1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Preview periode 6 a 8 weken

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door SIGGO, 18 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Op het moment dat je het kaartje er in steekt gaat er een timer lopen.
    De preview periode.
    De informatie die het netwerk op het kaartje zet,bepaalt Ziggo .
    Er zit dus als het ware een wekker op,maar Ziggo kan in het netwerk bepalen wanneer je wekker afloopt.
    Als Ziggo achterloopt kunnen ze instellen dat op het moment dat je het kaartje er in steekt,de preview periode 8 weken is.
    Maar als de achterstand ingehaald is kunnen ze het zo instellen dat het voor een volgend kaartje weer 2 weken is.
    Kortom,op het kaartje staat geen vaste preview tijd,maar het netwerk zelf bepaalt hoe lang de preview tijd is.
    Het er uit halen of standby zetten van de decoder heeft hier geen invloed op al willen sommigen dit graag geloven.
    Haal je het kaartje er uit en je stopt het er na 3 weken weer in dan zal de tijd vergeleken worden,is dit langer dan de preview dan valt het kaartje uit.
    Laat je hem er in zitten dan gebeurt hetzelfde.
    Bij het insteken activeer je een proces waarin het kaartje wacht tot het van het netwerk de info krijgt hoe lang hij "open" mag blijven staan.
     
  2. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Hier heeft ons nieuwe kaartje 2 weken preview gehad. Daarna waren al onze pakketten gekoppeld aan het nieuwe kaartje.
    Dus de 8 weken hebben wij niet gehad. Geen punt. Wel jammer ivm Sport1 (Roland Garros).
    Dus Ziggo lijkt bij te zijn.

    Overigens vind ik het wel apart dat er vanuit mijn ontvanger gecommuniceerd kan worden met Ziggo ivm de preview.
     
  3. Hoe weet je dat jouw kaartje gekoppeld is aan de abonnementen, en hoe kom je erachter dat het jouw abonnementen zijn die je ziet ipv preview?

    Heb jij dus in 2 weken (binnenkomst van je decoder en daadwerkelijk actief zijn van je abonnementen) je abonnementen actief?
     
  4. (Vrijwel) niemand neemt alle pakketten (zoals Film1, Hindi pakket, Turks pakket), dus zullen er na het einde van de previes altijd zenders wegvallen.

    Op een gegeven moment (momenteel na 3 weken) merk je dat je een foutmelding krijgt op de pakketten die je niet besteld hebt, terwijl de bestelde pakketten gewoon blijven werken.

    Als het goed is, kun je de koppeling aan de abonnementen tegen die tijd ook terugvinden op Mijn Ziggo.
     
  5. Precies,
    dat lijkt mij ook;
    reden dat ik het vraag is omdat ik na de preview periode met Ziggo in de clinch lig, waarom mijn abonnementen na 5-6 weken nog niet geactiveerd zijn, en ik dus niet veel verder kom dan wat nederlandstalige zenders.
     
  6. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Zoals ik aangaf viel Sport1 weg. Ook de HD kanalen en de rest.
    Ik heb nu op het nieuwe kaartje de pakketten die ik al had. De rest doet het niet meer.

    Hoeveel smartcards heb je? Heb je gemaild of gebeld?
    Heb je niet per ongeluk een type fout gemaakt met het smartcardnummer?
     
  7. Dat gebeurt niet. Het tijdstip van het eerste gebruik wordt door de smartcard zelf gedetecteerd. Op dat moment krijgt de smartcard ook van het netwerk door hoe lang op dat moment de preview mag duren. Deze twee gegevens worden op de kaart opgeslagen zodat deze decoder-onafhankelijk is.

    De smartcard geeft vervolgens gedurende de ontvangen previewtijd alle kanalen door. Na afloop van deze tijd meldt de smartcard aan de decoder welke kanalen wel of niet doorgegeven mogen worden aan de hand van de info die deze krijgt vanaf het netwerk. Welke kanalen dat zijn, is afhankelijk van het wel of niet registreren van de kaart.

    Vanaf de smartcard/decoder wordt dus niets teruggestuurd het netwerk op (behalve bij ITV natuurlijk).
     
  8. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Hiermee is het dus onmogelijk dat Ziggo je kijkgedrag kan monitoren.
    Een fabel of mythe die wel een wordt aangedragen.
     
  9. Dat doen ze inderdaad niet via de smartcards, maar via onderzoeken, al lijkt er nog nooit een forumlid hierover benaderd te zijn.

    Ze kunnen natuurlijk wel zien wie welke zenders kán bekijken ivm de abonnementen die aan alle kaarten gekoppeld zijn.
     
  10. Ik heb steeds begrepen dat de previewperiode op de kaart vooraf wordt ingesteld, en achteraf niet is te wijzigen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina