1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan geen mail versturen

Discussie in 'Internet - Email' gestart door renetta, 1 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Je kan helaas geen gebruik maken van ziggo smtp servers als je in het buitenland bent.

    dit komt doordat je normaal mail verzend via een IP dat toegekend is aan onze mailservers.

    Als je in het buitenland verbinding maakt is het handig om te kijken met welke Locale ISP je verbonden bent (meestal heb je bij die ISP een SMTP die op hetdezelfde manier werkt als de ziggo SMTP) Je hoeft dan alleen het adres te vervangen naar de uitgaande server van die ISP en het zou moeten werken zonder wachtwoord te vragen whatever.

    Eventueel kan je idem Google gebruiken maar TLS is vaak te traag (zeker in landen oosten van ons zoals cambodja / thailand etc)

    anders ff googlen naar public SMTP servers +no registration

    komt het helemaal goed.

    Suc6
     
  2. bedankt Aion,
    ik ga het proberen.
    Ben
     
  3. Geen email versturen

    Ik kan geen e-mail verzenden. Het maakt niet uit of ik nu via Outlook Express mail verstuur, via Telnet (in al dan niet veilige modus) verbinding wil maken.
    Ik heb vanochtend voor het eerst mijn internet geactiveerd (ben overgestapt van Telfort naar Ziggo) en heb nu voor het eerst onverklaarbare problemen met het verzenden van e-mail.
    Ik heb de problematiek op dit forum bekeken en ik heb een soortgelijk geval: bij geen enkele provider met dit systeem problemen gehad, geen firewall geïnstalleerd, Windows Firewall uitgezet, AVG uitgezet, modem gereset. Geen resultaat.
    Vanavond via de chat 2 x contact gehad met Ziggo. Eerste contact was nuttig, maar moest computer herstarten en was contact kwijt. Tweede kon mij niet helpen buiten de standaard procedure. Daarna gebeld. Wederom alles doorgelopen en toen telefoonnummer van MicroSoft gehad. Zoals gezegd met geen enkele provider problemen gehad en totnogtoe met dit systeem ook niet, dus MicroSoft lijkt me geen optie. Hopelijk kan iemand hier me verder helpen... Alvast bedankt.
     
  4. ik neem aan datje als uitgaande server smtp.ziggo.nl hebt ingesteld ?
    tevens welke foutmelding geeft outlook aan ? (0x800cccnogwat?)
     
  5. Werkt webmail wel? (=gelijk een check op account en password gegevens)
    Staat er in de postvak uit geen "oud Telfort" gegevens aangemaakt ?

    Pieter
     
  6. reactie Aion en Pieter S

    Beste Aion en Pieter,

    bedankt voor jullie snelle reacties. Hier volgens wat meer details:

    uitgaande server: smtp.ziggo.nl
    ip adres: 84.26.110.###
    melding Outlook Express: Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: pop.ziggo.nl, Server: smtp.ziggo.nl, Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E.

    Webmail werkt inderdaad wel volledig. In postvak uit staan geen andere berichten als het testbericht via mijn Ziggo account (ingesteld als standaard account).

    Telnet op poort 110 is wel bereikbaar, poort 25 niet. Dan krijg ik een soortgelijke melding tov het niet verbinding kunnen maken met poort 25. Ik heb ook telnet via het ip adres geprobeerd op poort 25 (had volgens dit forumtopic iets te maken met het omzeilen van de loadbalancer), maar dit gaf hetzelfde resultaat: geen verbinding.
     
  7. Ok start voor mij eens windows in veilige modus met netwerkondersteuning en ga dan even je mail ophalen versturen.

    je kan niet telnetten naar port 25 terwijl die wel gewoon open is (anders zouden wij hier 10000 calls hebben in 1 minuut :P)

    aangezien de verbinding naar buiten geblokkeerd word betekend dat :

    • Of de virusscanner zit in de weg (Norton,Mcafee,AVG)
    • Internet firewall (misschien moet je outlook opnieuw toewijzen)
    • Vista (gewoon omdat het vista is ^^)
    • er zit iets vast in je windows dat het tegenhoud.
    als je er niet uitkomt , ga naar start --> uitvoeren en dan CMD intypen.

    doe dan is een "Net start" in het zwarte venstertje en drop in een privebericht of in reactie hier even de output van de net start (dit laat alle services zien die op je computer actief is , dus ook de antivirus / firewall.dan kan ik hem voor je eruit pikken welke het "kennelijk" zal zijn)

    Als je opnieuw in veilige modus gaat (F8 voor je windows opstart en dan netwerkondersteuning kiezen)
    dan zou hij de firewall niet moeten laden en zou je direct moeten kunnen versturen.

    Ik hoor wel hoe het gaat :)

    Groet,
     
  8. Resultaten

    Beste Aion,

    wederom bedankt voor je antwoord. Ziggo mag trots zijn op zulk actief en behulpzaam personeel :wink:

    Ik heb de zaken uitgeprobeerd die je hebt aangegeven. In veilige modus had ik die zaken al geprobeerd, maar voor de zekerheid toch nog een keer. Ik heb ook de resultaten bijgesloten in normale modus (beide gevallen zonder anti-virus software geïnstalleerd (had AVG free edition 8.5) en de Windows Firewall uitgeschakeld. Verder geen beveiligingssoftware of router geïnstalleerd. (Met mijn Telfort account kan ik nog steeds ontvangen EN verzenden zodra ik mijn ADSL router aansluit - met hardwarematige firewall en AVG geïnstalleerd (heb ik er vanmiddag pas helemaal afgehaald om alles uit te sluiten)).

    Ik kan dus nog steeds geen mail versturen met mijn Ziggo account (op de kabel modem natuurlijk). Zowel in veilige als normale modus niet. Niet met en zonder AVG, niet met en zonder Windows firewall.

    Hier volgt de net start data:

    /////////////////
    //Normale modus//
    /////////////////

    De volgende services van Windows zijn gestart:

    ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762##
    Alerter
    Application Layer Gateway-service
    Automatische updates
    COM+-gebeurtenissysteem
    Compatibiliteit voor Snelle gebruikerswisseling
    Computer Browser
    DCOM Server Process Launcher
    DevNotifySvc
    DHCP Client
    Distributed Link Tracking Client
    DNS Client
    Event Log
    Help en ondersteuning
    IPSEC-services
    LightScribeService Direct Disc Labeling Service
    Logical Disk Manager
    McciCMService
    Network Connections
    Network Location Awareness (NLA)
    NMIndexingService
    PCTEL Speaker Phone
    Plug and Play
    Print Spooler
    Process Monitor
    Protected Storage
    Remote Procedure Call (RPC)
    Remote Registry
    Secondary Logon
    Security Accounts Manager
    Security Center
    Server
    Service voor het rapporteren van fouten
    Services voor cryptografie
    Shell Hardware Detection
    SSDP Discovery-service
    System Event Notification
    System Restore-service
    Task Scheduler
    TCP/IP NetBIOS Helper
    Telephony
    Terminal Services
    Thema's
    TVersityMediaServer
    Verbindingsbeheer voor RAS
    WebClient
    Windows Audio
    Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)
    Windows Image Acquisition (WIA)
    Windows Management Instrumentation
    Windows Time
    Wireless Zero Configuration-service
    Workstation

    De opdracht is voltooid.

    /////////////////
    //Veilige modus//
    /////////////////

    Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
    (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

    De volgende services van Windows zijn gestart:

    Computer Browser
    DCOM Server Process Launcher
    DHCP Client
    DNS Client
    Event Log
    Help en ondersteuning
    Logical Disk Manager
    Network Connections
    Plug and Play
    Remote Procedure Call (RPC)
    Server
    Services voor cryptografie
    System Restore-service
    TCP/IP NetBIOS Helper
    Terminal Services
    Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)
    Windows Management Instrumentation
    Wireless Zero Configuration-service
    Workstation

    De opdracht is voltooid.
     
  9. Hi!

    Wat ook gewoon kan betekenen dat je bent afgesloten voor abuse. Die mogelijkheid is er ook nog. Als je met je volledige IP even PM't kan ik dat voor je nakijken.

    Bye,
    Raymond.
     
  10. Opgelost???

    Hoi allemaal,

    bedankt voor de hulp. Ik ben net een weekje weg geweest, zie dat mij IP adres is veranderd, et voila: mijn e-mail werkt...

    Groetjes,
    Rick.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina