1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo gaat interactieve tv in april breed lanceren

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door Jam, 23 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. stitch_duck

    stitch_duck Forum Member

    Berichten:
    338
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Locatie:
    015 Ziggo (Casema)
    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Ziggo sluit Video on Demand deal met Disney

    Ziggo heeft voor zijn nieuwe interactieve Video on Demand (VoD) dienst een overeenkomst met Disney-ABC-ESPN TV gesloten. Hierdoor krijgt Ziggo voor zijn VoD aanbod de beschikking over een grote film- en seriebibliotheek. Ziggo gaat in april in het gehele verzorgingsgebied VoD zowel in huur- als abonnementvorm uitrollen. De afgelopen maanden werd in het zogenaamde Casema gebied al uitgebreide testen uitgevoerd.

    Door de nieuwe overeenkomst zijn series als Lost en Grey’s Anatomy beschikbaar. Dat is ook het geval voor tekenfilms afkomstig van Jetix Europe. Oude en nieuwe titels uit de Walt Disney Studios collectie vallen ook onder de overeenkomst die Ziggo gesloten heeft. Voor het huurmodel van VoD zijn onder andere titels als High School Musical3 en Book of Secrets beschikbaar gekomen. De prijzen voor het digitaal huren van een film gaan bij Ziggo tussen de € 1,95 en € 6,95 liggen. Wie onbeperkt gebruik wil maken de mogelijkheid om onbeperkt oudere series en films te bekijken dient een VoD TV-theek abonnement te nemen dat € 9,95 per maand gaat kosten. Naast dit alles dient de abonnee ook zelf een speciale decoder te kopen die geschikt is voor gebruik van de VoD diensten. De aankoopprijs ligt rond de 400 euro.

    bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=1923
     
  2. Hallo,

    ja dat is echt goed nieuws voor Ziggo toch blijf ik bij een nee om het aan te schaffen in de begin fase..
     
  3. Momenteel heb ik Digitale TV van UPC. Hier zit al een tijdje On Demand op waarbij films en series opgevraagd kunnen worden. De reacties van "ik wacht nog even" kan ik goed begrijpen. Interactieve TV functioneert nog lang niet zoals het moet functioneren. Ik heb nu via UPC al een aantal keren een film opgevraagd, maar het is regelmatig voorgekomen dat de film vastliep en je soms gewoon de box moet resetten. Ook deze problemen zal Ziggo krijgen. En daar komt bij dat de hardware (de Linksys/Cisco Scientific Atlanta en de Samsung) ook nog wat bugs hebben.

    Waar ik vooral nieuwsgierig naar zal zijn hoe het met de HD content zal gaan, op het moment dat de Ziggo abonnee deze opvraagt. UPC biedt (nog) geen HD content aan via Interactieve TV. Ziggo heeft wat HDTV betreft dus de primeur. Ik ga sowieso dit board even in de gaten houden de komende maanden. Dit omdat ik over een jaar verhuis naar Ziggo gebied.
     
  4. Inderdaad, dat was ik nog even vergeten...
    Overigens, die aanbieding die ik noemde (Cisco voor €130,- + tweejarig abonnement op Interactief Totaalpakket voor €16,95 (besparing van €209,-) is bevestigd! Je komt het ook tegen op het bestelformulier....
     
  5. Afgezien van wat aanloopproblemen, is het bij mij in ieder geval wel zo dat het afspelen als een zonnetje gaat en ik geen vastlopers heb gehad met het afspelen van on-demand content. Inmiddels staat er ook (beperkt) wat HD spul op en dat spettert je scherm af. Qua series momenteel "Hotel Babylon" wat door het camerawerk en kleurgebruik zeker baat heeft bij HD en "Robin Hood" wat door de buitenopnames in de bossen ook retestrak op het scherm staat. Uiteraard gebruiken deze ook een flink hogere bitrate wat sowieso een strakker en scherper totaalbeeld levert. De sd uitzendingen komen hier en daar nog wel eens een tikkeltje bandbreedte tekort. Jammer genoeg staan series als Lost en Grey's Anatomy er (nog) niet in HD maar uitsluitend in sd op.

    Het interface alleen...... man man man, echt duidelijk door een paar techneuten in elkaar gerost. Het was toch fijn geweest als Ziggo / Scientific American / Cisco het begrip "usability testing" wat serieuzer hadden genomen.
     
  6. nog niet beschikbaar volgens de postcode check hier in Groningen. Het zou vandaag toch live gaan in het hele ziggo gebied?
     
  7. Is er dan wel eens iets geweest waar Ziggo de opgegeven planning heeft gehaald?
     
  8. Ja, als het om factureren gaat.

    In voormalig Multikabel gebied en in een heel klein gedeelte van @home gebied (en andere uitzonderlijke regio's zoals Volendam) loopt het allemaal nog een beetje anders. Hou daar het best rekening met 1 mei als eerst mogelijke datum. Gebruik anders "hou me op de hoogte" als je de postcodecheck hebt gedaan.
     
  9. Ziggo, een ernstige ziekte!!

    Ik ben een aantal jaren abonnee van deze club. Tot nu toe alleen met internet en telefonie. Tot volle tevredenheid.Een aantal maanden geleden las ik in dit forum over interactieve tv en ben met de klantenservice gaan bellen. Elke week 1 keer. Elke week 1 keer omdat ik steeds weer andere informatie kreeg. Het was verschoven, er waren nog wat probleempjes, de decoder was niet leverbaar enz enz. Afgelopen vrijdag belde ik weer met de verkoop afdeling, en JAAAA goed nieuws. "Ja hoor Mijnheer op uw postcode is vanaf 6 april interaktieve tv leverbaar!" Ik wil een abonnement aflsuiten op diverse pakketten en de cisco tuner bestellen, maar helaas. "Vanwege de ontzettend grote vraag is die bij ons niet leverbaar en de leverdatum is ook niet bekend. We adviseren u om naar een verkooppunt te gaan om te kijken of men ze daar nog heeft". Zaterdag bij mediamarkt in Groningen, ja hoor, daar staat hij. Ik vraag de verkoper of het al actief is. Na mijn postcode te hebben gecheckt krijg ik te horen dat het maandag gaat werken. Ook krijg ik een tweede factuur om op te sturen naar Ziggo vanwege de kortings actie.

    Alles geinstalleerd en ja hoor, daar is alles. Net gemist, hd films, tvtheek enz enz. Alleen als ik een serie of film kies krijg ik een oranje pop-up dat ik een abonnement dien af te sluiten en de afdeling verkoop te bellen. Hetgeen ik vandaag doe. Juffrouw vraag mijn postcode, huisnummer en smartcard nummer. Oei, hoor ik haar zuchten. Nou mijnheer dat gaat niet werken bij u. Want u heeft helemaal geen interactieve tv op uw postcode. Ik leg haar uit wat ik vrijdag van haar collega hoorde en bij mediamarkt en wat ik op mijn tv zie. "Ja mijnheer dat kan allemaal wel maar het kan niet wat u zegt want u heeft het niet. Bel anders de klantenservice maar even. Overigens legt ze ook nog even uit dat de kortings aktie allang verlopen is, die was december vorig jaar, dus ik krijg geen korting. Als ik haar vraag hoe er een kortings actie kan zijn op een dienst die helemaal nog niet beschikbaar is, op een decoder die ziggo pas sinds kort is gaan leveren heeft ze geen antwoord.

    Ook dat doe ik, na lang wachten juffrouw 2. Leg alles opnieuw uit, ze doet de postcode check. Nee mijnheer het klopt u heeft geen interactieve tv. Als ik haar uitleg wat ik op mijn scherm zie zegt ze dat ze wat specialisten zal gaan bellen. Ruim 30 minuten later. Nou mijnheer goed nieuws, u heeft wel degelijk interactieve tv alleen heeft u waarschijnlijk een fout gemaakt met installeren. Ik verbind u nu door met een collega die er alles vanaf weet en die zal het even voor u activeren. Ik heb alles al uitgelegd dus ze weet er van. Na WEER 15 minuten in de wacht te hebben gehangen, juffrouw nummer 3. Ze weet NERGENS van en ik kan dus het hele verhaal opnieuw vertellen. Ze snaot niet waarom juffrouw 2 me heeft doorverbonden met juffrouw 3. Juffrouw 3 is n.l. van de storingsdienst en heeft niets met abonnementen te maken. Ik leg alles uit, ze checkt mijn postcode en roept wat juffrouw 1 ook vertelde. Nee hoor ik snap er niets van (Alsof ziggo klanten het nog WEL kunnen snappen....) U moet op internet aangeven dat u interesse heeft dan wordt u vanzelf gebeld. "Mevr. op aanraden van UW verkoop afdeling heb ik nu een tuner gekocht ik dan ook nu graag weten WANNEER op mijn postcode dit onderdeel actief wordt!" Ja mijnheer dat kunt u nu wel willen, maar u spreekt nu met de storingsdient. Bel dus maar naar de verkoop" WAARNA ZE DE HAAK EROP FLIKKERT !!!

    Ik zit dus nu met een cisco zonder te weten of ik er ooit gebruik van kan maken, of wanneer. Maar wel met een ervaring rijker en de wetenschap dat telefonisch contact met ziggo uitsluitend dient tot het keweken van maagzweren, hartinfacten en andere enge ziektes. Want zelden heb ik bij een bedrijf ZOVEEL infantiele randdebielen aangetroffen als bij Ziggo !!

    Zo ik moest het even kwijt, dat jullie het ook maar weten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina