1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing E48-32 op 7 Zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Amerzone, 24 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Storing

    Hoi.
    Momenteel geeft ziggo ook het signaal naar de andere kaartjes door.
    Dus ik heb nu een splitter ertussen hangen naar de 2e tuner. Een samsung Dcb 9401. En wat schetst mijn verbazing. Onder heb ik wel alle zenders en boven....dus op de samsung mis ik weer alle 8 zenders waar deze discussie mee begon.
    Ik blijf erbij dat ziggo iets aan de signaal kwaliteit heeft gedaan, waarbij ik niet de enigste ben die daaraan twijfelt.
    Helaas kan ik je niet helpen pardoes. Ik zit in hetzelfde schuitje, met die :censored:vakmensen van de helpdesk....
     
  2. en als je de 2e ontvanger beneden aansluit heb je dan wel alle zenders
    ik mag aannemen dat je dat al geprobeerd heb,
    zeker als je al een tijdje mee discussieert in dit draadje




     
  3. en welke 16 zenders zijn dat waar je geen beeld op hebt ???





     
  4. Hoi Piotje...
    Owwwww.....:oops: Dat lampje is bij mij nog niet gaan branden.
    Goed idee trouwens. :idea:

    Zal het gaan proberen. thx!!

    Gr. Amerzone
     
  5. Op 16 zenders

    De volgende zenders hebben geen beeld (E48/E52) Family 7, Misdaadnet, Hilversumbest, Fashion TV, Holland doc, Geschiedenis, Cultura, Consumenten, Weer en Verkeer, Aljazeera, Omroep Zeeland, TV Utrecht, AT5, TV Noord Holland, TV Rijnmond, TV West.
    De volgende zenders hebben heel slecht beeld Fan, ARTE, RTBF, TV MONDE, France, Rai Uno, TVE en TRT
    En sinds gisteren ook alle duitse zenders en L1:sad:
     
  6. kan je mijn misschien uitleggen wat je zoal zelf al geprobeerd heb
    om te achterhalen wat er mis is




     
  7. Je kunt beter vragen wat niet, decoder opnieuw alle zenders laten zoeken,Samsung decoder gewisseld met de decoder van mijn schoonmoeder,kaart uitgeprobeert bij de buurvrouw,alle kabels vervangen,kabels rechtstreeks aangesloten ( zonder eventuele splitters en dit alles zonder resultaat.
     
  8. Eerst de transportstromen bij de kanalen gezocht:

    geen beeld (E48/E52):
    Family 7, TS26
    Misdaadnet, TS23
    Hilversumbest, TS23
    Fashion TV, TS23
    Holland doc, TS23
    Geschiedenis, TS23
    Cultura, TS23
    Consumenten, TS23
    Weer en Verkeer, TS2
    Aljazeera, TS2
    Omroep Zeeland, TS2
    TV Utrecht, TS2
    AT5, TS2
    TV Noord Holland, TS2
    TV Rijnmond, TS2
    TV West, TS2

    Heel slecht beeld:
    Fan, TS19
    ARTE, TS19
    RTBF, TS19
    TV MONDE, TS19
    France, TS19
    Rai Uno, TS19
    TVE, TS19
    TRT, TS19
    En sinds gisteren ook alle duitse zenders, TS1
    L1, TS 207

    Ofwel, je hebt problemen met alle zenders uit transportstromen 1, 2, 19, 23 en 26. L1 zit samen met een serie regionalen in Transportstroom 207.

    Frequenties:
    1: 420
    2: 364
    19: 428
    23: 578.75
    26: 498.75

    Frequenties Digitenne in Roermond:
    Bouquet 1: 738
    Bouquet 2: 576
    Bouquet 3: 498
    Bouquet 4: 818

    Conclusie:
    De kanalen in transportstromen 23 en 26 hebben last van het Digitenne signaal. Transportstromen 1 en 19 liggen in het frequentiegebied dat door mobilofoons gebruikt wordt. Voor transportstroom 2 kan ik zo snel geen stoorbron vinden.

    Het lijkt er dus op dat je nogal last van instraling hebt. Dit kun je zelf oplossen door betere bekabeling, connectoren en splitters te gaan bekijken. Zie http://www.kabelkeur.nl voor tips.

    Bronnen:
    http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
    http://www.digitenne.nl/pagina_49.html
    http://www.frequentieland.nl/
     
  9. het lijkt er dus op dat er een serieuze klacht is
    dit is alleen maar naar te gaan met meetapparatuur,
    dus ik denk toch dat er een monteur moet langs komen





     
  10. Ik heb tijdens de proefperiode met dezelfde bekabeling enz. goed beeld gehad en daarom een duur abonnement genomen. Nu heb ik geen beeld meer op een aantal van de zenders waarvoor ik juist dat duurdere abo genomen heb. Als er bij meerdere mensen in dezelfde regio van de ene op de andere dag hetzelfde gebeurd met dezelfde zenders dan is er toch iets veranderd bij Ziggo.



    Hier in Herten dus hetzelfde probleem. Heb eerder aangegeven dingen(andere decoder, rechtstreekse aansluiting, zenders opnieuw installeren enz. geprobeerd op beide aangesloten toestellen maar zonder resultaat.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina