1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

"mijn ziggo" gegevens niet accuraat?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door om1, 17 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Heb sinds kort ziggo televisie. Ik zit nog in de preview periode, dus ik kan alle zender nog zien. Maar:

    Afgelopen weekend via de site het extra digitale HD TV zender pakket aangevraagd, ik had al "Kennis en Nieuws" opgegeven toen ik m'n smartcard registreerde.

    Maar nu staat er bij "Mijn Ziggo" ineens twee maal "Televisie Z1". Een keer met startdatum 10 maart en een keer met startdatum 16 maart. En onder "Digitale televisie" (met startdatum 10 maart) staat wel m'n smartcard, maar niet de extra pakketten. Dat zou dus "Kennis en Nieuws" en "HD" moeten zijn.

    Via contactformulier mail naar de helpdesk gestuurd. Maar ik vrees dat ik nu ook dubbel moet gaan betalen voor Z1 en als ik het forum zo lees dan kan dat wel eens een lange weg worden om dat recht te zetten.

    Hoe lang duur het in de regel voordat je antwoord kijgt van de helpdesk?

    In hoeverre is de informatie op "Mijn Ziggo" accuraat?

    Of ben ik te pessimistisch en komt het nog allemaal goed?
     
  2. Antwoord gekregen van de helpdesk: "Het dubbele abonnement wordt geschrapt en de twee keuzepakkketten staan in het systeem."

    Maar bij "Mijn Ziggo" staan nog steeds dezelfde gegevens, een dubbel abonnement en geen keuzepakketten. Dus de vraag blijft in hoeverre "Mijn Ziggo" de werkelijke situatie weergeeft....

    Wat heb je aan een online systeem als de gegevens niet kloppen?

    En het blijft ook afwachten hoe de factuur eruit zal zien.
     
  3. Je hebt die gegevens net een week, sorry hoor, maar er zijn mensen bij wie het maandenlang al niet klopt. 'U bent niet de enige zullen we maar zeggen...'
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
     
  4. OK, dat beantwoord mijn vraag enigsinds. "Mijn Ziggo" is gedeeltelijk een wassen neus.

    Ik ben inderdaad een prille klant, en misschien verwacht ik te veel. Wat me ook stoort is bijvoorbeeld de formulieren onder "Mijn Ziggo" Zelfs als je ingelogd bent moet je nog een keer alle adresgegevens, klantnummer, smartcardnummer ed invullen bij een vraag of een wijziging, terwijl ze dat toch echt al weten.

    Ik hoop dat ze bij Ziggo doorhebben dat bij het presenteren van foutieve of achterhaalde informatie op "Mijn Ziggo" de helpdesk belasting alleen maar toeneemt.
     
  5. ik heb ook het idee dat het niet klopt, zo klopt bij mij de startdatum van telefonie niet. In werkelijkheid ben ik Juni 2006 begonnen met telefonie via @home en mijn ziggo geeft Mei 2007 dus dat klopt al niet.
     
  6. Het is geen wassen neus, want bij ons en vele anderen klopt het helemaal, alleen moet je er niet vanuit gaan dat bij iedereen de wijzigingen direct van kracht zijn op 'mijn Ziggo'. Wat ik dus wil zeggen is dat het alleen wat langer kan duren.

    Daarnaast is het vragen van de extra info, die in jouw ogen reeds bekend is, ook niet verkeerd. De wijzigingen worden en masse ingevoerd en als je dan als persoon die het invoert steeds zelf al die gegevens er bij moet halen, duurt het alleen maar langer.
     
  7. In mei 2007 toevallig laatste wijziging van een product toegevoegd? Vaak verandert de datum dan. Wij hebben bijvoorbeeld Digitale TV sinds mei 2008, maar bij iedere wijziging verandert de datum.
     
  8. Ik zei gedeeltelijk een wassen neus. Ze zouden op z'n minst er bij kunnen zetten dat de informatie achterloopt.

    En over het opnieuw invoeren van al bekende gegevens: het lijkt me niet moeilijk om het webformulier aan te passen zodat de al bekende gegevens al ingevoerd zijn. Dan worden de gegevens meteen correct meegeleverd aan degenen die de verwerking regelt. Ik zie niet in waarom dat "met de hand" moeten gebeuren? We hebben toch computers om het ons makkelijker te maken?

    Een voorbeeld: ik wil een nieuw product bestellen vanuit "Mijn Ziggo". Dan is het toch gek dat het formulier begint met het vragen van de postcode? Die is toch al bekend als ik ingelogd ben? Ik zie niet in dat dat het werk van Ziggo medewerker makkelijker zou maken. Ik zie wel dat het mij tijd kost en dat de kansen op fouten toeneemt.
     
  9. Probeer aub niet opnieuw het wiel uit te vinden. Dit onderwerp is al vele malen hier aan bod geweest. Is uw recht natuurlijk, maar zo werkt het nou eenmaal bij Ziggo. Is niets aan te doen.
     
  10. Hmm, wat rondgeklikt en de zoekfunctie gebruikt. Maar niks gevonden. Waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoektermen.

    Als je wat links hebt naar relevante discussies dan graag. Ik zou wel eens willen weten wat de redenen zouden kunnen zijn om het systeem zo in te richten zoals het nu is. iig lijkt het erop dat gebruiksgemak niet een eerste prioriteit was bij het ontwerp.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina