1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Preview periode 6 a 8 weken

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door SIGGO, 18 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Er is kort geleden een periode geweest waarin voor het eerst geactiveerde smartcards een preview periode kregen van 10 weken vanwege de achterstand die Ziggo had bij de verwerking van de registraties van de smartcards. Uiteraard gaat Ziggo dan niet eerst alle smartcards met een 2 weken preview periode terug halen die bij de winkeliers liggen om die te vervangen door exemplaren waarop een 10 weken preview periode staat. Dat gaat via het instellen van de geldigheidsduur bij de activatie via de berichten die de smartcard ontvangt. Het "preview abonnement" staat al op de smartcard, maar de geldigheidsduur van dat abonnement wordt bij activatie vastgelegd.
     
  2. En zo had ik het ook steeds begrepen: de lengte van de previewperiode ligt al vast op de smartcard.
     
  3. Nee, jij begrijpt ArChie juist verkeerd: de lengte van de previewperiode is niet op voorhand vastgelegd op een nieuw gekochte smartcard en dat is ook precies wat ArChie hier zegt.
     
  4. Dan heb je mijn reactie dus niet goed gelezen, want ik geef juist aan dat de geldigheidsduur (of lengte zoals jij dat noemt) wordt bepaald door de activatie berichten die het kabelbedrijf uitzendt.
     
  5. Hier precies drie weken, wel apart want ik dacht dat op het briefje stond dat de previewperiode 8 weken zou duren.

    We hadden t pakket 2 weken eerder bij de mediamarkt gekocht. Op moment van installeren meteen aangemeld, nu 3 weken later werkt al t bestelde nog, ook het complete pluspakket.
     
  6. Ik geloof er niets van dat Ziggo zelf ooit ergens zwart op wit heeft beweerd dat de previewperiode 8 weken zou duren. Het is wel juist dat de previewperiode tot voor kort 8 weken of zelfs langer duurde, maar dat was vanwege administratieve achterstanden als gevolg van de samenvoeging van Casema, @Home en Multikabel. Nu is de previewperiode weer teruggebracht naar drie weken. Niks aparts aan.
     
  7. Ik zoek wel even naar de folder, kan zijn dat ik t fout heb
     
  8. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Volgens mij was de preview voorheen, dus voor de 8 weken of langer vanwege de administratieve achterstanden, 2 weken.
    Heb hier 4 kaartjes waarvan er enkele oud zijn. Op enkele hebben destijds 2 weken preview op gezeten.

    Misschien is die 3 weken van nu een nieuwe periode waarin Ziggo je pakket etc netjes kan regelen.
     
  9. Bij mij:
    Ik heb begin maart de decoder gekregen (ging naar ai1+) en heb 13 maart de smartkaart in gebruik genomen, nooit geregistreerd en het heeft gewerkt tot en met 12 juni, 3 maanden dus in mijn geval :)
     
  10. Dat kan prima, zoiets had ik ook. De duur van de previewperiode is niet op voorhand op de kaart vastgelegd, maar wordt ingesteld op het moment dat je een nieuwe smartcard voor het eerst in een werkende decoder steekt. En inderdaad was in maart de verlengde previewperiode nog van kracht.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina