1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo Verwijderd Zenders voor Alfa Crypt

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door roamin, 18 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoals al gezegd : alphacrypt heeft niets te maken met het vinden van zenders. Trek de alphacrypt eruit en je zal zien dat ie nog steeds de zenders vindt.
    Ik zou de scan instellingen nogmaals controleren.
    Voor mijn bravia geldt :
    scantype snelscan
    frequentie 356
    netwerkid 1111
    symboolsnelheid auto
    servicetype alle services

    Misschien signaalsterkte te laag?....
     
  2. Inderdaad, AlphaCrypt heeft niets te maken met de prestaties van de ingebouwde DVB-C HD tuner van de Sony, die overigens uitstekend is. Zolang er nog zenders wel goed ontvangen worden (en dat is bij TS het geval) kun je alleen maar concluderen dat de AlphaCrypt correct functioneert. TS is dus een enorme schreeuwlelijk die ongefundeerde conclusies trekt.
    Dat denk ik nu juist niet, omdat er kennelijk alleen problemen zijn met de zenders in één of twee (verplaatste) transportstreams. Het gaat niet zozeer om de signaalsterkte maar om de signaalkwaliteit. Het is mogelijk dat er bijvoorbeeld instraling optreedt in de bekabeling binnenshuis van signalen van een Digitenne zender in de nabijheid. De remedie is dan het gebruik van kwalitatief goede kabels en aansluitmateriaal. De Sony heeft ook de mogelijkheid om BER waarden te laten zien, dus dat is het eerste wat je na moet kijken als je problemen vermoedt met de signaalkwaliteit. Het kan heel goed zijn dat veel zenders ogenschijnlijk goed worden ontvangen maar dat de BER bij die zenders toch niet op 0 blijft staan. Is dat het geval, dan weet je alvast zeker dat de signaalkwaliteit niet in orde is.
     
  3. Erg vreemd .... het FULL SCAN is bedoeld om zoveel mogelijk zender op te sporen MAAR voor het eerst heb ik QUICK SCAN uitgevoerd (en ook netwerk ID als 01111) en ALLES verschijnt ... ook degene dat ik heb voorheen niet gehad, zoals Discovery etc .....

    Waarom kan Ziggo dit soort advies niet geven als 'tip' of 'idee' ipv gewoon een bot "Wij ondersteun CAM's niet." ....

    Ook frequentie wijziging aan het klant vooraf aankondigen ipv gewoon doen en de klant een verassing verzorgen.

    Mee denken en klant vriendelijkheid is blijkbaar ver zoek bij Ziggo...

     
  4. Het lag dus toch aan jezelf en niet aan Ziggo. Als je al 30 jaar electronica doet, had je zelf ook wel de oplossing kunnen bedenken.

    Onterecht dus!
     

  5. Wat je vergeet nog is het bron van het probleem was onaangekondigd wijzigingen uitgevoerd bij Ziggo ... en Ziggo's houding bij support vraagen .... de laatste stinkt.
    Ik rende Europese support organisaties voor Americaanse computer fabrikanten en als een van mijn mensen reageerd naar de klant zoals Ziggo's support, kon die onmiddelijk zijn toekomst gaan zoeken bij de concurrent.
     
  6. Goed dat het nu werkt............nu even kalmeren en genieten van je zenders......:frons:
     
  7. Mee eens Roamin. Ziggo heeft (nog) geen concurrentie en dat zie je terug in hun houding en service naar klanten toe. Zodra er meer keuze mogelijkheid komt voor wat betreft kabelaars zul je ook een ander gedrag zien. Overigens zag ik bij mijn toestel networkID staan op 00000. Ik zal dat nu eens aanpassen naar 01111 en opnieuw scannen. Misschien werkt dat wel?
     
  8. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Zie ook deze aanwijzingen van een Sony/Alphacrypt gebruiker:

    Let op!
    Sommige installatiehandleidingen met frequenties en netwerknummers bevatten drukfouten!

     
  9. Waarom zou Ziggo dit aankondigen als mensen met alleen niet-ondersteunde apparatuur hier last van hebben? 90% van de mensen die een gewone ontvanger hebben merken hier helemaal niets van, dus is het doen van een aankondiging niet meer dan paniek zaaien bij deze groep mensen.

    En als je toch 30 jaar in de electronica zit, waarom begin je dan gelijk te tetteren op dit forum, terwijl je (lijkt mij) donders goed weet dat je eerst eens goed naar je eigen zaken moet kijken ?? Een beetje electronicapersoon moet een dergelijk probleem op kunnen lossen?

    Oh ja, nog als laatst: Toen je de Alphacrypt CAM gekocht had wist je zeer waarschijnlijk ook dat Ziggo dit niet ondersteunt. Dus waarom nu klagen over de zeer slechte service van Ziggo (ze willen je immers terecht niet helpen) terwijl je niet eens het recht van klagen hebt omdat je met de Alphacrypt voor dat deel helemaal geen recht heb op ondersteuning van Ziggo uit ??
     
  10. De veronderstelling dat Ziggo de wijzigingen niet heeft aangekondigd klopt niet, dat is namelijk wel gebeurd, op 13 maart, zie hier. Verder klopt het niet dat mensen met wel gecertificeerde ontvangers er niets van zouden merken. En wellicht ten overvloede, er staat ook keurig netjes bij: Wie een niet gecertificeerde decoder (of TV/PC) gebruikt moet mogelijk opnieuw het netwerk scannen, of handmatig de gewijzigde frequenties invoeren. Wat wil je nu eigenlijk nog meer? Ik vind dat Ziggo hier niets te verwijten valt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina