1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Na 9 maanden, 3 monteurs, 10tallen belletjes... nog steeds de verkeerde snelheid!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door martijn1980, 14 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Drama: 9 maanden, 3 monteurs, 10tallen belletjes... nog steeds de verkeerde snelheid!

    Wat een drama... wie herkent dit? En wie heeft er enig idee wat hier aan te doen is?

    9 Maanden geleden heb ik een alles-in-één plus pakket van Ziggo aangevraagd.

    Vanaf dag 1 klopt mijn internet-snelheid echter niet, ik krijg namelijk 5mbit doorgegeven (internet Z2) ipv de 10mbit die hoort bij alles-in-een plus.

    Daarnaast heb ik geen kiestoon... ik heb in al die maanden nog NOOIT een belletje kunnen doen via mijn Ziggo-lijn.

    Wat heb ik hier aan gedaan?

    - Contact opgenomen met Ziggo, waar men zei dat ik in het oude @home gebied woonde (klopt) waar de snelheid was teruggeschroefd tot aan de migratie. Wel het volle pond betalen dus, maar niet alles geleverd krijgen. Enfin... die migratie zou snel komen, dus het zei zo. Er zou in ieder geval wel een monteur komen om naar de problemen te kijken.

    - Monteur geweest, die zei: "ik kan niks doen, alleen modems wisselen".

    - Migratie een paar keer uitgesteld (nog vele keren bellen, want medio juli werd uiteindelijk oktober/november), maar hij kwam. Althans, voor anderen in de buurt. Die hadden wel de nieuwe snelheid en konden ook bellen. Ik niet. Weer heel vaak bellen met ziggo, en er kwam weer een monteur.

    - Monteur komt langs in december, wisselt de modem om dat in ieder geval uit te sluiten als oorzaak, maar kan verder niks doen. Probleem blijft overeind, maar hij zet het door naar een speciaal team.

    - Medio januari nog steeds geen verandering. Na veel bellen bleek het actiepunt (van begin december!) nog steeds open te staan... een week later stond het als 'opgelost' in het systeem volgens de helpdesk-dame, maar helaas... er was niets opgelost. Verkeerde snelheid, geen kiestoon. Maar weer bellen.

    - Het forum hier gevonden; contact gezocht met een ziggo-vertegenwoordiger hier. Brief van ziggo ontvangen dat men contact met mij zocht per telefoon maar mij nog kon bereiken. Tja... bij mijn weten was dat nu juist het probleem. Uiteindelijk zelf maar weer gebeld, en men wilde een monteur inplannen.

    - Monteur (de 3e) komt langs maar zegt dat hij niks kan doen. Hij legt contact met het error-team, en de afspraak is dat dat team voor het eind van de week met mij contact op zal nemen per mail. De monteur zelf belooft die dag ook te bellen op mijn werk-telefoon om te vragen of er inderdaad iets gebeurd is.

    - Helaas... de week, en de week erna, gaan voorbij. Geen verandering. Geen kiestoon, verkeerde snelheid. Geen bericht per mail en geen telefoontje van de monteur. Moedeloos maar weer de helpdesk gebeld. "Ja meneer, die monteurs zeggen wel dat ze bellen, maar dat doen ze nooit. Dan zijn ze er tenminste vanaf, want die klanten zien ze toch nooit meer!". En natuurlijk "er staat een actiepunt open, en verder kan ik niks doen".

    Zucht.... die cyclus van open actiepunten waar ik weken op wacht, waarna ze dicht gaan en ik moet blijven bellen om een nieuw actiepunt aan te maken, gaat nu dus al NEGEN maanden door. Ik ben ten einde raad, wie helpt?!?

    Wat kan ik nu nog doen? Gewoon opzeggen? Rechtsbijstand? De publiciteit zoeken (kassa, radar, dat soort kanalen)? Ik probeer het al 9 maanden netjes op te lossen, heb echter al voor honderden euro's mobiel moeten bellen, drie vrije dagen op moeten nemen voor een monteur, en ik ben geen stap verder gekomen :(

    Elk idee is welkom!
     
  2. De media er bij in schakelen ben er zelf hier ook mee bezig bijna zelfde probleem alleen heb ik wel telefoon en digitale tv maar de internet verbinding die 20 mbit moet zijn staat nog steeds bij ziggo in z3 en ik krijg het maar niet bij hun aan het verstand en ik ga dus de media inschakelen dit heb ik ook in de tijd gedaan toen het nog @home was toen kon het binnen 48 uur dus ik raad je aan de media er bij halen.
     
  3. hier ook hetzelfde,ook al vele maanden,ook al 5 monteurs geweest,en niemand die er wat aan doet.
    ook ik ben bezig om de media in te schakelen samen met nog 3 mensen hier in de buurt.
    mij is gevraagd om zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen,ik raad jullie aan dit ook vast te doen.

    ik heb nu zelfs gesprekken met de helpdesk opgenomen via mijn antwoordapparaat.

    ik heb ook contact opgenomen met mijn rechtsbijstand verzekering,men gaat daar uitzoeken of er wellicht een aangifte wegens oplichting mogelijk is.
     
  4. jam,

    ik veronderstel dat je het forum telefonie-klachten-formulier hebt ingevuld, zo niet dan wil ik je adviseren dit alsnog te doen. Je kunt mij ook nog een PM sturen met je postcode / huisadres en klantnummer. Dan wil ik nog eens kijken wat er aan de hand is.
     
  5. Heb hier kassa en radar al in geschakeld want als ik ze bel krijg ik te horen u heeft z3 we kunnen u niet helpen en in een brief van 2 februari heb ik netjes alles in staan dat ik alles in een etra heb dus 20 mbit up en 3 mbit down als ik er 7 tot 12 mbit haal tegen 15:00 uur dan mag ik blij zijn en dat heb ik ziggo allemaal gemaild maar ze geven niet thuis bellen is huilen met de pet op wacht tijden van een 20 minuuten of langer en heb je de een aan dan zeggen ze wij zijn met u storing bezig en heb in januari 4 x een monteur gehad de vierde heeft het op gelost en sinds 26 februari begint alles weer op nieuw en heb dat even aan gekeken en heb toen maar gebeld of er nog wat ging gebeuren maar of er echt wat gebeurd zet er vraag tekens bij maar ik wacht hier zelf kassa en radar af dan ga ik daar heen en dan eens kijken wat ze dan gaan doen.
    Dus een goede tip van u en heb hier ook alles bewaard alleen nog geen telefoon gesprekken maar daar had ik een goede kennis van me bij zitten maar ga vanaf nu het zelfde doen alles van ze op nemen en de brieven bewaarde ik al dus mijn dank voor de tip is heel groot Jam.
     
  6. Het is inderdaad gewoon oplichting wat Ziggo hier doet. Dit is wat er volgens mij aan de hand is maar niet wordt verteld:
    Ziggo heeft een gigantisch capaciteitsprobleem maar ze investeren niet meer in "oude" techniek om de problemen op te lossen. Er wordt alleen nog gewerkt aan het opzetten van het docsis3 netwerk dat nieuwe apparatuur vereist. Hoe lang dit gaat duren weten ze zelf ook niet. Hopelijk voor Ziggo sneller dan dat de KPN z'n glasvezel in de grond heeft want dan raken ze al hun klanten daaraan kwijt.
    In de tussentijd worden de klanten met een kluitje het riet in gestuurd en dat lukt ze aardig omdat de meeste klanten toch geen idee hebben. Daarnaast zullen ze terugvallen op hun leveringsvoorwaarden waar in staat dat ze ten aller tijde onderhoud mogen uitvoeren en de klant daar last van kan hebben. Alleen als men aan kan tonen dat men per maand meer dan 10 euro teveel betaald, kun je aanspraak maken op restitutie van het abonnementsgeld. Ik weet niet precies hoe je dat aantoont aangezien je zomaar een halve minuut wel 20Mb kan hebben bij alles in één extra.
    Het zou inderdaad mooi zijn als de media hier weer aandacht aan besteedt want na alle "opstart" problemen van Ziggo mogen ze nu weer lekker aanrotzooien zonder enige verantwoording af te leggen.
    Michiel
     

  7. Klopt als een bus Michiel maar 20 heb het nog niet gehaald kom niet verder dan als het mee zit tot 17 a 18 en de up mag blij zijn dat er 2mbit maar dat is een paar seconde en dan stort het weer in en capaciteitsprobleem hebben ze zeker en dat geeft de monteur ook toe die hier in januari is geweest alleen ja dat geven ze niet snel toe.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina