1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

code E30-4 Even geduld

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door Eef1972, 27 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zit al even te kijken naar een code E30-4 Even geduld melding nederland 1 doet het wel. Hebben jullie tips om dit te verhelpen.

    Ik heb de decoder al ff zonder stroom gezet, coax en kaartje er uit.
    Echter zonder succes, tips ???? ik hoor het graag.
     
  2. hoelang heb je de smartcard niet gebruikt ?
     
  3. ik heb hetzelfde mijn kaart is zeker half jaar niet gebruikt.
     
  4. Als je de kaart een half jaar of langer niet hebt gebruikt (de precieze termijn weet ik niet) wordt deze weer op inactief gezet. Dan krijg je meestal de melding E-19 of E-30 te zienmaar staat hij nog wel geregistreerd bij je gegevens. Vaak lost dit probleem zichzelf na 20 minuten op. Het beste wat je kan doen als het niet weggaat na opnieuw aansluiten is even naar de technische dienst bellen.
     
  5. Kan maar zo een half jaar zijn.
    Ik heb contact gehad met de servicedesk van ziggo.
    Duurt +/- 48 uur voor ik weer digitaal kan kijken.
    Vreemd vind ik het wel dat nederland 1 het wel doet.
     
  6. voor ned 1 heb je geen smartcard nodig
    laat even weten als je kaart weer functioneert. Mogelijk dat de kaart gerecoverd moet worden.
     
  7. Het is nu zondag...

    Heb vrijdag begin van de avond contact gehad met de helpdesk van ziggo.
    De decoder de hele tijd op ned 1 gehad... Maar nog geen resultaat...decoder net afgekoppeld van kabel en stroom en de procedure nog maals gehanteerd als ik aan de telefoon had door gekregen nog geen resultaat.

    Blijft op even geduld E30 staat, dat even geduld mag wel aangepast :no:
     
  8. Hello me again,

    Na 3 keer doorverbonden te zijn geweest ben ik uiteindelijk bij een administratieve dame terrecht gekomen. Die verzocht mij de decoder uit te zetten los te koppelen en weg te gooien.... :mrgreen: Oh nee dat was mijn gedachte .. Affijn ze verzocht me wel de decoder uit te zetten, en heeft in een appart systeem mijn kaartje opnieuw ingevoerd.

    Dit zou nu binnen 2 uur moeten werken... :pompom: we wachten geduldig af.
    Al vind ik persoonlijk dat dit wel erg lang duurt, zo moeilijk kan het volgens mij toch niet zijn.

    Beetje vreemd vind ik wel dat jullie het over recoveren hebben en ze bij ziggo ze me al drie dagen bezig houden met het aan en uit zetten v.d decoder ? Wat weten jullie wat de technische en administratieve mensen bij ziggo niet weten ?
     
  9. Kuch, daar zijn weer.
    Met veel spanning en nieuwsgierigheid ""beetje sinterklaas gevoel" kom ik thuis en zet ik voor de zekerheid mijn decoder uit, snetsnoer uit het stopcontact, coax kabel er uit en kaartje verwijdert.

    Het wordt een routineklus, en ik verheug me al op de prachtige kwalitiet van mijn digitale televisie. Hoopvol zet ik weer stroom op het kastje.
    Wacht geduldig af tot schermpjes van het opstarten voorbij zijn.
    Doe de coax er in, wacht weer op de eerstvolgende melding daarna duw ik volverwachtig mijn kaartje er in en wat denk je....

    Ik heb beeld............ jipiie wiehhhhhhhhhh en tromgeroffel tot het tot me doordringt dat dit nederland 1 is. Snel zoekend naar de afstandsbediening struikel ik over een hond. Ik plof op de bank net naast de Afstandsbediening ik druk op 2 en wat denk je .........


    Ik krijg nog steeds de zelfde melding, snel pak ik de telefoon.
    Stiekem hoop ik die aardige mevrouw van de administratie weer aan de telefoon te krijgen maar nee.. Ik krijg een iet wat mompelende meneer die net als zijn collega's de dag er voor zeggen dat mijn kaartje niet in het systeem staat waardoor ze niets voor me doen. Ik steek opnieuw mijn verhaal af en zeg dat dit gister ook al was echter...... hij belooft dat het nu wel opgelost wordt.. kort bespreken we wat hij gaat doen hij gaat me door verbinden met de administratie... dus misschien opnieuw een kans op die leuke dame.... maar na 30 seconden muziek... hoor ik een mannestem heel dapper zeggen met de verhuisafdeling van ziggo.

    Nu breekt echt mijn klomp... weer mijn hele relaas verteld.
    En deze verhuisknaap geeft aan dat mijn bestellling nog niet verwerkt is.
    Euhhhh bestelling ik heb niks besteld ik wil gewoon digitale bitjes op snuiven via mijn tv.. Hij zegt niets te kunnen doen en dat ik even moet wachten.. en dat ik over een paar dagen maar moet bellen :no:

    Snap er niets van .... dat zoiets kleins zo lang moet duren.
    Maar ja we wachten maar even........
     
  10. Ja dat gebeurt behoorlijk vaak. Als je belt naar de technische afdeling en ze willen je doorverbinden met "administratie" of "klantenservice" of hoe het ook genoemd wordt, ze bedoelen optie 3 en daarna 4, en dan verbinden ze door naar optie 3 en daarna 2, de verhuisafdeling. Zij kunnen ook wel de activatie invoeren, maar meer dan ook niet, en als dat al is gebeurd kunnen ze niks voor je doen. Overigens duurt een activatie meestal 2 tot 48 uur, maar als je onlangs een wijziging hebt doorgevoerd zal je eerst moeten wachten totdat dat is afgerond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina