1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Problemen!

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door RoelVB, 15 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste Ziggo-gebruikers,

    Ik heb een erg vervelend probleem met mijn Cisco 8455DVB en hoop dat jullie mij hier misschien mee kunnen helpen.
    Ik heb deze pas sinds gisteren.

    Nu is het volgende al een paar keer voorgekomen.
    De Cisco wordt uit stand-by gehaald, vervolgens komt er geen beeld (over HDMI). Als ik dan de stekker eruit haal en opnieuw inplug krijg ik weer beeld, maar dan met de melding dat ik geen signaal heb.
    Als ik dan naar het menu ga en bij 'Info' kijk geeft deze een signaal van ca. 68% aan op Tuner1.

    Als ik hem vervolgens terug zet naar fabrieksinstellingen, en alles weer opnieuw instel werkt hij weer. (Met dezelfde signaal sterkte onder 'Info')


    Ik heb dit nu 3 keer gehad, 1e keer gisteren na installatie. Deze avond heeft hij verder gewoon zonder problemen gewerkt (nog een opname gemaakt van een programma dat ik later die avond heb afgekeken)
    En vandaag heeft mijn vader 2 keer getracht hem aan te zetten en krijg hij vervolgens geen beeld.

    Ik heb ook al een paar keer gehad dat ik geen beeld kreeg over HDMI maar wel over Scart.

    Ik krijg het gevoel dat die apparaat nog helemaal niet af is en erg onstabiel :?


    Hopelijk kan iemand mij wat tips geven.
     
  2. Zojuist herstelt van dit probleem.

    HDMI gaf geen beeld, toen via scart HDMI van 1080i naar 720p gezet.
    Toen ik vervolgens naar HDMI switchten had ik weer beeld.

    Daarna om de melding 'Geen signaal' weg te krijgen heb ik opnieuw naar zenders laten zoeken. (Hier moest ik het netwerk id en de frequentie opnieuw instellen)

    Daarna had ik meteen weer beeld.
     
  3. Zojuist bij het uit stand-by halen was er weer geen beeld over HDMI.
    Scart gaf gewoon beeld.

    In de instellingen kon ik bij HDMI nu alleen kiezen voor Original, Native en PAL.
    Terwijl ik voorheen ook kon kiezen voor 720p en 1080i.

    Ik krijg met alle drie de bovenstaande instellingen geen beeld meer over HDMI.

    Natuurlijk ook even de stekker eruit gehaald, maar dit haalden helaas niets uit.
     
  4. Heb je de Cisco met zowel scart als HDMI aangesloten staan? Zo ja, dan is mijn advies om alleen de HDMI kabel aan te sluiten. De Cisco schakelt niet goed qua resolutie als beide kabels aangesloten zijn.
     
  5. Heb je de decoder toevallig aangesloten via een home theater versterker?
    Ik had hetzelfde probleem, dit bleek veroorzaakt door HDMI synchronisatie problemen.

    Ik heb de decoder nu direct op de TV via HDMI aangesloten en heb het probleem nooit mer terug gezien.
     
  6. De decoder zit/zat (nu dus via scart) alleen via HDMI aangesloten

    Rechtstreeks op de TV.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina