1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

email ontvangen.

Discussie in 'Internet - Email' gestart door rikpeelen, 18 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Deze vraag gaat over een emailstoring bij mijn schoonzus. Zij zit op het netwerk van Multikabel (quicknet) Sinds anderhalve week ontvangt zij geen email meer. Zij heeft de helpdesk van Ziggo gebeld waar zij werd afgewimpeld met: het zal wel aan windows liggen. Als ik in outlook 2003 naar haar acount kijk lijkt alles goed te staan. Klik je op accountinstelling testen dan krijg je een lijstje van het leggen van de mailverbinding waar alles goed gaat (inclusief het aanmelden op de mailserver) maar de laatste regel (het verzenden van de testmail) geeft aan dat er een time-out was op het antwoord van de server. Met deze gegevens heeft zij Ziggo weer gebeld en toen werd er geantwoord dat er een probleem was met de mailserver (donderdag 12 maart):censored: en dat ze dicht tegen een oplossing aan zaten. Nu bijna een week later heeft zij nog steeds dezelfde problemen. Heeft iemand een idee of het probleem toch op haar pc zit?:giveup:

    (Let op ik kan dingen niet gelijk testen omdat ik in overleg dan haar laptop moet overnemen.)

    instellingen:
    OS: Win XP
    pop server: pop.quicknet.nl
    smtp server: smtp.quicknet.nl
    standaard pop3 en smtp poorten.
    gebruikersnaam: volledige emailadres
     
  2. Zonder complete foutmelding blijft het gissen. Als ook het wachtwoord correct is (controleer of er ingelogd kan worden met e-mailadres en wachtwoord in de webmail https://webmail.multikabel.nl/) kan het nog verschillende oorzaken hebben. Waarschijnlijk vindt je het wel als je alles controleert wat mogelijk de boosdoener is op http://support.microsoft.com/kb/813514/nl.
     
  3. Ze controleert nu via webmail haar mail, maar tijdens het testen van de accountinstellingen in Outlook 2003 geeft de mailserver aan dat authenticatie op de mailserver goed is gegaan. Ik zal aan de hand van de microsoftwebsite verder gaan troubleshooten. Ik vind het wel raar dat als de pop3 server aangeeft dat de authenticatie goed is gegaan dat er dan geen mail binnegehaald kan worden.
     
  4. :applause:foutmelding was 0x80040600, bleek een probleem in het pst bestand te zijn. Na reparatie via scanpst kwamen de mailtjes binnen:applause:

    Er kan een slot op deze topic.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina