1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telefoon gaat spontaan!!!!

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door vinnie-terranova, 11 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeer onwaarschijnlijk vanwege;

    1 - Als ik in het bestand van bedrijven zou staan waarvan de computer per ongeluk mij zou bellen, waarom bellen die bedrijven mij normaal dan nooit overdag of in de avond als het wel de bedoeling is?
    2 - Mijn telefoon geeft altijd weer wie er naar mij belt. Dat is of een telefoonnummer of bij een geheim nummer de tekst "anoniem". Andere opties zijn er niet.
    3 - Bij een gemist gesprek signaleert mijn toestel dat altijd (nr of anoniem gemist). In deze gevallen niet.
    4 - Indien de telefoon overgaat en ik neem meteen op, heb ik een kiestoon net als dat ik ga telefoneren.

    Al met al lijkt dit mij meer een probleem van de telefoonprovider als van een defecte computer bij een marketingbedrijf. Maar nee, Ziggo zal de verantwoording in eerste instantie wel afschuiven.
    Wat dat betreft ben ik het helemaal met Vinnie eens.
    Een beetje meer zelfreflectie zou Ziggo sieren ipv in eerste instantie te verwijzen naar een externe factor (klant/marketingbedrijven etc.) tot er teveel klachten komen en men dan pas een keer de problemen serieus wenst te nemen.
     
  2. http://www.lijbrandt-telecom.nl/spooktelefoontjes.php
    Komen de volgende problemen u bekend voor? De telefoon gaat over, u neemt op en krijgt een bandje of een verkoper aan de lijn met een aanbod waar u geheel niet van gediend bent.

    Hoort u na het opnemen helemaal van de telefoon niets hoort of uw telefoon gaat enkele keren over en stopt deze daarna met bellen (dit soort telefoontjes worden ook wel spooktelefoontjes genoemd).

    Deze gesprekken waarbij het overgaan van de telefoon stopt of waarbij u niemand aan de lijn krijgt worden vaak veroorzaakt door bedrijven die gebruik maken van zogenaamde "dailers" bij het werven van klanten.

    Dailers zijn software toepassingen die in één keer meerdere nummers opbellen, zodra een van de gebelde nummers opneemt wordt het bellen naar de overige nummers gestopt.

    Voor de mensen die (ongewild) gebeld worden is dit vaak erg hinderlijk. Veel van onze klanten en de klanten van alle andere Telecom providers (zoals KPN, Tele2, UPC, Ziggo enz.) ondervinden hinder en ergernis van dit soort spooktelefoontjes.

    Lijbrandt Telecom kan hier, helaas, niets tegen ondernemen - de spooktelefoontjes komen binnen via het openbare netwerk en zelfs als wij de bron zouden kunnen achterhalen mogen wij die, als Telecom Provider, niet blokkeren.

    U als consument kan zelf wel actie ondernemen om deze spooktelefoontjes te voorkomen. U kunt zich aanmelden bij de Stichting Infofilter en daar voor telefonische reclame-uitingen een blokkade laten instellen voor uw telefoonnummer.

    In de praktijk blijkt dat het instellen van zo een blokkade 90% van de problemen met spooktelefoontjes oplost.

    Stichting Infofilter is een initiatief van het bedrijfsleven en een aantal grote branche- en werkgeversorganisaties. De stichting vertegenwoordigt inmiddels meer dan 950 bedrijven en instellingen. Gezamenlijk verzorgen ze het merendeel van de reclamepost en aanbiedingen per telefoon in Nederland. Al deze organisaties brengen u natuurlijk graag op de hoogte van hun producten en diensten. Hierbij staat kwalitatieve dienstverlening hoog in het vaandel, maar ook respect voor uw wensen als consument, daarom hebben zij zich verplicht tot het respecteren van de bij Infofilter geregistreerde blokkades.

    Voor het aanmelden bij de Stichting Infofilter en het instellen van blokkades tegen ongewenste reclamepost en aanbiedingen per telefoon verwijzen wij u naar de website van de Stichting Infofilter www.infofilter.nl

    Niet via de website aanmelden?
    Bel dan naar 0900 - 666 10 00 en geef uw keuze aan in het menu.

    U kunt ook een briefje sturen naar:

    Stichting Infofilter
    Postbus 666
    1000 AR AMSTERDAM
     
  3. Nu moeten lui zoals jullie ook eindelijk een kappen met het aftroggelen van kostebare centen via die achterlijke, bijna net zo criminele, 0900 nummers. Een gewoon telefoonnummer is niets mis mee en veel klantvriendelijker.

    Verbeter de wereld, begin bij jezelf is het toch ?
     

  4. 100% gelijk!!
     
  5. Makkelijk gezegd. Als een deel van de kosten van de klantenservice niet worden gedekt door de belkosten, zullen die in de abonnementsprijs doorverrekend worden.
     
  6. Helemaal met je eens.

    Echter bedenk je wel dat de kosten die daar dan mee gemoeid zijn dan wel op andere wijze doorberekend worden. Een callcenter (in welke vorm dan ook) kost nu eenmaal vrachtwagen ladingen aan geld. Je kan dit een heel klein beetje beperken door een betaald nummer op te richten. Nog steeds niet kostendekkend, het is feitelijk een druppel op een gloeiende plaat, maar het scheelt iets.

    En als je dat niet wilt, en die kosten niet wilt dragen, je kan toch ook een brief sturen, Kost je slechts een postzegel, wat papier en een envelop. Oh wacht, nee dat is ook niet gratis.

    Voor niets gaat de zon op, de rest kost gewoon geld.
     
  7. Telefoon nummers worden gewoon gegenereerd door machines en je word dan 10x op bijvoorbeeld maandag gebeld om 14:00, als je dan vervolgens 8x opneemt dan bellen ze je de volgende keer echt om 14:00 met een reclame praatje, heeft Ziggo niks mee te maken (zoals eerder gezegd).
    Iedere provider heeft hier last van. Of je nou een "geheim" nummer hebt of niet, nummers worden gewoon gegenereerd.

    Je wilt niet weten wat je tegenkomt....... stroom eraf halen is vaak ook iets heel engs voor sommige, zo logisch is het dus niet.

    Ach ik zeg maar zo : 9/10 keer ligt het probleem bij de gebruiker :D

    lokaal tarief?

    Wat denk je van een e-mailtje ?
    of gewoon effe google :P tenzij het een administratief probleem is :)
     
  8. Ik heb afgelopen week erg veel spooktelefoontjes gehad. Vandaag kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Zoals verwacht een telemarketeer. Nu van Eneco.
    Ivm eerdere ervaringen verwacht ik nu voorlopig weer van de spooktelefoontjes verlost te zijn.
    Ondanks dat ik bij Infofilter geregistreerd staat werd ik toch gebeld door Eneco.
    Ik ben bang dat er aan deze telefoonterreur pas een eind komt na 1 oktober als er een nieuwe wet op telefonische verkooppraatjes in gaat.

    Zie ook: http://www.nu.nl/internet/1956466/bel-me-nietregister-geldt-echt-vanaf-1-oktober.html
     
  9. Ze mogen je bellen als je in de laatste zes maanden een relatie met ze hebt gehad, zoals dat heet. Zo ook als je bijvoorbeeld een vragenlijst hebt ingevuld met je telefoonnummer, of als je onlangs klant bent geweest. Voorlopig is het echter op vrijwillige basis, en omdat dat kennelijk niet betrouwbaar genoeg is, komt er inderdaad wetgeving.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina