1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan geen mail versturen

Discussie in 'Internet - Email' gestart door renetta, 1 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi!

    Nope, zie post van Cees. Dus pas het even aan zoals het hoor ;) Dan werkt het vermoedelijk een stuk beter.

    Raar is het niet, de mailserver is omgezet en wellicht heeft de nieuwe andere instellingen als de oude. Je zit nu met uitgaande mail op het Ziggo platform en niet meer bij Multikabel. Dat is recentelijk omgezet. We hadden bij Multikabel een MX staan op smtp maar is zeker niet noodzakelijk. Is dus zegmaar meer geluk dan wijsheid dat het eerder bij jou wel werkte ;)

    Bye,
    Raymond.
     
  2. Oke, tnx voor de info.

    Ik ga het aanpassen en controleren of het dan wel naar behoren werkt.

    Groeten Fred
     
  3. Inderdaad, dat is de oplossing

    Voor de sendmail gebruikers, configureer de sendmail.mc:
    Code:
    define(`SMART_HOST', `[smtp.ziggo.nl]')dnl
    Niet de m4 vergeten!
     
  4. Nou zo staat het in de doc en het default config bestand wat bij postfix zit bij mijn ubuntu distro. In elk geval werkt het nu bij mij en krijg ik niet meer die mx melding nu. (en er wordt geen smtp-auth gebruikt)
     
  5. Werkt idd ook voor postfix.

    In main.cf
    Code:
     relayhost = [smtp.ziggo.nl] 
     
  6. ook ik ondervind problemen met verzenden, ik zit momenteel in het buitenland met laptop (Vista) en heb gisteren winmail in werking gesteld, wist niet eens dat het bestond, maar goed, ik krijg de volgende foutmelding:

    Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'nog 1', Account: 'pop.quicknet.nl', Server: 'smtp.quicknet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10051, Foutnummer: 0x800CCC0E

    mogelijk komt het doordat ik een foto van 1,78 Mb mee wil sturen, ik zal die er eens uithalen en zien of dat de oplossing brengt, als iemand alvast weet waarom, laat het me vooral weten.

    gr.

    Ben
     
  7. Je kunt nooit smtp mail versturen van buiten het domein van je eigen provider.
    Dus als je in het buitenland zit kun je geen mail versturen via smtp.ziggo.nl (of elke andere provider).

    Je moet smtp mail versturen via de smtp server van de provider die je daar internet levert. Of je moet het via webmail versturen via Ziggo.
     
  8. De foto was het niet, krijg nog steed foutmelding:
    Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'test', Account: 'pop.quicknet.nl', Server: 'smtp.quicknet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10051, Foutnummer: 0x800CCC0E

    wie weet raad?

    bedankt alvast:grin:
     
  9. Als je mailt vanaf je lokale pc, kun je (zoals Cees al aangeeft) niet de smtp servers van ziggo gebruiken.
    Als je al een gmail account hebt, kun je smtp.gmail.com via poort 587 (TLS) gebruiken. Let wel: Gmail vereist authenticatie met je gmail gebruikersnaam/ww.
    Als je thuis een webservertje hebt staan, kun je ook squirrelmail (of een andere webmail client) installeren, zodat je altijd met je eigen account mailt.

    Succes!
     
  10. bedankt cees en renetta, di maakt het allemaal duidelijk. versturen gaat dus via webmail, de server hier is direct-TV dus ik heb geen idee wat voor stmp die zou hebben, vraag ik nog wel eens na, maar nu weet ik er het fijne van, bedankt nogmaals. :):)
    Ben
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina