1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Netwerk steeds verbroken

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Aaron, 28 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goede avond,

    Configuratie is zeer eenvoudig:

    -kabelmodem ( motorola met telefoon)
    - bijgeleverd kabel
    -Imac

    Probleem is dat ik steeds van het net word gegooit, als ik dan weer mijn modem resert of een DHCP lease doe dan werkt het weer.

    Ziggo monteur is langs geweest maar ligt volgen hem aan mij ik zou problemen hebben met de lease tijd....
    Moest maar een static IP adres invullen, alleen nu word ik nog steeds van het net gegooit , iemand een idee word een beetje moedeloos!

    Thanks
    Aaron
     
  2. Je zou kunnen controleren of bij DNS het ip-adres van je router staat, zoniet voeg het dan toe. Je kunt deze instellingen vinden in je Systeemvoorkeuren/Ingebouwd ethernet/Geavanceerd/DNS.
    Ook al heb je zelf geen router, er zal vermoedelijk wel een ip-adres achter "Router" staan, neem dat ip-adres over.

    Ik zou hem maar terugzetten op DHCP, Ziggo gebruikt dat namelijk.
    Je hebt dan wel vaak heel lang hetzelfde ip-adres, maar vroeg of laat om wat voor reden dan ook, verandert je ip-adres en heb je geen verbinding meer.

    Kijk ook even hoe je firewall instelling is (Systeemvoorkeuren/Beveiliging/Firewall).
    Ik gebruik zelf de bovenste optie en heb geen problemen met Ziggo en de iMac.

    De kennis van Mac is bij Ziggo nihil en worden klanten, die het woord Apple laten vallen, al snel afgepoeierd met kreten als "dat ondersteunen we niet", "weet ik niets van, bel Apple maar" of de ergste die ik heb meegemaakt "dan moet je maar Windows kopen".
     
  3. DNS

    Oke heb mijn IP adres van de router toegevoegd aan de dns lijst.
    Firewall staat op alles toelaten.
    We gaan even kijken hoe dit gaat.

    Alvast bedankt.

    Gr

    Aaron
     
  4. werkt niet

    Heb hem weer op automatisch gezet maar word er toch weer afgegooid, word er een beetje moedeloos van........

    Zal mijn laptop eens bedraad aansluiten kijken of deze er ook word afgegooid, anders ligt het misschien toch aan nieuwe imac....:cry:
     
  5. O, dat is jammer.

    Je zou dit nog kunnen proberen:
    PRAM en NVRAM resetten
    1. Schakel de computer uit.
    2. Zoek de volgende toetsen op het toetsenbord: Command, Option, P en R. U dient deze toetsen tegelijk ingedrukt te houden in stap 4.
    3. Schakel de computer in.
    4. Houd de toetsen Command, Option, P en R tegelijk ingedrukt. U moet deze toetsencombinatie indrukken voordat het grijze scherm verschijnt.
    5. Houd de toetsen ingedrukt totdat de computer opnieuw opstart en u het opstartgeluid de tweede keer hoort.
    6. Laat de toetsen los.

    Verder een reset van je kabelmodem kan ook geen kwaad (als er tenminste niemand aan het bellen is :-)).
    Je moet sowieso je kabelmodem resetten als je er een ander apparaat op aansluit.
     
  6. update

    Heb met de laptop ( windows ) bedraad aangesloten rechtstreekt op de kabelmodem het zelfde probleem.

    Ga maar weer eens een uurtje aan de telefoon hangen met ziggo.......:?
     
  7. OK, sterkte ... :wink:
     
  8. update

    Na de 5 de medewerker.......... maar meneer dit is een erkend probleem er is een blok storing....

    Maar toch een fijn weekend:sleep:
     
  9. Beetje jammer dit, eerst praten ze jou een probleem aan.
    Maar uiteindelijk weet je dan wat, nu maar hopen dat het niet te lang duurt.

    Succes!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina