1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan geen mail versturen

Discussie in 'Internet - Email' gestart door renetta, 1 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds gisteravond kan ik geen mail meer verzenden. Mijn maillog geeft de volgende melding:
    Ik heb niets in mijn sendmail- of dns configuratie gewijzigd.
    Als ik een nslookup van smtp.quicknet.nl doe, krijg ik netjes antwoord en pingen gaat ook goed.
    Ik heb net in mijn sendmail configuratie de smart_host gewijzigd naar smtp.ziggo.nl en dat biedt ook geen soelaas.
    Iemand een idee?
     
  2. geen mail versturen

    Gisteren heb ik ook geen mail kunnenversturen (XP) en dacht dat het wel over zou gaan. Vanmorgen kon op een andere computer (VISTA) ook geen mail versturen.

    De klantenservice was duidelijk onthand want ze konden me alleen maar adviseren om de account opnieuw te instaleren.

    Inmiddels gedaan maar zonder resultaat.

    Ik heb me aangemeld bij dit forum om te kijken of er meer klachten zijn:

    Het ligt niet aan jouw pc en ook niet aan de instellingen.
    Het zou volgens KS kunnen liggen aan de virusscanner maar die heb ik op Vista niet geinstaleerd (op de XP wel) maar daar ligt het dus niet aan.

    In Webmail kan ik wel post verzenden dus denkt de KS dat het probleem niet bij hun ligt.
     
  3. Dat klopt. account verwijderen en opnieuw instellen is makkelijker dan foute instellingen opsporen
    Als het via webmail wel lukt, dan ligt de fout toch echt in de pc. (account instellingen, Virusscanner/firewall)
     
  4. Voor de duidelijkheid: Ik heb het hier over linux, dus herstart, account verwijderen, virusscanners en andere windows-gerelateerde workarounds zijn niet van toepassing.
    Aangezien er geen wijzigingen zijn geweest in mijn sendmail, MailScanner, dns (en uberhaupt iedere) configuratie, kan ik me niet voorstellen dat het probleem bij mijn configuratie is ontstaan.

    Iemand een idee?
     
  5. geen mail te versturen

    Ik heb de account verwijders in Windows mail en opnieuw ingesteld. Het probleem blijft.
    PC aan/uit: geen verbetering
    Ik heb de router gereset: zonder resultaat
    Het modem gereset: niets.

    Ja ik heb internet, de webmail werkt op beide pc's alleen kan ik geen mail verzenden met outlook express en windows mail.

    Na een tweede telefoontje met KS kom ik niet verder.

    Spydoctor vindt op de XP geen vreemde zaken.
    Norton: geen problemen.

    Ik heb een derde laptop aangesloten en deze geeft ook Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E

    Drie pc's met allemaal verschillende configuraties met hetzelfde probleem?

    Ik denk toch dat hier een probleem met Ziggo is.....
     
  6. Als u meteen had aangegeven wat de foutcode is:
    http://support.microsoft.com/kb/191687/nl

     
  7. Het probleem ligt niet in de pc.
    Ik heb met een dongel geprobeerd mail te versturen.
    Hier krijg ik de melding:

    Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems or a long period of inactivity.

    na opsomming van het onderwerp enzo, krijg ik Socket error 10053, error Number 0x800CCC0F.

    Kan je daar iets mee?

    Groet

    Otto
     
  8. en zonder dongle?
     
  9. Zonder dongel, dan zit ik weer gewoon op de kabel, kan ik nog steeds geen mail verzenden. Ontvangen gaat wel

    Ik heb mijn laptop zelfs rechstreeks op het modem aangesloten. Als ik dan wil verzenden krijg ik: "the host could not be found....socket error 11001 error number 0x800CCCOD"

    Otto
     
  10. Gaarne concreet.
    Rechstreeks op de kabel - via webmail: wel/niet zenden/ontvangen?
    Rechstreeks via dongle - via webmail: wel/niet zenden/ontvangen?

    Er zijn geen storingen op een E-mail server

     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina