1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

10x per dag modem herstarten

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door frixel, 12 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

    Sinds een week heb ik dat ik zeker 10x per dag mijn modem moet herstarten omdat mijn internet verbinding wegvalt.
    Ik herstart de modem meestal vanuit de webinterface (Lees= het makkelijkst) maar heb ook wel een paar keer de stekker eruit gehaald.

    Herkend iemand dit probleem? Ik heb ziggo gebeld en op afstand blijkt er met de modem nike mis te zijn?!! Er word nu een nieuwe splitter opgestuurd want volgens de helpdesk medewerker kan daar wel een storing inzitten.
    Deze splitter moet trouwens nog komen(drie dagen geleden beloofd dus kan nog)

    Iemand nog suggesties:giveup::giveup:
     
  2. Wat zijn de signaalwaarden (uit te lezen in de web-interface, power-levels en S/N of SNR)?
     
  3. Zegt dit je wat?dit staat in tabblad SIGNAL.

    Frequency314000000 Hz
    Signal to Noise Ratio39
    dB Downstream ModulationQAM256
    Network Access Control ObjectON
    Power Level1 dBmV
    The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

    Channel ID31
    Frequency52000000 Hz
    Ranging Service ID1764
    Symbol Rate5.120 Msym/s
    Power Level51 dBmV
    Upstream Modulation[3] QPSK [3] 64QAM

    Total Unerrored Codewords460623562
    Total Correctable Codewords2247
    Total Uncorrectable Codewords25
     
  4. Dat zijn in principe prima waarden. Je upstream power level is iets aan de hoge kant, maar als deze niet hoger wordt dan nu, is er niets aan de hand.

    Misschien handig om eens te bekijken hoe ze staan op het moment dat je problemen hebt.
     
  5. En zo staan ze dus als de verbinding weer eens is weggevallen. Nu dus weer:evil::evil:

    Frequency314000000
    Hz Signal to Noise Ratio38 dB
    Downstream ModulationQAM256
    Network Access Control ObjectON
    Power Level0 dBmV
    The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

    Channel ID31
    Frequency52000000 Hz
    Ranging Service ID1764
    Symbol Rate5.120 Msym/sPower
    Level51 dBmV Upstream Modulation[3] QPSK [3] 64QAM

    Total Unerrored Codewords-1725106823
    Total Correctable Codewords2880
    Total Uncorrectable Codewords25

    Het verschil wat ik dus zie is Power Level0 dBmV maar dat zegt mij niets.:oops:
    Ziggo nog maar eens gebeld waar de splitter blijft en kreeg te horen dat dat nog wel 14 dagen kan duren "omdat dat nou eenmaal zo werkt met hun distributiecentrum".:evil:
     
  6. Die ene dB verschil laat je modem niet onderuit gaan. Lijkt dus geen signaalprobleem te zijn. Wat het dan wel is, durf ik van hieruit ook niet te zeggen. Gebruik je een router? probeer dan eens een paar dagen zonder...
     
  7. Nou ja die ene dB zeg je? met verbinding =51 dB en zonder verbining 0 dB.

    Zonder router zou me hier in huis met 6 gebruikers niet in dank worden afgenomen.....
     
  8. Als je toch via web interface herstart, probeer dan eens inlog frequentie 322000000 ipv 314000000. (werkt bij mijn webstar EXP2203)
    Dat is een ander channel met vaak een veel betere Signaal/ruis verhouding.
     
  9. De huidige signaalwaardes zouden op zich geen probleem moeten zijn. Echter de upstream waarde is wat aan de hoge kant.

    Kan het zijn dat het modem bij jou niet met een korte kabel op het AOP aangesloten is en/of er apparatuur tussen zit als splitter(s), versterker(s) oid?
     
  10. De modem staat in de meterkast daar waar kabel binnenkomt en zit met een kort kabeltje aangesloten.
    Vanaf de modem gaat er een langere (netwerk utp6 kabel naar de 1e etage waar de linksys router staat)
    Alles heeft zeker vijf a zes maanden goed gewerkt tot vorige week.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina