1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo Verwijderd Zenders voor Alfa Crypt

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door roamin, 18 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik wil toch even kwijt dat ik veel waardering heb voor de correcte en geduldige reacties van jullie op het GESCHREEUW van de starter van dit forum item. :applause:
     
  2. Als het kwartje bij Roamin nou maar is gevallen...

    Got it, Roamin!:idea:?
     
  3. Rustig maar, even opnieuw de frequenties laten scannen en het werkt weer.
    Tenminste wel bij mijn Siemens Gigaset M750.
    Ik had ook last van "E48-32 geen signaal meldingen" voor rtl, sbs etc.
    De Siemens is een door Ziggo ondersteund apparaat en dan toch problemen en niet voor de eerste keer. Vreemde eend in de bijt lijkt het.
    Via internet moet je dan maar vinden waar de problemen zitten.
     
  4. Alle zenders op mijn Sharp LCD-TV zijn ook weer terug. Het zoeken van de zenders werkt alleen goed als de CI-module eruit is en Netwerk_ID 01111 (in mijn geval) ingevuld wordt.
     
  5. Ik had het zelfde probleem met een aantal zenders en ik kijk ook met een alphacrypt en een sony bravia.

    Maar na een re-scan staat alles er weer netjes tussen. Nog ff op volgorde zetten en klaar.
     
  6. Ziggo verwijderd zenders voor AlphaCrypt

    Als xahmol met een gemiddeld standaard product wilt werken is dit zijn goed recht, maar ga dan niet het respect verliezen voor die genen die een andere kwaliteit wensen.

    Betreft mijns inziens afscherming van “eigen” producten.
    Dat de AlphaCrypt kaart niet door Ziggo wordt gecertificeerd wil niet zeggen dat de kwaliteit van deze kaart minder is.
    Integendeel, omdat ik hoge kwaliteit verwacht van zowel radio als televisie maak ik gebruik van de terratec pci ci kaart, inclusief alphacrypt.
    Dat een aantal zenders niet terug gevonden worden bij de instelling van deze kaart heeft te maken met de frequenties waarop deze zenders worden uitgezonden.
    Voor de juiste frequentielijst kan ik een ieder doorverwijzen naar: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340775/last.

    Standaard wordt er gezocht met een frequentie opvolging van acht Mhz. Als dit gewijzigd wordt in 1 Mhz, worden de kanalen wel gevonden.

    Een ander punt hierbij is dat er nog steeds geen frequentie wordt gevonden (ook niet in de lijst wordt weergegeven) voor interactieve televisie.

    Ook de helpdesk kon mij hier geen antwoord op geven.
     
  7. Inhoudelijk mengen in deze discussie kan ik niet, omdat ik er geen verstand van heb. Wil alleen het volgende melden. Ben reeds jaren ziggo abonnee, internet, tv en telefonie. De meeste klachten die in dit forum voorbij komen heb ik (gelukkig) nog niet gehad. Altijd PERFECTE beeldkwaliteit, internet of telefonie nooit problemen, technisch in elk geval niet. Maar ik moet toegeven als je OOIT de pech hebt contact te moeten opnemen, met welke ziggo afdeling dan ook, je bloed ECHT gaat koken.
    Het maakt niet uit WIE je moet bellen, of het nou is omdat er plots honderde euros van je rekening worden getrokken voor telefoonkosten terwijl je gratis bellen hebt, of voor vragen en adviezen, het maakt niet uit.
    Het ziet er serieus naar uit dat ELKE beschikbare telefoon bij ziggo wordt bemand door vol idioten, ongeinteresseerde typgeiten tot en met onbeschofte pummels die gewoon de haak erop flikkeren als ze het zelf ook niet meer weten. Dat vindt ik voor een organisatie als ziggo NIET kunnen en daar zou eigenlijk (heel snel) iets aan moeten gebeuren!


     
  8. Ik vermoet dat dit te maken heeft met het feit dat je bruik maakt van een CI module. Voor interactieve tv gebeurt er iets meer als enkel tv kijken, er moet nl ook zogenaam retour verkeer plaatsvinden.

    Het zou dus kunnen zijn dat enkel Ziggo apparatuur gaat werken voor interactieve tv omdat de apparatuur bij hun bekend moet zijn (voor de retour communicatie).

    Wel worden met interactieve tv de eisen aan de installatie wat hoger. Alles dient nl retour-signaal geschikt te zijn. En hoe langer de coax vanaf het AOP naar het apparaat word, hoe meer aftakkingen zich in huis bevinden, hoe lastiger dit word en hoe kleiner de kans dat het gaat werken.
     
  9. En indien je gebruik maakt van een signaalversterker (in de meterkast), moet ook die retourgeschikt zijn. Anders belemmert die de interactiviteit.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina