1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing E48-32 op 7 Zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Amerzone, 24 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Lees het maar als kanaal. Transponder komt van de satelliet. Op kabel noemen dit een QAM-kanaal.

    Om beïnvloeding van een etherzender op je interne coaxkabels te onderzoeken adviseer ik je de digitale ontvanger direct aan te sluiten op de aansluitdoos waar de 'groene' coaxkabel op afgewerkt is. Als deze aansluitdoos in de meterkast zit dan zou de de digitlae ontvanger rechtstreeks moeten aansluiten op deze wandcontactdoos om te zien of het signaal daar wel goed is. Als het signaal niet goed is kun je de helpdesk bellen voor een monteur. Als het signaal rechtstreeks op de aansluitdoos wel goed is dan moet je zelf op zoek naar de oorzaak. Meestal wordt het probleem veroorzaakt door slechte verbindingen/ slechte coaxkabels / verkeerd ontwerp (te veel verdelers / verkeerde versterker / te lange kabels etc).

    Anoniem
    Ziggo
     
  2. geen kanalen meer??

    Er word vaak een storing aangemaakt vanwege het "ineens" geen kanalen meer, net zoals hier besproken.

    De storing zit 9 van de 10 keer bij de klant thuis, verkeerde niet afgeschermde kabels, decoder niet als eerste op de aop (aansluitdoos) splitters ertussen (voor de tv boven) en meer van dat soort dingen.

    Ook al werkte het de jaren daarvoor wel, toch is dit niet de schuld van Ziggo, men moet maar eens wat kritischer worden op de huisinstallatie.

    Misschien dat men wat heeft aan het bovenstaande.....
     
  3. anoniem heeft het al beantwoord
    maar de term die in kabeltelevisieland gebruikt wordt
    is transportstream.

    voldoende beantwoord?????:):)


     
  4. Een transport stream wordt bij alle infra's gebruikt; DVB-S, DVB-C als bij DVB-T. De term transportstream is niet exclusief voor kabel. De tranport stream komt voort uit mpeg-2 system layer (ISO-IEC 13818-1).
     
  5. dankje voor de aanvullende info,

    groetjes,



     
  6. Storing in Sittard

    Hallo Anoniem....
    Wow. je bent het zelf die mij antwoord geeft. :applause:
    Hartelijk bedankt voor je uitleg. Weer een stukje wijzer geworden. Weet je? Ik heb vanavond weer contact gehad met de helpdesk. Ze komen niet verder dan dat als de BER waarde 0 is, dat er geen storing op de lijn zit. Dan zit het probleem bij mij thuis. Ik heb een aantal maanden geleden een nieuwe antennekabel gekocht. (PROFIGOLD, met vergulde connectoren en aan beide kanten van die ontstoringskoppen erop.)
    Deze heb ik losgekoppeld, die zat rechtstreeks in de wandcontactdoos. Dus heb ik de oude antennekabel van een paar jaar oud weer terug geplaatst. Nu mag je 3x raden!!!!
    Alle zenders doen het weer. Signaalsterke 45 % en Kwaliteit 100 %.:pompom:
    Ik vraag het me toch af .... Hoe kan dit toch.

    In ieder geval, ik ben hartstikke blij met allen die mij advies hebben gegeven!!! Zeker ook die van Piotje. Zonder jullie was dit niet opgelost. Thx Allen!!!:) Keep up the good work

    Groetjes Amerzone.
     
  7. Hallo Piotje.
    Zie het voorgaande bericht!!..
    Dankjewel voor al je moeite. Het is weer genieten van alle zenders!!:)
    Maar het blijft toch vreemd met die PROFIGOLD antennekabel..:?

    Groetjes Amerzone
     
  8. Mijn ervaring, en die kan enigzins gekleurd zijn, is dat er maar een ding PROFI is aan PROFIGOLD en dat is de manier waarop ze je geld afhandig maken. Zoveel rommel verkopen voor zulke hoge bedragen. Er is naar mijn mening veel beter spul verkrijgbaar voor minder geld.
     
  9. Nu ben ik het helemaal met je eens Excalibur. :wink: Die profigold gaat mooi de kast in...hehe.

    Groetjes Amerzone
     
  10. Ik woon in Melick

    Ik heb op 16 zenders geen beeld en op 7 zenders slecht beeld en dat voor €35 per maand. Ik heb wel met Ziggo gebeld. Ze hebben alleen steeds een andere oplossing, die dus allemaal niet helpen. Het is dus niet alleen in Sittard maar ook hier en ook niet in het hele dorp. Maar ik heb inmiddels nieuwe kabels, andere tuner en noem maar op allemaal geprobeerd. 3 keer per week alle zenders opnieuw laten zoeken, niets helpt. Ik ben ondertussen best link op :censored: Ziggo. Wie heeft de oplossing?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina