1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verhuizing lukt niet...

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door andreklaster, 22 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als sinds nov 2008 bezig om aan Ziggo door te geven dat we gaan verhuizen per 29-12-2008 naar een nieuwbouwwoning.
    Ziggo zegt dat dit adres niet bestaat, terwijl ze er wel tv beeld leveren en we hebben internet.
    Zo gaan we nog een tijd(je) door en vaak bellen.
    Nu kregen we een brief van Ziggo, op ons oude adres geadresseerd, maar wel op het nieuwe geleverd waarin stond dat we Alles in 1 hebben besteld (hebben we niet)
    Nu blijkt (omdat we volgens ziggo nog steeds daar wonen) dat de nieuwe bewoners dit hebben gedaan op onze naam en dat elke maand fijn 39,95 van onze rekening wordt gehaald. Dit zijn mensen met een vietnamese achtergrond en heb geen zin om straks telefoonkosten te betalen.

    Als ik de postcode check doe op Ziggo.nl dan krijg ik niet leverbaar, terwijl de buren naast ons wel alles van Ziggo kunnen krijgen??!!

    Help...
     
  2. Zelf hier geen reactie??
     
  3. tsja... moedeloos word je er van,en een oplossing is erg moeilijk als ZIGGO zaken blijft beweren die absoluut niet kloppen in jouw geval.

    het klinkt misschien raar maar dit is eigenlijk het toe eigenen van geld op een manier die niet mag. [diefstal dus]
    als die familie werkelijk iets op jouw naam heeft afgesloten en je kunt dat aantonen dan is dat eigenlijk valsheid in geschrifte,waar ZIGGO ook nog eens aan mee heeft gewerkt.

    ik raad je aan om dit probleem schriftelijk kenbaar te maken aan ZIGGO en wel aangetekend met ontvangstbevestiging.
    hier heb je een link met namen van CEO's bij ZIGGO: http://hetbedrijf.ziggo.nl/over-ziggo/management/directie

    ik zou ze heel erg duidelijk maken dat [en dat zou ik doen] als dit niet binnen 5 werkdagen is opgelost naar tevredenheid,dat je aangifte gaat doen bij de politie wegens fraude en oplichting tegen zowel de "Vietnamese familie" als zowel tegen ZIGGO.

    en stuur een kopie van dat schrijven naar RADAR,KASSA,Consumentenbond.
    informeer ook even bij een advocaat wat hij hier van vind,gewoon even bellen.
    een eerste advies of/en gesprek met een advocaat is meestal gratis.
    ik voel de frustraties in ieder geval met je mee.

    ik hoop dat je hier iets mee kunt.
     
  4. Het probleem is dus eigenlijk dat ze me niet kunnen verhuizen, omdat dit adres volgens hun niet bestaat.
    Maar wel vreemd dat als ik bel dat ze wel kunnen vertellen waar ik woon (nieuwe).
    Inmiddels snelheid teruggezet naar 1 Mbit (ipv 2) maar ze kunnen het niet terugzetten naar Z1, dus blijft alles in 1 basis en heb dus ook telefonie (die ik niet wil)
    Kortom week verder en weer niets... Gister maar gebeld en kunnen niets doen tot de verhuizing rond is.
     
  5. Dat jij niet meer op dat adres woont kun je heel makkelijk aantonen, en daarmee het nieuwe abonnement op dat adres nietig verklaren. Ik zou alleen niet direct met een ijzeren vuist op tafel slaan. Stuur een nette, duidelijke aantekende brief naar Ziggo, leg hierin uit dat het nieuwe abonnement onmogelijk van jou kan zijn omdat je daar niet meer woont en dat je, indien zij dit nodig achten, daarvoor best het bewijs wilt opsturen. Je gunt Ziggo een redelijke termijn, en dat is wettelijk gezien volgens mij in elk geval 2 weken ofwel 10 werkdagen, om het probleem van het ongeldige abonnement op te lossen en de geincasseerde kosten terug te storten en jou schadeloos te stellen.

    Er is ook een andere methode om het probleem van dit ongeldige abonnement, wat door de nieuwe bewoners gebruikt, op te lossen. Als het op jou naam staat, mag jij het dus ook opzeggen. Met een nette, aangetekende brief kan je alsnog het betaalde geld terug vragen van Ziggo, zie ook de methode hierboven.

    Dan heb je nog het 2e probleem dat je abonnement niet verhuisd kan worden. Nieuwbouw woningen zijn een lastige materie. Wanneer is deze woning opgelevert? Is deze oplevering door de aannemer ook doorgegeven aan de verschillende instanties? Zolang een woning niet gereed en opgeleverd word zal het adres niet in de (administratieve)systemen voorkomen als een adres waar een dienst geleverd kan worden.
     
  6. hij schreef al:"Ziggo zegt dat dit adres niet bestaat, terwijl ze er wel tv beeld leveren en we hebben internet."

    onzin dus wat jij zegt over wat de oplevering betreft.[in zijn geval]
    hij heeft ook al meerdere keren "vriendelijk" gebeld,dus de toon van de brief mag best iets harder vind ik<--
     
  7. Dat er daadwerkelijk geleverd word (technisch) en dat het niet verhuisd kan worden (administratief) zijn 2 verschillende systemen. Dat het technisch werkt, wil niet zeggen dat het adres ook administratief opgelevert is. Als de adminstratieve gereed melding uitblijft zal het adres als nog niet bestaand in de systemen blijven staan en zullen de producten dus adminstratief niet verhuisd kunnen worden.
     

  8. dat spreek ik ook niet tegen.
    maar... hij geeft aan dat hij wel internet en tv van ZIGGO heeft [op het nieuwe adres]

    als dus bij ZIGGO het adres administratief niet bestaat omdat zoals jij zegt het nog niet opgeleverd is,kunnen ze dat ook niet leveren.
    want zo is het dan ook.

    het technisch gedeelte is volgens mij afhankelijk van de administratie.
     
  9. Complex verhaal, maar de systemen zijn wel "aan elkaar geknooopt" en deels afhankelijk van elkaar, maar niet volledig afhankelijk. Zo is het althans bij de 2 providers geweest waar ik gewerkt heb en ga ervan uit dat het bij Ziggo ook zo is, maar dat is een aanname van mijn kant. Als ik echter dit topic lees is dit ook zo bij Ziggo het geval.
     
  10. Vrouw die ik aan de lijn had vertelde dat idd ook, dat administratief dit (nog) niet kon. Maar dan vraag ik mij af: waarom wel van Z1 naar alles in 1 basis, maar waarom kan dit dan niet worden teruggezet?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina