1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Na onderhoud (migratie 19-03, volgens HD) wederom modemsactivatie en mislukt...

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Ed, 19 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik word wakker en dochter begint gelijk te klagen dat er geen internet is en de telefoon is ook 'dood'.

    Hmmmzzz, mail gehad omtrent onderhoud, dus we gaan even alles uitschakelen. Modem, router en alle pc's en laptops gaan van het stroom en even een tijdje wachten. Alles volgens het protocol aangezet en wachten op verbinding. Helaas... de pagina voor modemactivatie wordt zichtbaar. Ik de map met papieren pakken en de code + wachtwoord invullen en bevestigen. Helaas, onjuiste code ?!?!?!? We hebben nooit een andere code gehad. Alles weer uitgezet en nu alleen een laptop op het modem. Opstarten van modem gaat niet goed en blijft hangen op US lampje.

    Je begrijpt het al, behalve Digitale TV werkt niets meer hier.

    HD gebeld en alles uitgelegd. Er werd veel ruggespraak door de medewerker gepleegd. HFC MAC van het modem doorgegeven en ja hoor, gevalletje monteur. Na planning bekeken te hebben pas 26 maart en ik heb gezegd dat ik daar niet mee akkoord ga. Er wordt onderhoud gepleegd en het modem moet ineens weer geactiveerd worden, dus er is iets heel anders aan de hand. Plots zegt ze dat ik waarschijnlijk maar 24 uur op een monteur hoef te wachten omdat storingen omtrent de telefoon snel opgelost dienen te worden. Vreemd... maar goed.

    Oja, alles volgens protocol gedaan. Met de kabels en het netwerk is niets vreemds gedaan. Geen wijzigingen aangebracht. Nu staat ook alleen een laptop aangesloten op het modem.

    Meer mensen hier last van? Oud Multikabel gebied? Ook 'onderhoud' in de wijk gehad afgelopen nacht?
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
     
  2. Welkom bij de club van Ziggo ergernissen.
    Bij mijn vele storing duidelijk aangegeven dat het internet en telefonie was. Helaas pindakaas ook pas een monteur na 26 maart . Aangegeven dat ik niet 8 dagen zonder telefoon kan, maar dat hielp niets. Waar nu plotseling die 24-uurs oplossing vandaan komt bij een telefoonstoring is mij een raadsel. Maar ja, bij Ziggo is alles nogelijk, behalve een goede verbinding.
    Heimwee naar good old Multikabel!!!
     
  3. Wel onderhoud gehad, maar geen problemen, zelfs hetzelfde ip-adres gehouden. Wel een andere DHCP server.

    Het lijkt erop of je profiel niet goed is overgezet. Het onderhoud heeft te maken met overzetten op een nieuw provisioning systeem. Dat is zeg maar het systeem wat de modems koppelt aan je klanten account. Dat wordt overgezet deze weken. Nadat je overgezet wordt probeert je modem zich via het nieuwe systeem aan te melden. Daarbij wordt je profiel wat gekoppeld zit aan je mac adres van het modem ingelezen, en daarmee je snelheidsprofiel en bijvoorbeeld je telefoonnummer gekoppeld.

    Als ik je beschrijving zo lees is er dus iets mis met die koppeling en/of de administratie in het nieuwe systeem. Jouw modem lijkt daar onbekend te zijn. Een monteur sturen lijkt me dan ook niet zinvol omdat de kans dat je modem nu ineens defect geraakt is heel klein is. Trouwens, je modem werkt gewoon, anders kwam je niet op de activatie pagina.

    Mocht je nog je activeringscode bewaard hebben van de laatste keer dat je het modem moest activeren, dan kun je daarmee misschien je modem activeren en kijken of het dan gaat werken. Deze code blijft namelijk hetzelfde. (toen ik een tijdje terug een extra digitale TV pakket besteld had stond op de bevestigingsbrief die ik kreeg daarvan ook de activatiecode voor internet, dus misschien heb je nog zoiets).

    Mocht je wel je modem geactiveerd krijgen, controleer dan even of je telefoonnummer niet gewijzigd is en of je bereikbaar bent. Vorige week zijn er volgens een artikel in het NHD ook fouten geweest waarbij profielen door elkaar zaten en mensen elkaars telefoonnummer kregen.
     
  4. True, true.. Als je modem gewoon online is, gaat het inplannen van een monteur weinig zin hebben.

    Helaas zijn er een aantal klanten niet helemaal correct gemigreerd met als gevolg dat de internet en of telefoon verbinding niet meer werkt. Inmiddels zou iedere helpdesk medewerker hiervan op de hoogte moeten zijn en dit juist door kunnen zetten naar de betreffende afdeling. Alle voorbeelden worden namelijk verzameld en direct zo spoedig mogelijk opgelost.

    Succes!
     
  5. Beste 'onbekende' en Cees,

    Dit was me het dagje wel...

    In totaal heb ik 4 medewerkers gesproken, maar niemand die het bekend in de oren klonk betreffende eventuele fouten bij de migratie. 2 personen zijn echt bezig geweest, een derde kon niets doen en de 4e wist me doodleuk te vertellen dat een weekje zonder internet en telefoon niet zoooooo erg is. Je begrijpt, toen schoot ik uit mijn slof. Wie de .... denkt hij wel niet te zijn om dat tegen mij te vertellen. Over het algemeen weet ik dingen redelijk te relativeren, maar dit was zeeeer ongepast. Conclusie: tot 26 maart wachten en een vrije dag nemen.

    Kort resumé:

    Modem kwam vanochtend niet meer online (bleef hangen bij lampje US), door eigen onderzoek erachter gekomen dat de kabel naar het modem niet geheel 100% meer was. Zelf vervangen en modem komt zonder problemen online. Modem blijft om activatie vragen. Reeds verkregen codes worden niet herkend en krijg de melding dat ik het niet goed ingevoerd heb. Zelfs na tig keer invullen geen verandering. Modem lang van het stroom geeft ook geen oplossing. Andere laptop helpt ook niet. Het wordt dus wachten op de monteur die hopelijk nieuwe codes bij zich heeft. Activeren op afstand door HD werkt niet. Ik weet het verder niet meer. Modem is keurig online, kabels in orde, meer kan ik niet doen.

    Normaal gesproken heb ik nooit geen klagen en ik ben me er terdege van bewust dat zulke dingen kunnen gebeuren. Maar er gaat wel een klachtenbrief naar Ziggo betreffende de uitspraak van 1 van de medewerkers en de extreem hoge kosten die nu gemaakt zijn door het bellen met de mobiele telefoon. Dit keer waren het allemaal 'gesloten deuren'... maar goed eerst dit maar eens in orde.

    Andere manier om dit probleem bij die betreffende afdeling bekend te maken?

    In ieder geval bedankt voor de verstrekte informatie!
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
     
  6. Wat ik niet snap is waar dat "onderhoud" iedere keer voor nodig is.
    Als het werkt, werkt het, blijf er dan af.
    Het lijkt wel een stelletje pubers die constant aan hun brommer zitten te sleutelen.
     
  7. In dit geval was de reden :
    In Multikabel gebied gebruikten we nog het systeem van Multikabel wat de modems registreert. Dat moet omgezet worden naar het systeem van Ziggo zodat iedereen straks op hetzelfde provisioning systeem zit.
     
  8. hier in schagen ook onderhoud geweest blijkbaar.

    op 6 lokaties allemaal ander ip adres
     
  9. Ach ja, we wachten wel gewoon tot 26 maart. Bedankt voor alle hulp! <- is natuurlijk sarcasme.
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mrt 2009
  10. Ik heb ook sinds 19-3 een modem die om activatie vraagt en een telefoon zonder toon. Exact hetzelfde probleem.

    Alleen zijn we er bij mij al achter dat er geen monteur nodig is, maar dat mijn productregistraties helemaal mis gegaan zijn. Ik ben opeens een klant zonder producten. De helpdesk mag er zelf niets aan doen. Het is een groot "Let op!" en "Handmatig dit en dat" verhaal. Ze kunnen absoluut niet aangeven wanneer het verholpen zal zijn.

    Ik ben er goed ziek van. Mijn vrouw woont in het buitenland en onze enige vorm van contact is videogesprekken op Skype of bellen. Maar ja, m'n internet ligt er uit en de telefoon werkt ook niet. Tevens zit ik midden in het proces waarbij ik een hele hoop moet uitzoeken voor immigratiepapierwerk en internet is ook daarbij essentieel.

    Ik bivakkeer nu zelfs noodgedwongen bij m'n ouders.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina