1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door aaa., 12 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een ziggo internet abbonement besteld. Ik heb de modem geactiveerd via mijn laptop en alles werkt.

    maar de probleem is dat het niet werkt om mijn pc als ik de pc direct aansluit op de modem werkt het wel maar dan heb ik een lange kabel door mijn woonkamer lopen. De modem ligt in de meterkast en van daaruit loopt een kabel naar een andere kamer en via daar gaat die weer naar mijn pc zo werkt het weer niet! maar wel om mijn laptop dus er is niks mis met de kabel

    ik heb ziggo gebeld en ze kunnen mij niet helpen. Ik kan blijkbaar mijn ip adres niet verversen.

    Kan iemand mij helpen ik kom er niet meer uit.
     
  2. Heb je een vast IP op die PC ?

    Of is die vraag te ingewikkeld ?

    (ik moet ff weten met welk computer-niveau ik te maken heb)
     
  3. ik weet het niet heel zeker maar volgens mij niet op de laptop geeft die een andere ip aan als op de pc
     
  4. Ook niet als je het modem een half minuutje van de spanning haalt na de omwisseling?
     
  5. nee dat heb een paar keer geprobeerd maar lukt ook niet
     
  6. Staat je PC wel op DHCP (dus dat die een IP krijgt) ?

    Misschien heb je wel een vast IP ingevuld daar.
     
  7. ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt maar ik heb geen ip adres ingevuld bij internet protocol staat alles op automatische verkrijgen als je dat bedoelt
     
  8. Het kan zijn dat je modem gereset moet worden voordat je op een nieuw apparaat kan internetten. Dus iedere keer als je de kabel omwisselt, moet het modem gereset worden.
    Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 7.6) PPC; 240x320; MDA Vario/2.1 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1
     
  9. dat heb ik dus al een paar keer gedaan als je het hierboven leest
     
  10. Zoals Benj hierboven al aangaf, de modem resetten dmv van de spanning eraf te halen.

    Haal om zekers te zijn ook je netwerkkabel uit het modem of je pc.
    Het modem volledig op laten starten, het haalt namelijk zijn nieuwe gegevens binnen.

    En dan na ongeveer 5 minuten sluit je de netwerkkabel weer aan, en dan pas start je je pc op.

    Wat je ook kan doen is de netwerkkaart uit je 'hardware' verwijderen, en dan je pc opnieuw opstarten, als alles goed verloopt ziet windows dan je netwerkkaart en laad de benodigde drivers en evt. instellingen.

    Hier gaat dat altijd goed tijdens een herinstallatie van windows, ik heb dan meteen de juiste instellingen.

    Succes
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina