1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing na werkzaamheden

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door RJMulder, 21 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb gelezen dat omgeving Heerhugowaard na werkzaamheden wordt geteisterd door storingen.
    Na de werkzaamheden deze week in mijn regio heb ik sinds gisteren een nieuw IP-adres met daarbij een snelheid waarvan de honden geen brood lusten. Al een paar keer geklaagd bij de helpdesk en men zegt met man en macht aan het probleem te werken. Vanmiddag voor een ander abonnement op andere lokatie gebeld daar had men hetzelfde probleem. Krijg ik een bandje dat we modem en router moeten resetten en dat dan alles weer zou werken, zegmaar het standaard verhaaltje. De medewerker die ik vanmiddag aan de telefoon kreeg had het over een blokstoring in Hippolyushoef. En dat we nog heel eventje moesten wachten. Ik weet niet wat eventjes wachten betekent maar ik ga daarbij niet uit van uren cq dagen.
    Vanmorgen heb ik ook nog de helpdesk gesproken en ik merkte dat ik niet de enige uit de regio was, en men vroeg naar het Mac-adres van mijn modem. Wij (de regio) zouden zijn overgezet naar een ander netwerk en misschien dat het modem dit niet aan kon. Maar dat was op dat moment niet bekend. Als zou blijken dat mijn modem het niet aan kon zou ik een andere krijgen.
    Wa ik nu niet snap: bij Heerhugowaard ging het echt gigantisch fout en veel mensen hebben al een paar weken een slechte verbinding. Waarom gaan ze dan ook andere regio's overzetten terwijl blijkt dat er veel problemen kunnen ontstaan? Dat is toch stom? Had die werkzaamheden dan even uitgesteld. Niet eens een melding op de site terwijl het toch een vrij grote storing is. Het is toch belachelijk dit. En dat bandje mogen ze wel weg halen van het servicenummer want dat is echt zinloos, net zoals nu een DVD downloaden met 1 Mbit/s....
     
  2. Ach je bent niet de enige zal ik maar zeggen. Maar na de afgelopen werkzaamheden van woensdag op donderdag worden onze modemactivatiecodes niet meer geaccepteerd (vreemd hoor, activeren na onderhoud) en dan gaat het bureaucratische balletje rollen met als gevolg dat niemand wat kan doen en we afhankelijk zijn van de monteur aankomende donderdag :-) Je begrijpt wel, ik zie de bui al hangen. Kans is nihil dat het hier weer 100% gaat werken. De storingen breiden zich uit als een olievlek. Toppunt is wel een medelander (niet discriminerend, maar gebaseerd op feiten... het is toch sowieso van de zotte dat ik me voor zo'n uitspraak moet verdedigen, maar goed, dat staat los van het forum) op de HD die zegt dat een weekje zonder internet niet zo heel erg is... in beginsel heeft ie gelijk, maar wat moet er tegenwoordig niet allemaal via internet? Ach ja...
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
     

  3. het is 1 grote puinhoop bij ZIGGO heel NH zit al lange tijd met snelheidsproblemen lees hier bijvoorbeeld maar eens: http://service.eweka.nl/phpbb/viewtopic.php?f=21&t=5812&start=75&st=0&sk=t&sd=a

    en hier: http://forum.speedtest.nl/forum_posts.asp?TID=295&PN=1

    en hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1324670/1


    ik zit al een half jaar met de ellende.
     
  4. Ik heb er ook een hard hoofd in, maar ja, daar kan dit forum niets aan doen zoals zo mooi gezegd is. Ligt ook aan Ziggo ;-)
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
     
  5. Dat overzetten van provisioning systeem heeft niets met je huidige snelheid te maken. Er zijn wel in dezelfde periode werkzaamheden geweest met verschillende CMTS'sen. Daarbij is blijkbaar iets fout gegaan wat pas na een paar dagen optrad, waardoor toen de snelheid enorm inzakte. In enkele regio's is dat al verholpen ondertussen (Bovenkarspel en omgeving) en komende nacht wordt Schagen, Sint Maarten en Nieuwe Sluis, waar onder andere Hippolytushoef op zit gefixed.

    Dus als het goed is zal (morgen) maandag de snelheid bij jou weer beter moeten zijn. Let wel op dat dit om de enorme teruggang in snelheid van de laatste paar weken gaat en niet om het inzakken gedurende de avonduren gaat.

    Dat laatste speelt niet in heel noordholland maar in enkele regio's die bepaalde hardware gebruiken en is ondertussen verholpen in regio's IJmuiden, den Helder en een deel van regio Bovenkarspel, maar speelt nog steeds bij abonnees in de regio's Bovenkarspel (andere deel van de abbo's), Heiloo, Heerhugowaard (deel van de abbo's) en Nieuwe Sluis (deel van de abbo's). Daarvoor moet hardware vervangen worden. Dat moet de komende tijd nog gebeuren.
     
  6. Cees, ik zal morgen weer eens testen dan zie ik het wel. Als het goed is zal het de reactie van de helpdesk verklaren die gister zei dat ik nog eventjes moest wachten.
     
  7. Cees, ik heb zojuist getest en ik heb dus totaal géén verbetering... Nog steeds de beruchte 1 MBit... Als ik via Grabit iets ga downloaden misschien een piek van 2 Mbit maar echt hoger dus niet...
     
  8. Wees blij dat je überhaupt nog internet hebt...
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
     
  9. Hmmm... "maandagnacht" werd gezegd. Misschien dan maandag op dinsdagnacht... We zullen zien.:roll:
     
  10. waar is mijn 30mbps lijn gebleven

    nog steeds vast op rond de 18 mbps verandering gisteren nacht denk niet

    sja voor afgelopen donderdag was alles perfect nu traag als dikke S$&&nt

    jammer maar lijkt wel of we hier casema/at home zijn geworden

    geef mij multikabel maar weer terug die hadden het voor mekaar

    een teleurgestelde

    oud multikabel klant

    groeten en strekte allemaal

    peter
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina