1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aanpassing 2 frequentie's netwerk 1111 (17/3)

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door TVdigitaal, 13 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Aanpassing 2 frequentie's netwerk 1111 (op 17 Maart a.s.)

    Onderhoud

    [​IMG][​IMG][​IMG]Geplande Werkzaamheden van dinsdag 17 maart 05.30 uur tot dinsdag 17 maart 06.00 uur
    Dinsdagochtend 17 maart worden een aantal frequenties voor digitale TV (van Ziggo) aangepast. Het gaat om het gebied met netwerkcode 1111. Het kan het voorkomen dat de decoder een E48 of E52 melding geeft als deze 's nachts is blijven aanstaan op een gewijzigde frequentie. De oplossing is om even naar Nederland1 te zappen en dan verder, hierna moet de foutmelding zijn verdwenen. Wie een niet gecertificeerde decoder (of TV/PC) gebruikt moet mogelijk opnieuw het netwerk scannen, of handmatig de gewijzigde frequenties invoeren.

    http://www.ziggo.nl/klantenservice/storing-onderhoud/ (na invullen betreffende postcode's)

    Zie verder ook:
    http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2009/03/dinsdag_frequentiewijzigi.shtml
     
  2. Zijn ze misschien al eerder begonnen?

    Bij mij liggen nu al de volgende zenders eruit:

    RTL5
    SBS6
    RTL7
    Veronica

    Rest doet het perfect.

    Postcode 6118 AG.

    Ik heb een Humax iPVR-9200C. Zenders opnieuw toevoegen heeft niet geholpen.
     
  3. Nee morgen vroeg gaan we de frequenties verschuiven in Limburg en in een deel van Brabant. Je Humax pakt de nieuwe frequenties vanzelf op.

    Welke foutmelding heb je?

    E48 = signaal probleem of E19 = Niet de juiste rechten op je smartcard.

    Als je een E19 hebt is je smartcard nog niet, of niet goed geregistreerd. Het snelt is dan bellen met de helpdeks (0900- 1884, nog steeds lokaal tarief), als je helemaal vergeten bent je aanmeldkaart op testuren kun je deze ook registreren via www.ziggo.nl/smartcard.

    E48 is een probleem met het signaal, de oorzaak kan bij ziggo liggen alleen dan heeft meestal de hele regio geen signaal. Ook kan het aan je huisinstallatie liggen. De frequentie waar je problemen mee hebt is de 268 mhz, daar zit t/m vandaag nog deze transportstroom. Heb je toevallig ook geen blokking op andere kanalen? bv RTL4, Ned 1 t/m 3? want die zitten qua frequentie ook aardig in de buurt.
     
  4. Thanks voor je reactie.

    Die kaart is al zeker 2 jaar actief en ook geregistreerd (staat in het Mijn Ziggo overzicht).

    Ik kreeg geen foutmeldingen op deze zenders. Gewoon zwart beeld en haperend geluid. Vanmorgen 16-03-2009 (8:00) deden de zenders het weer gewoon.

    Wellicht was dit gewoon een toevallige storing :shock:

    Groet,

    Dave

    p.s. alle zenders werkte behalve de gene die ik eerder aangaf.
     
  5. Ik heb op een groot aantal zenders nu een E48 melding, o.a: Rtl5, Rtl7 sbs6, Veronica, Hilversum Best.
    Ik had de decoder vannacht op Ned1 laten staan en heen en weer zappen helpt niet. De betreffende zenders hebben de gewijzigde frequentie.(586750 kHz)
    BER=0 signaalsterkte=55.
    Andere zenders werken wel.

    Als ik de zenders opnieuw laat inlezen vindt die maar 144 tv zenders i.p.v 156.

    Wat nu?

    update:
    zenders zijn weer aanwezig
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2009
  6. ik heb sinds vrijdag een aantal zenders die niet werken (zie ook topic toen aangemaakt)

    er was me verteld dat er een groepstoring was, maar duurt nu al 5 dagen.

    of het is haperend beeld of heb helemaal geen beeld.

    meestal E48
     
  7. Een E48 melding geeft een indicatie dat er iets met het signaal is. Dit kan zij Ziggo liggen, maar ook in de binnenshuis situatie/bekabeling. Wat is de signaalkwaliteit en de BER waarde op die zenders?

    Welke zenders zijn het die deze problemen geven?
     
  8. ik heb nooit iets veranderd aan de bekabeling.

    kwaliteit van zenders die het wel doen is goed. en wat bedoel je met BER

    maar zenders die storen:

    rtl5
    sbs6
    rtl 7
    veronica
    Family 7
    Misdaadnet
    hilversum Best
    101 TV
    Fashion TV
    Holland Doc
    Geschiedenis TV
    Cultura
    Opvoeden doe je zo
    Consumenten TV
    Eurosport 2
    ESPN America
    Motors TV
    Extreme Sports
    Car channel
    Espn classics sports
    Spirit 24
    Playboy TV
    Hustler TV
    Private Spice


    dus van de 153 zenders, 24 die raar doen.

    valt me op dat het merendeel nederlands talige zenders zijn. en 2 pakketen. sport en XXX
     
  9. Zijn de hogere freqeunties waar je problemen mee hebt.

    (heeft overigens niks te maken met de wijzigingen in Brabant/Limburg, waar dit topic over ging:wink: )

    Je had het over een groepstoring? Had je ook problemen met andere diensten (analoge,internet/telefonie) toen? Als er een groepstoring was in je wijk dan zal die nu al voorbij zijn neem ik aan.

    Wat als de ontvanger rechtstreeks aansluit. In iedergeval zonder splitters en eventuele DVD/Video er tussen weg. Heb je dan de problemen nog?

    Kijk voor tips ook eens op http://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/
     
  10. Net ff geprobeert. stond al direct met tv in contact, dvd stond er nog wel op, weggehaald, maar stoort nog steeds.

    (ik had ook een andere topic gemaakt, maar daar reageerde niemand :wink:)

    maar ik heb paar dagen terug ziggo gemaild en ik kreeg dit terug

    ik vind het zo raar dat ik eerst s'nachts nhl op espn zit te kijken en een aantal uur later , kan dat dus niet meer.

    vind 5 dagen voor een storing wel erg lang eigenlijk.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina