1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wachttijden monteur

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door krakel, 18 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Na vele storingen de laatste twee weken (telefoon en internet) heb ik contact gehad met Ziggo.

    Een oplossing van Ziggo was een monteur langs sturen.

    Wat blijkt nu. Een monteur is pas na 6 á 8 dagen beschikbaar.

    Zolang dus geen telefoon en internet.

    Dit is toch geen service???
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mrt 2009
  2. Er zijn capaciteits problemen.
    Er zijn maar zoveel storingsmonteurs beschikbaar voor een bepaalt gebied.
    Wanneer er onverwacht veel storingen zijn in 1 gebied zijn alle monteurs al volgeboekt en worden de gewenste tijden (dagen/dagdelen) niet gehaald en komen er ongewenste situaties voor.
    Helaas is dat nu het geval de regio waar een gedeelte van het oud multikabel gebied onder valt, een (hopelijk) tijdelijk geval van overmacht.
     
  3. Hier ook problemen na het grote onderhoud (migratie volgens HD) van afgelopen nacht. Ik moet het modem wederom activeren en je raad het al, dat gaat niet. Gebeld omtrent storing, inderdaad pas monteur op 26 maart. Maar omdat het ook om telefonie gaat (belangrijk), willen ze een monteur binnen 24 uur regelen. Ik heb gezegd dat ik met die lange wachttijd niet akkoord ga en er werd gelijk adrem gezegd dat ik niet op die lange wachttijd hoef te rekenen, dus weer verschillende verhalen. Ik wacht het af.
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
     
  4. Is dit wel echt overmacht? Juist met capaciteitsproblemen zie je nogal eens dat een monteur ter plaatse niets kan oplossen en dus voor niets is gestuurd. Hier zie je dus dat het essentieel is dat de HD goed op de hoogte moet zijn van knelpunten.
    Ik vraag me eigenlijk af of er ook wordt bijgehouden hoe vaak monteurs voor nop zijn gestuurd en of daar ook iets mee wordt gedaan.
     
  5. En daarbij is het een van de primaire taken van Ziggo om te zorgen dat er wel genoeg monteurs in een regio beschikbaar zijn. Of ze dat bereiken door efficienter te werken of door meer monteurs aan te nemen, dat maakt me niet uit.

    De situatie is vergelijkbaar met de leveringsachterstand van digitale tv decoders. Ziggo kan wel de schuld toeschuiven naar de leverancier, maar het is de taak van Ziggo om de beste leverancier te selecteren. Een belangrijk criterium is dan of de leverancier in staat is op tijd te leveren.

    Maar dat is vanuit de klant (ikzelf dus) geredeneerd. Ik heb zo het vermoeden dat Ziggo zelf meer naar de prijs kijkt, en uiteindelijk de klanten daarmee in de kou laat staan.

    Let op: dit is natuurlijk speculatie, er zouden heel andere dingen aan de hand kunnen zijn.
     
  6. Opnieuw 12 uur lang geen signaal van internet en telefoon.
    Na 12 uur kwam het signaal weer spontaan binnen zonder te resetten???
    Volgens mij ligt het probleem in een schakelkast van Ziggo in het postcodegebied 1701 t/m 1705.
    Als je de helpdesk belt moeten ze dat toch kunnen zeggen. In plaats daarvan sturen ze een monteur na een dag of 8. Zo zit de planning al snel vol van de Ziggomonteurs.
    Ik wordt een beetje ziek van de onkunde en desinteresse in je internet- en telefoonproblemen van Ziggo. Ga maar eens serieus kijken naar de mogelijkheden bij andere providers.
     
  7. Ik vemoed dat dit geheel wat compliceerder ligt, contracten, afgesproken leveringsvoorwaarden, uitzonderingen daarop, prijzen etc
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina