1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Alles in 1 plus,nog geen installatiepakket ontvangen

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door tuupje32, 1 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. TNT kan hier totaal niks aan doen, toen ik belde voor mijn pakket. Gaf ziggo TNT de schuld dat ze het achterhielden. Ik heb zelf bij tnt gewerkt, en niet als chauffeur, maar als sorteerder en scanner van de pakketten. En we kregen wel 300 pakketten van ziggo op een dag. TNT is ze liever kwijt, dan rijk.. Ziggo stuurt dubbele pakketten hebben ze ook een handje aan. En als ziggo het bij tnt afleverd, is het de volgende dag bij de klant. En bestel je bij ziggo kan je 3-4 weken wachten op je alles in 1 pakket. Terwijl ze zeggen bestel je het en installeer je het zelf. Zou je het sneller hebben. Snelste is met een monteur. maar kan je nog altijd wachten op de decoder...4-6 weken... Telefonie ook nog niet ingeschakeld. Moet ik ook 10x voor bellen. Word die pas zaterdag ingeschakeld. Half mei krijg ik pas de decoder volgens ziggo. Wat een bedrijf zeg. En ik ga de eerste keer op mezelf en samenwonen. Maarja de aanhouder wint, ik blijf ziggo gek maken(nu nog op me ouders kosten..):oyeah: Al zijn ze daar niet blij mee. Want je word van het kastje naar de muur gestuurd. Eerst een vriendelijke aan de lijn, en daarna zo'n botte hond.. Minpunten voor ziggo en dat direkt bij een nieuwe klant. Maarja ben niet voor niets toen ik nog bij me ouder woonde van @home afstapt. Pak ziggo puur voor de snelheden van het internet...En digitaal Dus ziggo moet eens ophouden met het op TNT af te schuiven, en eerst eens naar hun eigen bedrijf te kijken.:rolleyes:
     
  2. Nu niet proberen om de TNT schoon te praten en te doen alsof er nooit wat fout gaat bij hun :roll::rolleyes:

    Ook bij Ziggo gaat er veel fout, maar de TNT is zeker niet onschuldig op dit gebied. Heb deze ervaring vanuit mezelf en vanuit mijn kennissen/vriendenkring. En daar zitten bv ook fouten tussen die nooit gemaakt hadden mogen worden door de chauffeur.
     
  3. Gisteren is mijn pakket bezorgt.
    Een Motorola SBV5121E, een Sitecom router, en een Samsung ontvanger (met smartkaart)

    Vandaag alles eens aansluiten, en van het weekend de groene kabel naar de meterkast verleggen.

    Pluim voor Ziggo :pompom: Holland shipping :pompom:en TNT :pompom:
     
  4. Bij mij ook bezorgd gister, na exact 4 weken.

    Motorola 5121E en een Humax 5000c HD decoder.


    Installeren ging perfect, modem was binnen een minuut al online :)
    Snelheid ziet er goed uit, dit weekend ga ik m'n router overzetten van de huidige ADSL verbinding naar Ziggo.
     
  5. Zo heeft TNT-post mijn foto's (afgedrukt door de @home fotoservice) in de stromende regen achter mijn huis (onder het tuintafeltje) gelegd. Wel een briefje in de bus dat het daar lag. Het was maar goed dat de foto's goed verpakt waren, maar de doos was doorweekt.

    En ook het gerepareerde navigatiesysteem werd direct retourgezonden, omdat ik niet thuis was. Het reparatiebedrijf had echter met TNT afgesproken dat het dan bij het postkantoor (in mijn geval TNT-servicepunt) afgeleverd werd, zodat ik het daar kon halen.

    Toen het reparatiebedrijf het apparaat voor de tweede keer verstuurde lag het ineens tussen de containers achter mijn huis. Terwijl ik voor ontvangst had moeten tekenen.......

    TNT- :censored::censored:

    pvd
     
  6. En de ellende lijkt nog niet voorbij,21 April jongst lede ontvingen wij een brief over dat de wijzigingen nu zijn doorgevoerd,echter Ziggo kan de HD decoder die wij er bij hebben besteld niet leveren,dit gaat 4-6 weken extra duren.
    Jeetje,de puinzooi bij Ziggo lijkt alleen maar erger te worden,ik bedoel als ze iets niet kunnen leveren zet er dan bij tijdelijk uitverkocht of niet leverbaar of zoiets,ze moeten eens leren communiceren met hun klanten op voorhand,niet als mensen al iets besteld hebben.
    De volgende fout die Ziggo vervolgens begaat is om op de specificatie te schrijven dat de HD decoder die wij hebben besteld(in feite zijnde het HD installatie pakket hoe Ziggo het zelf noemt) voor 199 euro in rekening te brengen en niet zoals op de Ziggo pagina staande 99 euro meerprijs bij een alles in 1 pakket.:no:
    Dit is weer een blunder van de bovenste plank,ik heb een mailtje gestuurd omdat ik niet duur ga bellen voor 10 cent per minuut,maar ben bang dat ze wel weer niet op de mail zullen reageren.
    Hoop dat de PM die ik Aion heb gestuurd meer uithaald,ben het geblunder van Ziggo meer dan zat eerlijk gezegd.:evil:
     
  7. Zoals je overal op de website had kunnen vinden, is het lokaal tarief. Puntje voor Ziggo.

    Op de website wordt inderdaad wel een vertraging gecommuniceerd mbt de levertijd van SD ontvangers, helaas staat daaronder expliciet:

    Jammer van Ziggo dan weer.

    Wat betreft het per abuis weglaten van die korting kan je het best bellen, mailtjes willen nog wel eens kwijtraken. 0900-1884, optie 3 en daarna 4.
     
  8. Ik praat TNT niet schoon, gaat zich puur over de levering van ziggo van de pakketten ;) meer niet. En ik weet dat de chauffeurs laks zijn kwa bezorging van pakketten dat ze het dumpen. Maar geloof wel dat de chauffeurs ze op de klote krijgen, maar dit ziet de klant niet. Daar hebben ze klachten systeem voor. Dus iedere melding word behandeld. Al werk ik zelf niet meer bij tnt. :) Ken de mensen daar wel nog.
     
  9. Dit had ik dus ook, Ik heb even gebeld en ben meteen correct geholpen. Administratief verholpen door op mijn klantnummer een tegoed te zetten van € 100,00 wat zich dan af streept met de facturen.

    Perfect opgelost door de klantenservice. Ik ben het met je eens dat het eigenlijk niet mag.
     
  10. Ik kijk het morgen nog even voor je na tuupje :)
    het zou best kunnen zijn dat ik het al had gedaan vandaag (zoveel gedaan lol XD) maar dan hoor ik dat ook wel.

    er is inderdaad een vertraging van 4-6 weken bij Holland shipment , soms duurt het aardig lang voor men bij de helpdesk kan zien dat het pakket erin staat (dit heeft onder andere te maken met : beperkte voorraad decoders , achterstand administratie holland shipment, ingangsdatum abbonement , hangende order bij ons interne klantsysteem).

    Dat je bv 199 euro word aangeslagen ipv 99 euro zou kunnen komen omdat iemand niet de juiste gegevens heeft ingevuld (je moet aangeven dat het om de actie gaat mbv de decoder voor 99 euro)

    kan je je nog herrinneren of je de order voor alles in 1 via tel hebt doorgegeven of via de website ?

    (in mijn ervaring is website de veiligste manier omdat dat via een module direct bij ons klantsysteem word ingevoert. geen kans op menselijke invoerfouten)

    wat ik persoonlijk weet van tnt is dat ze wel een service agreement hebben om het pakket bv binnen 72 uur af te leveren bij de klant.

    het zou dus eigenlijk hiertussen ergens fout gaan :


    • klant neemt contact op met de helpdesk
    • klant besteld alles in 1
    • helpdeskmedewerker voert alles in 1 in (en kiest als actie dus hd decoder meerprijs 99 euro)
    • order word verwerkt door het systeem in een X aantal stappen
    • order verschijnt in het systeem en de stappen van bv internet account / activatiecode etc worden allemaal aangemaakt
    • er word een opdracht verzonden naar Holland Shipping met de bestelling (doe het zelf pakket en/of Decoder)
    • het systeem wacht op uitvoerdatum van de wijziging + de activatie van de nieuwe modem (portering blijft on-hold tot het nieuwe modem actief is)
    • Holland shipping zet de spullen klaar en stuurt deze naar de klant toe (conform de ingangsdatum)
    • TNT haalt het pakket op en levert het daarna bij de klant af
    • KLant activeert modem
    • Systeem start de laaste handelingen en sluit de order daarna af (OA : nummerportatie , afgenomen producten bijwerken etc)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina