook niet erg. Als je daardoor opnames gaat missen bij een PVR is het wel erg.

    Dit is toch iets wat Humax in een software update moet gaan oplossen.
     
  4. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Misschien kan het ook te maken hebben met wijzigingen in de codering/encryptie?

    Ik heb een korte periode ongeveer hetzelfde probleem gehad met mijn Siemens PVR.
    Hierbij gingen regelmatig opnames de mist in die vanuit standby gemaakt werden.
    Op een of andere manier had de PVR nog niet alle decodeer informatie ontvangen voordat de geplande opname gestart werd.

    En een PVR die onbetrouwbare opnames maakt is inderdaad zeer frustrerend.
     
  5. Het lijkt er toch sterk op dat ie de geldigheid van je smartcart abonnement(en) niet tijdig genoeg vindt. Is toch iets wat ie in stand-by gemakkelijk moet kunnen bijhouden. En als ie het wat later vindt na uit stand-by gekomen zijn, zou ie toch alsnog de opname moet starten.
     
  6. Heren,

    Dank voor de input en de discussie! :thumb up:

    Allereerst ga ik voorlopig maar eens de 5050 aan laten staan wanneer ik opnames geprogrammeerd heb, dat zou (als het inderdaad een standby-issue is) het probleem moeten oplossen totdat Humax een softwareupdate heeft.

    Het vreemde blijft alleen, dat het niet altijd gebeurt maar slechts bij enkele opnamen. Een patroon heb ik nog niet kunnen ontdekken.
    Ook problemen bij het uit standby komen zoals de befaamde E19 melding heb ik nog nooit gehad.
    Ik wacht dus maar af.

    Nogmaals dank voor de hulp!

    Eric
     
  7. Bij mij gaat het nu in ieder geval ruim een week goed met het aanzetten via de standby timer. Jammer dat het zo moet, maar hopen dat dat wel blijft werken. En hopen dat Humax dit snel via een software update kan oplossen.

    Een patroon heb ik ook nog niet kunnen ontdekken. Het lijkt volledig willekeurig. Van een dagelijks (werkdagen) programma gingen bij gemiddeld 2 opnames fout.

    De E19 melding had ik ook niet gezien voordat bij mij opnames fout gingen. Iemand anders kwam met het idee dat dat misschien te maken kon hebben met de mislukte opnames. Toevallig heb ik deze melding gisteren nog 1 keer gehad.
     
  8. Ach ja, ik heb zo mijn momenten :oops:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina