1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo Verwijderd Zenders voor Alfa Crypt

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door roamin, 18 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Denk jij dat iedere Ziggo klant is dagelijks bezoeker van deze forum .... het is volkomen ONZIN te denken om dit te gebruiken als algemeen communicatie medium naar alle klanten .... Ik zal denken dat 99.9% heeft dit forum nooit bezocht ..... wat een zwakke poging om dit te verdedigen ....

    En voor wat betreft de Alfa Crypt kaart, er was geen haar op mijn hoofd dacht dat een provider zal zo een gelimiteerd visie hebben om niet compatible te zijn met de normaale moderne apparatuur.
    Het is niet alsof TV's met ingebouwd decoder mogelijkheden nieuw op de markt zijn .... hetzelfde met de CAM decoders.
    En zelf een CAM leveren ??? Dat kan/wil Ziggo voorlopig niet ... ook een zwakke vertoning.
    Ziggo leeft in de technische verleden.:roll:
     
  2. Ik zie niet in wat er zwak is aan mijn constatering dat Ziggo de frequentiewijziging wel degelijk van te voren heeft aangekondigd, daar is niets op af te dingen. Ik wilde alleen even de foutieve bewering rechtzetten dat dit niet van te voren bekend zou zijn gemaakt.

    Verder is het zo dat de aankondiging natuurlijk niet alleen op dit forum is gedaan maar ook via de normale pagina op ziggo.nl voor mededelingen over storingen of onderhoudswerkzaamheden, nl. hier.

    Je kunt natuurlijk niet verwachten dat Ziggo iedere abonnee in het betreffende gebied schriftelijk op de hoogte gaat stellen van zoiets futiels als een frequentiewijziging van een paar transportstreams, zeker niet als de gecertificeerde decoders dit meestal vanzelf oppakken.

    Ook deze kritiek is niet echt gerechtvaardigd, omdat het bijvoorbeeld bij UPC helemaal niet mogelijk is om gebruik te maken van andere dan de door UPC zelf geleverd mediaboxen. Dat komt doordat de smartcards die door UPC worden uitgegeven zijn voorzien van een zogenaamde boxkey, waardoor deze uitsluitend werken in één bepaalde door UPC geleverde mediabox of PVR. Kijk, dat is pas klantonvriendelijk.
    Dat heeft niets te maken met een vermeende technische achterstand bij Ziggo. Integendeel, Ziggo heeft samen met een aantal grote electronicafabrikanten (waaronder Sony, Samsung en Philips) het initiatief genomen om een nieuwe CI+ standaard te ontwikkelen. Dat is een uitbreiding van de bestaande standaard CI slots die in combinatie met een geschikte CAM een volledig beveiligd signaalpad mogelijk maakt. Dit was een harde eis vanuit de content providers om het mogelijk te maken TV's en opname-apparatuur (ook voor opname van HD programma's) op de markt te brengen die dan niet meer apart door Ziggo hoeven te worden gecertificeerd. Of het echt wat gaat worden met dit initiatief staat nog te bezien, maar het geeft in ieder geval aan dat Ziggo wel degelijk bij de tijd is.
     
  3. Volgens mij werk jij zelf voor Ziggo Riparius .... jij verdedigd hun door alles ... slecht of niet ....
    Jij moet het door de oog van de KLANT kijken. Die BETAALD voor een SERVICE ... en verwacht een degelijk service .. EN een fatsoenlijk aantwoord tot problemen waneer er wordt gebeld ipv slappe handen wassen.
     


  4. Even voor de goede orde (ook voor de andere lezers van dit forum): ik heb geen enkele relatie met en geen enkel belang in Ziggo, ik ben alleen een tevreden klant. Dat neemt niet weg dat ik Ziggo kritisch volg, zoals ook uit mijn posts in andere threads op dit forum moge blijken. Ik neem overigens uitsluitend (analoge en digitale) televisie en radio af van Ziggo, dus geen telefonie en geen internet. Waarvan acte.
     
  5. Roamin, goede argumentatie hoor. Dus iedereen die het niet met je eens is moet wel bij Ziggo werken. Dan zal ik dus ook wel bij Ziggo werken, zal eens vragen waar mijn salaris blijft.

    Serieus, inmiddels blijkt elk punt van je startpost weerlegd en nogmaals, je gebruikt een ontvanger die Ziggo niet ondersteund en waar de helpdesk je dus niet mee mag helpen.
    Ben ik overigens ook niet blij mee, feit is wel dat geen enkele NL kabelaar ingebouwde DVB-C tuners in TV officieel ondersteund. En inderdaad, bij Ziggo werkt het idd tenminste nog, weliswaar zonder support, bij UPC werkt het überhaupt niet.

    Anyway, goed te zien dat je probleem is opgelost.
     
  6.  
  7.  
  8. Ik ben ook wel tevreden over de producten die Ziggo mij levert,
    Ik heb een alles in 1 pakket.
    Maar ik vind ook wel dat er bij wijzigingen in een van de diensten de informatie naar de klanten beter moet.
    Als er een nieuw product aangeboden wordt waar ziggo meer aan kan verdienen krijgen alle klanten de aanbieding tot vervelens toe thuisgestuurd.
    Dan weten ze je wel te vinden.
    Een simpele mail moet toch mogelijk zijn.
     

  9. Wat hier op het forum is geplaatst stond vorige week al voor dat het hier stond bij het overzicht van de geplande werkzaamheden op de Ziggo site en dat is wel ons algemene communciatie middel. Ook is in deze berichtgeving is melding gemaakt voor klanten met niet door Ziggo gecertificeerde apparatuur.

    http://www.ziggo.nl/klantenservice/storing-onderhoud/ (tik je postcode in en je ziet het ook nu net als vorige nog staan bij Onderhoud...als je in betreffende gebied woont)

    Je ziet dan dit bericht:
    Daarnaast is een veel bezocht website als Digitalekabeltelevisie.nl vooraf ingelicht over de werkzaamheden. De berichten op deze sites worden ook weer overgenomen op diverse websites en nieuwsberichten. zie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2009/03/dinsdag_frequentiewijzigi.shtml

    We weten communicatie kan altijd beter maar je kunt niet zeggen dat we niks of alleen maar hier hebben gecommuniceerd.
     
  10. Tja, het blijft zo dat niet gecertificeerde ontvangers niet gesupport worden.

    Als Ziggo dus voor de naar ik schat hooguit 1 a 2% van de mensen die geen officiële ontvangers gebruikt wel mails moet gaan sturen naar iedereen, kun je erop wachten dat x% van de mensen die wel een officiële decoder hebben de helpdesk gaan bellen wat ze in hemelsnaam met de frequentiewijziging moeten gaan doen. Bij officiële decoders merk je nml helemaal niets van de frequentiewijziging en hoef je ook helemaal niets te doen.

    Denk dat Ziggo dus exact doet wat ze moeten doen: geen algemene mail, wel een melding op hun site.

    Kijk, als je bewust het risico neemt om niet gesupporte oplossingen te gebruiken moet je accepteren dat je soms meer eigen effort er in moet steken om issues te achterhalen. Gelukkig is er ook nog dit forum waar vaak andere lotgenoten de oplossing al weten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina