1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

(Netwerk)ondersteuning voor router ?

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door remmie!, 28 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo dan,
    even mijn eerste post. ik heb een poging gedaan eerst het antwoord te zoeken, maar zover ik weet heb ik het niet kunnen vinden, dus maar gelijk vragen.
    Ik heb een 'oude' casema modem, de Motorola SBV5120 E surfboard cable modem

    Ik heb internet zonder problemen, maaaaaar ik krijg geen netwerk aan de praat en ook een router (om 2 computers aan te sluiten op een verbinding) lukt niet. het lijkt erop dat de modem het niet ondersteund. zou dat kunnen? Bijkomend vreemd iets is dat een kabel in een desktop pluggen voor direct internet zorgt, maar doe je hetzelfde met een laptop dan is er met geen mogelijkheid internet op te krijgen.
    En, daarna: hoe ga ik dat oplossen?

    Alle 'logische' dingen heb ik al geprobeerd. TCP instellingen staan goed, automatisch toewijzen van IP adres wordt toegewezen. Alle verbindingen zijn goed. Lampjes die moeten branden, branden.

    Wie o wie helpt me uit de brand?
     
  2. Je moet de modem van de stroom afhalen,
    dan de router met modem verbinden (router ook zonder stroom)

    Dan, ca 5 minuten wachten, modem opstarten en wachten tot alle
    lampjes branden dan de router inschakelen....

    Of je cloned het Mac adres, van de Pc waar internet op werkt,
    in de router en sluit dan de router op het modem aan..
     
  3. hallo bert
    ik ga het eens proberem, dank voor de reactie!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina