1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan geen mail versturen

Discussie in 'Internet - Email' gestart door renetta, 1 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Kingpin

    Als ik met een dongel werk, ga ik buiten het kabelgebeuren om naar het internet.
    Ook dan heb ik hetzelfde probleem, waarmee ik wil zeggen dat het niet plaatsgebonden is. Op de een of andere manier zit ergens een deurtje dicht bij de server.

    Otto
     
  2. Na maar even een workaround gemaakt bij rollernet.us zodat ik toch mijn mail op een normale manier kan verzenden en ontvangen van me mailservers.
    Straks als ik thuis ben maar weer bellen met ziggo wat nu exact het probleem met de mail steeds is :(
     
  3. Daarvoor moet je bellen.
     
  4. @opzichtersnootdorp:
    Ik heb er zo geen antwoord op, maar het lijkt mij ook niet iets in de Ziggo verbinding te zijn aangezien je het probleem ook via een KPN-dongle hebt, dus via een KPN lijn.

    Waarschijnlijk heb je het al wel 10x gecontroleerd, maar welke servernaam heb je ingevuld bij de server voor uitgaande email? En, als je wilt, post eens het foutbericht wat optreed als je een mail probeert te verzenden.
     
  5. Let er ook op dat de Quicknet/Ziggo SMTP servers alleen vanaf het Ziggo netwerk te gebruiken zijn. Via de KPN Dongel zal het dus sowieso niet werken.

    Kunnen jullie wel mbv telnet een mail sturen?
     
  6. Ik heb net een test gedaan met een telnet sessie en die gaat wel goed. Als ik smtp.quicknet.nl instel als smart_host in mijn sendmail configuratie (wat ik dus al drie jaar probleemloos heb), dan krijg ik dus de melding
    Ik weet niet wat de host name lookup failure betekent. Is het mijn server met een dns probleem, of is het een ander probleem.
    Ondertussen heb ik mijn /etc/resolv.conf gewijzigd, zodat de opendns servers eerst worden gebruikt, met geen resultaat.
    Ik heb de smart_host gewijzigd naar smtp.ziggo.nl, met hetzelfde resultaat.
    I'm lost!
     
  7. Recent wijziging van IP-adres gehad?
     
  8. Dat was al weer een maandje geleden, toch? Die sessie hebben we inderdaad ook al gehad.
     
  9. En als je probeert te connecten naar het IP ipv de naam van de server?
     
  10. Excalibur

    Ik ben begonnen met een probleem via mijn kabelmodem waarbij ik op 1 pc geen post kon verzenden. Een tweede (laptop) gaf hetzelfde probleem (hier zit een andere account van quicknet op). Een derde (laptop) gaf ook hetzelfde probleem.

    Er wordt mij verteld dat dit een software probleem is.
    Dat kan niet omdat de drie pc's niet allemaal hetzxelfde zijn: 1 x XP+norton +spydoctor, 1 x vista met AVG en een zonder beveiliging (Vista).

    Om te kijken of het plaatsgebonden was, heb ik een laptop van de kabel gehaald en op de dongel aangesloten. Ik kon wel post ophalen en geen post verzenden. (Normaal kan dat wel: via de dongel mail ik altijd via gmail en quicknet (outlook express).

    Het was altijd mogelijk, tot nu.
    Ik kan me niet herinneren dat ik op 3 pc's instellingen heb gewijzigd. Zelfs na het uitvoeren van systeemherstel op de XP naar een datum 1 week geleden (toen ik nog normaal kon mailen) zegt het systeemherstel dat er niets gewijzigd is. En het probleem blijft.

    Ook rechtstreeks op het modem aangesloten, levert niets op.

    Dit kan toch geen softwareprobleem zijn? Dan hadden veel meer mensen hier last van. Gelukkig zijn er nog twee klachten van Linux servers. Deze mensen hebben al veel meer kijk op de techniek maar komen ook niet tot een oplossing.

    Als iemand mij kan vertellen waar ik kan zien wat de status van mijn poort 25 is, kan ik hier wellicht het probleem vinden (als -en dat betwijfel ik- het probleem in mijn pc's zit.

    Ik wil het foutschermpje wel inplakken maar dat gaat me niet lukken.

    Otto Zichters
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina