1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

VOIP werkt niet meer sinds onderhoud Ziggo

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dunster, 27 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik maak al langer dan een jaar gebruik van voipdiscount om naar het buitenland te bellen. Dit doe ik via mijn Siemens Gigaset S675IP die verbonden is met mijn netwerk en internet.
    Sinds het onderhoud van Ziggo anderhalve week terug werkt mijn verbinding met VOIP niet meer, ik krijg vreemde tonen en krijg status code 0x369 terug. Van deze code kan ik helemaal niets terug vinden via Google.

    Ik heb gezocht of er hier meer problemen over te vinden zijn, maar niets gevonden. Ik gebruik deze settings (volgens opgave van voipdiscount):
    SIP port : 5060 [​IMG] Registrar : sip.voipdiscount.com [​IMG] Proxy server : sip.voipdiscount.com [​IMG] Outbound proxy server : leave empty [​IMG] Account name : your VoipDiscount username [​IMG] Password : your VoipDiscount password [​IMG] Display name/number : your VoipDiscount username or voipnumber
    Al deze anderhalf jaar is mijn settings ongewijzigd, maar nu werkt het niet meer.

    Opgelost, ter info:
    Ik gebruik een statisch ip nummer in mijn netwerk, deze heb ik nu gewijzigd in een ander ip nummer, nu werkt het weer. Vreemd, ik verwacht zeker niet dat Ziggo mijn interne netwerk IP's blokkeert.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2009
  2. Mooi dat het opgelost is.

    Ik denk trouwens ook niet dat Ziggo een (intern) IP van jou geblokkeerd had maar dat er iets anders aan de hand was.
     
  3. Ja ik denk dat er iets mis was met je sip registratie, gebruik je de stun service van die gasten?
     
  4. Nee hoor. Ziggo heeft het één en ander gewijzigd waarbij het nodig was om modem en router aan en uit te zetten. Mijn interne netwerk was een beetje in de war waardoor mijn ip telefoon zijn vaste adres niet meer kon bevestigen.
    IP adres (intern) gewijzigd in een ander nummer en het werkt weer.
    Wel de schuld van Ziggo door hun systeemwijziging maar zelf oplosbaar, je moet het maar net even weten.
     
  5. Je spreekt jezelf tegen.

    Eerst zeg je dat je interne netwerk in de war was, en vervolgens dat het de schuld van Ziggo was. Ziggo kan geen wijzigingen doorvoeren op jou internet netwerk. Als het probleem in je interne netwerk lag is het niet de schuld van Ziggo. Als het de schuld van Ziggo was, lag het probleem niet in je interne netwerk.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina