1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Drama: 9 maanden, 3 monteurs, 10tallen belletjes, nog steeds geen kiestoon!

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door martijn1980, 14 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Update: Telefoon-probleem opgelost! (voorheen: al 9 maanden geen kiestoon)

    Wat een drama... wie herkent dit? En wie heeft er enig idee wat hier aan te doen is?

    9 Maanden geleden heb ik een alles-in-één plus pakket van Ziggo aangevraagd.

    Vanaf dag 1 klopt mijn internet-snelheid echter niet, ik krijg namelijk 5mbit doorgegeven (internet Z2) ipv de 10mbit die hoort bij alles-in-een plus.

    Daarnaast heb ik geen kiestoon... ik heb in al die maanden nog NOOIT een belletje kunnen doen via mijn Ziggo-lijn.

    Wat heb ik hier aan gedaan?

    - Contact opgenomen met Ziggo, waar men zei dat ik in het oude @home gebied woonde (klopt) waar de snelheid was teruggeschroefd tot aan de migratie. Wel het volle pond betalen dus, maar niet alles geleverd krijgen. Enfin... die migratie zou snel komen, dus het zei zo. Er zou in ieder geval wel een monteur komen om naar de problemen te kijken.

    - Monteur geweest, die zei: "ik kan niks doen, alleen modems wisselen".

    - Migratie een paar keer uitgesteld (nog vele keren bellen, want medio juli werd uiteindelijk oktober/november), maar hij kwam. Althans, voor anderen in de buurt. Die hadden wel de nieuwe snelheid en konden ook bellen. Ik niet. Weer heel vaak bellen met ziggo, en er kwam weer een monteur.

    - Monteur komt langs in december, wisselt de modem om dat in ieder geval uit te sluiten als oorzaak, maar kan verder niks doen. Probleem blijft overeind, maar hij zet het door naar een speciaal team.

    - Medio januari nog steeds geen verandering. Na veel bellen bleek het actiepunt (van begin december!) nog steeds open te staan... een week later stond het als 'opgelost' in het systeem volgens de helpdesk-dame, maar helaas... er was niets opgelost. Verkeerde snelheid, geen kiestoon. Maar weer bellen.

    - Het forum hier gevonden; contact gezocht met een ziggo-vertegenwoordiger hier. Brief van ziggo ontvangen dat men contact met mij zocht per telefoon maar mij nog kon bereiken. Tja... bij mijn weten was dat nu juist het probleem. Uiteindelijk zelf maar weer gebeld, en men wilde een monteur inplannen.

    - Monteur (de 3e) komt langs maar zegt dat hij niks kan doen. Hij legt contact met het error-team, en de afspraak is dat dat team voor het eind van de week met mij contact op zal nemen per mail. De monteur zelf belooft die dag ook te bellen op mijn werk-telefoon om te vragen of er inderdaad iets gebeurd is.

    - Helaas... de week, en de week erna, gaan voorbij. Geen verandering. Geen kiestoon, verkeerde snelheid. Geen bericht per mail en geen telefoontje van de monteur. Moedeloos maar weer de helpdesk gebeld. "Ja meneer, die monteurs zeggen wel dat ze bellen, maar dat doen ze nooit. Dan zijn ze er tenminste vanaf, want die klanten zien ze toch nooit meer!". En natuurlijk "er staat een actiepunt open, en verder kan ik niks doen".

    Zucht.... die cyclus van open actiepunten waar ik weken op wacht, waarna ze dicht gaan en ik moet blijven bellen om een nieuw actiepunt aan te maken, gaat nu dus al NEGEN maanden door. Ik ben ten einde raad, wie helpt?!?

    Wat kan ik nu nog doen? Gewoon opzeggen? Rechtsbijstand? De publiciteit zoeken (kassa, radar, dat soort kanalen)? Ik probeer het al 9 maanden netjes op te lossen, heb echter al voor honderden euro's mobiel moeten bellen, drie vrije dagen op moeten nemen voor een monteur, en ik ben geen stap verder gekomen :sad:

    Elk idee is welkom!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2009
  2. Idee 1.

    Om te beginnen je verhaal NIET in twee discussies op dit forum te plaatsen.
    Wordt het onoverzichtelijk van
     

  3. Mee eens, maar het gaat hier om twee aparte problemen. Mogelijk hebben mensen het telefonie-probleem los van het internet/snelheids-probleem opgelost, en vice versa. Input vanuit beide hoeken stel ik op prijs. Ik heb gekeken naar de mogelijkheden om het telefoon-topic te koppelen aan het draadje in het het internet sub-forum, maar dat ging (voor zover ik kon zien) niet.
     
  4. Ik zag overigens dat gebruiker 'jabroe' hier hetzelfde probleem heeft gehad als ik (ook bij mij paste een medewerker vorig jaar 'iets aan in het modem'), alleen dat was iets sneller opgelost. Het geeft wel hoop op een goede afloop, maar ik hoor graag adviezen over hoe ik die afloop kan bereiken.
     
  5. Die verhoging naar 10Mbit is er echter pas sinds november? Dus... vanaf dag 1?
     

  6. Ik betaal vanaf dag 1 al voor alles in één plus ofwel 10mbit, de snelheid die er ook toen al bij hoorde... dat is het pakket dat ik besteld heb dus vanaf dag 1 (juni) wordt dat al niet geleverd helaas.

    Dat Ziggo dat voor @home-klanten pas activeert in november doet verder niets af aan het feit dat al die klanten tot die tijd niet de snelheid hebben gekregen waar men voor betaalde. Helaas is het echter bij mij zo dat die snelheid ook in of na november niet is aangepast.
     
  7. 9 maand geleden was de snelheid die bij Alles-In-Een Plus hoorde nog geen 10Mbit :wink: Dit is, zoals Brammetje ook al aangeven heeft, pas eind vorig jaar naar 10Mbit gegaan nav de destijds aangekondigde snelheidsverhogingen.
     
  8. Martijn, ik heb jouw klacht zelf maar opgepakt. Ik heb je vandaag een update gestuurd. Wordt vervolgd..
     

  9. Netjes! :applause:
     

  10. Martijn,

    Ik heb vandaag met een aantal experts naar je probleem laten kijken. Er zijn inmiddels een aantal aanpassingen uitgevoerd. Je toestel gaat inmiddels weer 'over'. Wil je even melden of het weer naar behoren functioneerd ?

    Groet
    anoniem
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina