1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing E48-32 op 7 Zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Amerzone, 24 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Ik heb sinds vorige week een nieuwe huisaansluiting geplaatst ( was op gestuurd door Ziggo ) en tot nu toe doen alle zenders het naar behoren.
    Heeft wel meer dan 10 telefoontje naar Ziggo gekost , vriendelijk geweest maar zeer zeker ook boos geweest en na 6 weken een nieuwe aansluiting gekregen.
     
  2. ik heb regelmatig deze codes op de ontvanger

    maar de zenders wisselen iedere keer
    blijkbaar komen ze allemaal een keer aan de beurt
     

  3. Van de 60 die binnen moeten komen komen er nog geen 45 binnen. Dit is door een erkend iemand nagemeten :no: Maar zoals eerder vermeld, is televisie nu goed na het plaatsen van een andere splitter. Het probleem is weer terug bij mijn klapjap (laptop) die vervolgens wel internet, geen internet, wel internet enz. heeft :shock: Dus Ziggo..... Maar ik ben het bellen moe. Krijg steeds een ander aan de lijn die meent dat hij/zij alleswetend is dus misschien gaat het ooit vanzelf over. (of niet)
     
  4. Dan lag het probleem wat dat betreft dus niet bij Ziggo (tenzij zij je een brakke splitter hebben gestuurd). Hoe is je verbinding als je het modem rechtstreeks op het AOP zet zonder splitters, en laptop rechtstreeks bekabeld op het modem? Als het dan prima is is het probleem op te lossen door verder te experimenteren met je installatie thuis zodat je erachter komt waar het misgaat. Splitters, draadloze routers, instellingen, storende apparatuur, alles kan invloed hebben.
     
  5. Opgelost: geen signaal Holland Doc 24, Geschiedenis 24 e.a.

    Hallo allemaal,

    Ik heb al een hele tijd digitale TV, altijd zonder problemen. Aan de in-huis kabel installatie is totaal niets gewijzigd, maar sinds een paar weken hadden een aantal zenders geen of alleen heel schokkerig beeld op 2 TV's (één met een humax IRC Fox, één met een Humax 5050c):

    Family 7
    Misdaadnet
    Hilversumbest 24
    101 TV
    Fashion TV
    Holland Doc 24
    Geschiedenis 24
    Cultura 24
    Consumenten 24

    Alleen op die, alle andere zenders inclusief HD waren perfect. Ik had al zelf een nieuwe COAX kabel gekocht bij de gamma met aangesmolten stekkers, en die rechtstreeks van de Ziggo bus in de muurkast op de Humax 5050C aangesloten.

    Dit had geen resultaat. Daarop heb ik de helpdesk gebeld, en na maar drie keer een afspraak niet te zijn nagekomen kwam de monteur. Hij heeft wat gemeten en gekeken en met de opmerking "dat komt door die Gamma-drek" (doelende op kabels en COAX pluggen).

    Hmm. die gamma drek deed het anders al jaren prima met digitale TV van @Home / Ziggo.

    Ik was niet thuis maar hoorde dit allemaal van mijn eega. Ik was furieus omdat ik ervan overtuigd was dat hij er zich met een jantje-van-leiden vanaf had gemaakt, immers, de installatie was nooit veranderd en eerst werkte ook alles, bovendien had ik een nieuwe COAX kabel met aangesmolten COAX pluggen geprobeerd (om montagegepruts mijnerzijds uit te sluiten) en dat hielp ook niet.

    Volgens de monteur moest ik COAX 12 kabel en goede pluggen gebruiken. Goed, ik een nieuwe Hirschmann 799 kabel plus Hirschman pluggen gekocht en wat denk je: Probleem opgelost, prachtig beeld op alle zenders.:pompom:

    De signaalkwaliteit was: 100% / sterkte 33%
    De signaalkwaliteit is nu: 100% / sterkte 33%

    WTF???? ogenschijnlijk geen verschil, in praktijk dus wel!!!

    In de winkel waar ik het kocht wist de verkoper te melden dat het signaal van Ziggo zwakker is gemaakt, met bovengenoemde gevolgen.

    Dussss....ik was wat te snel met mijn conclusie over de monteur en hij had goed gezien waar het aan lag :thankyou:

    Wel "leuk" dat Ziggo het signaal veranderd, en dat de klant dan maar moet investeren in betere infra. Nou ja, investering in de toekomst zullen we maar zeggen....en nog een nieuw kabeltje naar boven trekken.
     
  6. Ik had exact dezelfde problemen in Roermond. Oude coax kabels en stekkers vervangen door Hirschman, daarna was het probleem opgelost.

    Gr,

    Leon
     
  7. Eigenlijk is de binnenshuis bekabeling dus eigenlijk nooit echt goed geweest. En ik ben het met de monteur eens over die gamma-drek. Als het om coax bekabeling ed gaat adviseer ik een ieder om de spullen die je bij de bouwmarkt om de hoek kunt krijgen te mijden. Qua prijs hoeft het niet meer te kosten, maar de kwaliteit kan een stuk beter. Als je verder kijkt dan de eerste blik kan je dat ook wel zien.
     
  8. Zou kunnen al zou zwakker signaal moeilijker door een dikkere (coax 12) kabel heengaan in theorie ;) Dus ik denk eerder aan het feit er tegenwoordig veel meer instraling van buitenaf is. Denk aan digitenne masten van KPN, DECT telefoons, draadloze routers, etc.
     
  9. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    En daarom is de binnenhuis bekabeling weer zo belangrijk. Het wordt veel aangegeven echter is dat vaak niet iets waar meteen aan gedacht wordt.
    Mede door het feit dat het signaal eerst wel goed was en ineens minder is geworden.
    Digitenne, C2000, routers, etc zijn veelal de boosdoeners. Door die instraling moet gewoon zeer kritisch gekeken worden naar de kwaliteit van apparatuur en afscherming.

    Goede kabels, pluggen, splitters (taps) is in zo'n geval een vereiste.
     
  10. Zwakker signaal gaat natuurlijk niet moeilijker door een dikke coax..
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina