1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen verbinding met Sitecom WL-341

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door huy1979, 30 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Al een tijdje kampte ik met het probleem dat mijn Sitecom WL-143 router om de haverklap gereset moest worden (stroom eraf en weer op) om weer normaal te functioneren (wifi en internet weer bereikbaar).

    Afgelopen weekend besloten om een nieuwe router aan te schaffen: Sitecom WL-341.

    Thuis op dezelfde lokatie de nieuwe router geinstalleerd, maar wat blijkt:
    - geen verbinding met router mogelijk vanaf een pc
    - router geen verbinding met internet

    Nieuwe firmware er op gezet.

    De Motorola (Casema/Ziggo) modem staat in de meterkast en is via een CAT5 UTP-kabel van ong. 10-15 meter verbonden met de router.

    Vervolgens gaat er van de router een kabel van 10-15 meter naar een switch waar de pc's op staan.

    Met de oude router werkt alles (qua verbinding) naar behoren, dus een kabelbreuk mag ik uitsluiten?

    Ziggo gebeld en die zei dat de verbinding constant wegviel tussen modem en nieuwe router. Een korte (1 mtr) kabel tussen router en modem geplaatst op verzoek van Ziggo en voila, verbinding. Even gecontroleerd door via wifi in te loggen op de router en die bleek gewoon een ip-adres door te krijgen van de modem. (Dit was mij nog niet gelukt met een nieuwe Linksys WRT54GL en een andere Asus Router...). Maar de router stond niet op de juiste plaats...

    Vervolgens met dezelfde korte kabel de router aangesloten op een pc en ook die krijg van de DHCP van de router netjes een ip-adres.

    Nu weer de router op de plaats gezet waar die moet komen te staan (10-15 meter van de modem en 10-15 meter van de de switch), maar de router krijgt geen verbinding met de modem (gecontroleerd door met wifi in te loggen op de router) en de pc's krijgen geen geldig ip-adres door van de router.

    Op het forum lees ik dat UTP-kabels tot 100 meter kunnen. Kan het zijn dat deze router toch gevoelig is voor de lengte? In de UTP-poorten van de router zie ik dat er maar 4 van de 8 pinnen aanwezig is? Kan het daar aan liggen?

    Via Sitecom heb ik ook nog geen oplossing gekregen.

    Dit is al weer de 3e nieuwe router die het niet helemaal doet...

    Alle hulp is welkom.
     
  2. Heb je de poorten op automatisch staan? Je zou het nog kunnen testen met de poorten op een vaste waarden, bijvoorbeeld 100Mbit Full en/of Half-duplex.
     
  3. Bedankt voor de tip. Ik heb beide opties geprobeerd, maar krijg nog steeds 'beperkte verbindingsmogelijkheden'. (Vista)

    Ik zie wel in de log van de router dat het mac-adres van mijn netwerkkaart een ip adres heeft gekregen. Maar verder alleen maar de melding 'sending OFFER 192.168.x.xxx'.

    Kan het aan het feit liggen dat er nog een switch (Asus GX-1008B) vóór staat?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2009
  4. Router omgewisseld voor de WL-312. Plug n Play was het met deze.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina