1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

dubbel mail en geen mail

Discussie in 'Internet - Email' gestart door kruijffjes, 14 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds twee dagen heb ik last van het volgende probleem.
    Ik gebruik Outlook 2007. Binnen pop/smtp.quicknet.nl beschik ik over twee e-mailadressen. Beiden hebben op het e-mailadres na exact gelijke instellingen. Bij het testen van beide adressen in Outlook geeft Outlook aan dat beide adressen voor zowel inkomende als uitgaande mail goed functioneren. Echter sinds 2 dagen wordt de mail van het ene adres niet meer goed gesynchronyseerd, (in outlook wordt mailberichten niet binnengehaald, c.q. niet zichtbaar) terwijl de mail van het andere adres dubbel binnenkomt. Via webmail zijn de berichten wel zichtbaar. Ook berichten die via hetzelfde adres via Outlook zijn verzonden. Thuishelp geeft geen fout aan. Het verwijderen van het account en het opnieuw opnemen in Outlook lost niets op.
    Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
     
  2. In neem aan dat je bedoelt dat in webmail wel 2 losse mailboxen beiden de juiste berichten bevatten ?

    Lijkt me een outlook probleem en geen mailserver probleem.
    Kun je eens proberen met outlook-express of windows-mail ? (als test om vast te stellen dat het aan outlook ligt)
    Anders outlook eens laten herstellen of herinstalleren ? (het zou misschien kunnen dat opnieuw aanmaken van de account in outlook dezelfde bestanden weer gebruikt omdat je zelfde gegevens invoert en dat je daarom geen verschil ziet.
     
  3. Cees dank voor je reactie

    Je opmerking over webmail is correct.
    Als ik het vinkje bewaar mail op server uitzet in Outlook krijg ik geen dubbele mail meer binnen maar blijven de berichten ook niet in webmail zichtbaar.
    Ik heb het betreffende account waarop ik geen mail kan synchroniseren in Outlook Express aangemaakt. Dat is het enige account in Outlook Express. Tot mijn verbazing krijg ik dan alleen de e-mail binnen van het andere e-mailadres waar ik geen account van in Express heb staan.
    Inmiddels ook Outlook hersteld. Geeft geen verbetering.
     
  4. Hi!

    Heb je het over een apart e-mail adres of over een alias?

    Technisch is het niet mogelijk dat j mail van een andere mailbox te zien krijgt als je daar niet op inlogd dus ik vermoed dat je iets anders bedoeld.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Probleem is opgelost.
    Heel veel jaren moest je bij e-mailadressen die eindigen op @quicknet.nl je originele gebruikersnaam invoeren. Dus dezelfde gebruikersnaam alleen het e-mailadres was verschillend. Na het invoeren van de gebruikersnaam die gelijk is aan het e-mailadres werkt alles weer.
     
  6. Hi!

    Die change is al een aantal maanden geleden doorgevoerd. Vreemd dat je daar nu dan pas last van zou hebben.

    Maar fijn dat je weet wat het is.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina