1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

[Film1] Grijze strepen

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door emphyrio, 15 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De Film1-kanalen die ik bekijk van Ziggo (Casema-gebied) hebben allemaal een grijze onderbroken streep boven in beeld. Nogal storend. Ik heb zelf het vermoeden dat dit een vorm van kopieerbeveiliging is die Film1 aan het beeld toevoegt.

    Mijn vraag is: kent iemand de betekenis van die strepen? En is er misschien een oplossing voor bekend?

    [​IMG]

    Misschien ook relevant: ik kijk televisie met mijn HTPC met FloppyDTV-C, via de tv-uitgang van de videokaart (S-Video) naar een ouderwetse CRT beeldbuisTV. Breedbeeld, dat wel :-)
     
  2. Heeft je TV geen soort auto beeldscan instelling.
    Dat wil zeggen dat die het beeld vergroot om de eventueel storende randen te verbergen.

    Die lijn hebben geloof ik iets met anders aanleveren van het signaal en teletekst te maken, maar dat weet ik niet 100% zeker
     
  3. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Het is geen kopieerbeveiliging, maar het zogenaamde WSS signaal.

    Zie ook deze discussies:

    Verkeerd encoded WSS signaal (National Geographic, Film1, Sport1)
    Storing Film 1.1hd (witte strepen)
    Stippellijn-probleem op verschillende zenders
     
  4. Bedankt! Nu snap ik 'm in ieder geval. Jammer dat er geen echte oplossing is. Ik heb als workaround het beeld nu zodanig opgerekt (combinatie van aspect ratios op PC en TV) dat de lijn net buiten beeld valt.
     
  5. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    De oplossing is gewoon aan ChelloMedia om dit WSS signaal niet in het beeld mee te zenden.

    Ik vraag me af of deze kwestie nu al eens serieus besproken is met ChelloMedia. :?
    De communicatie met dit bedrijf gaat nogal moeizaam namelijk.
     
  6. Ik heb er eens een mailtje aan gewaagd richting de Klantenservice. Ben benieuwd of hij de eerste lijn voorbij komt. Mocht ik nog iets zinnigs vernemen dan zal ik het vermelden!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina