1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan geen mail versturen

Discussie in 'Internet - Email' gestart door renetta, 1 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb hier hetzelfde probleem met mijn linux server, kan ook geen mail meer verzenden vanaf mijn server naar mijn quicknet/ziggo account.

    Apr 2 14:32:36 server postfix/smtp[28393]: 8CF14A8CBF7: to=<verwijderd@quicknet.nl>, orig_to=<info@domain.org>, relay=none, delay=6711, delays=6705/0.02/5.1/0, dsn=4.4.3, status=deferred (Host or domain name not found. Name service error for name=smtp.ziggo.nl type=MX: Host not found, try again)

    en dat is ook zins gistermiddag/avond.
     
  2. Ik doe niet de aanname dat het een zelfde probleem zou zijn. maar hoe is de status via webmail?

     
  3. Vanaf ziggo webmail kan ik wel mailen, maar aangezien ik (al jaren) smtp.quicknet.nl alleen gebruik als smart_relay vanuit mijn sendmail, zie ik dat niet echt als relevant. Het kan bijna niet anders zijn dan dat er bij Ziggo een configuratie is gewijzigd. Ik heb niets gewijzigd en het gebeurt echt niet dat een stabiele omgeving als sendmail op een linux machine spontaan anders gaat reageren.
    Blijkbaar ben ik dus niet de enige die spontaan problemen heeft.
    Ik heb lokaal de /etc/resolv.conf gewijzigd naar andere dns servers, maar dat mag ook niet baten.
    Ik raak onderhand wel een beetje geïrriteerd...
     
  4. Via webmail van ziggo werkt het verzenden wel. (klopt want deze mail word rechtstreeks via de mailserver van ziggo intern verstuurd naar buiten)

    Maar via outlook, kerio-mailserver en postfix server werkt het verzenden niet. (nu op 3 pc's getest met verschillende gebruikersnamen :( )
     
  5. Concreet:

    Ik heb 3 pc's
    Met alle drie kan ik op Webmail post versturen en ontvangen.

    Met alledrie kan ik (zonder wijzigingen in instellingen te hebben aangebracht) via de kabel met Outlook wel mail ontvangen maar niet verzenden.

    In alle gevallen krijg ik de melding dat de server niet gevonden wordt.
    Ook als ik rechtstreeks aan het modem hang kan ik geen mail verzenden.

    Ik heb ook een dongle
    Als ik hiermee internet op ga en probeer mijn mail te verzenden, lukt dat niet. kan de server niet vinden.


    Volgens Ziggo ligt het aan de software van Outlook.
    Dat lijkt mij niet omdat drie verschillende pc's het tegelijkertijd hebben.

    Ik heb accounts verwijderd en opnieuw ingesteld, virusscans gemaakt, op Spyware getest: niets mag helpen en ondertussen kan ik de host niet vinden om mijn mailtjes te versturen.

    De smtp poort staat op 25 en niemand kan mij wijsmaken dat er een oorzaak is die 3 pc's tegelijkertijd voor de uitgaande mail onklaar kan maken.

    Het probleem ligt buiten de pc's.

    Otto
     
  6. Mee eens!
     
  7. En toen bleef het stil :?

    Zou misshien de greylisting aangepast zijn, zodra een ieder met een eigen domain cq mail op zijn domain word geblockt op zijn uitgaande verkeer poort 25, zomaar een idee.

    btw zit in postcode 1781, voor als er meer storingen uit een bepaald gebied komen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2009
  8. Ik ben alleen maar een gebruiker, ik heb zelf geen eigen domain of mailserver. Ik hoop dat het snel opgelost is, ik kan dit niet uileggen thuis: Als er iets niet werkt, ben ik altijd schuld...:wink:

    Otto
     
  9. Helaas, heb ik er momenteel geen antwoord op.
    Ik ben in de buurt van jouw locatie en werk zonder problemen met Outlook.
    Ook op een andere locatie, geen problemen.
    Er zijn geen Email problemen/aanpassingen geweest.:oops:


     
  10. En er is ook geen SMTP blokkade aktief ?
    Heb hier al eens eerder mee te maken gehad, toen kreeg ik keurig een mailtje dat ik op de lijst stond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina