1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telefoon en pinnen

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door DaveM, 11 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste ziggo gebruikers,

    ik ben opzoek naar wat antwoorden/tips over het volgende.

    Ben van plan om over te stappen naar het All in 1 pakket van ziggo. TV en Internet hebben we al via ziggo alleen telefoon nog niet. Telefoon is voor mij (en voor mijn vrouw) toch erg belangrijk aangezien ze een schoonheidssalon aan huis heeft. Mocht ik bovenstaand pakket aanschaffen is het dan mogelijk om de telefoon (bijvoorbeeld met een storing) terug te zetten op de analoge lijn.
    De analoge lijn blijft bestaan is de bedoeling want daar wordt over gepind. Haar pinapparaat kan alleen worden aangesloten via de analoge lijn.

    Is het dus mogelijk via ziggo om de telefoonlijn niet op te zeggen en de kpn lijn er gewoon bij te houden.

    Ik heb al een paar keer gebeld met ziggo maar daar hebben ze niet echt veel verstand van zaken dus ik hoop dat 1 van de member dit verhaal hierboven een beetje snapt en wat antwoorden/tips heeft dit op te lossen.

    Dave
     
  2. Het is gewoon mogelijk om een Ziggo telefoonlijn naast een analoge lijn van KPN aan te vragen. Dit is geen enkele belemmering.

    Je kan proberen of het pin-apparaat ook op de Ziggo verbinding werkt, maar je hebt een (kleine)kans dat dit niet gaat werken. Op zich niet erg, aangezien je toch van plan bent om de analoge KPN lijn ernaast te houden. Dit heeft tevens ook weer voordelen. Als het pinnen via de KPN lijn verloopt, en telefonie via Ziggo kan het een nooit het ander blokkeren, ofwel kan er tegelijkertijd gepind en gebeld worden.

    Gewoon Ziggo aanvragen met een nieuw telefoonnummer, geen portering aanvragen en bij aanvraag het niet over de KPN lijn hebben, hoeft immers toch niets mee te gebeuren.
     
  3. Ik neem aan dat hij het nummer van zijn KPN-lijn wil meenemen, omdat dat een "bekend" nummer is. Dus toch porteren en later KPN opnieuw laten aansluiten met een nieuw nummer?
     
  4. Kan ook, maar geeft meer mogelijke punten waarop het fout kan gaan, en ellende veroorzaakt. Kan ook gewoon goed gaan, maar ook net zo goed fout. En dat is iets wat hier voorkomen moet worden begrijp ik uit zijn post.

    Daarbij is deze stap ook duurder. KPN nummer laten porteren, KPN is op dat moment dus een klant kwijt, en nadat het bij Ziggo opgeleverd is een nieuwe KPN analoge lijn aanvragen. Denk niet dat KPN dan nog erg welwillend is om dit gratis aan te gaan sluiten.
     
  5. Bedankt voor de antwoorden.

    We willen dus wel het telefoonnummer meenemen. En de analoge lijn blijven we houden en dan betalen we dus alleen het "vastrecht" en de pintransacties.
     
  6. Zonder telefoonnummer kan een telefoonlijn niet blijven bestaan, als het je het nummer mee neemt (laat porteren) zal KPN de lijn afsluiten. Je kan dan wel weer een nieuwe analoge KPN lijn aanvragen met een nieuw nummer, maar het kan goed zijn dat KPN daar aansluitkosten voor rekent en het mogelijk ook een tijdje zonder analoge KPN lijn moet stellen.

    Als je de lijn van KPN niet onderbroken wil hebben -> nummer niet meenemen.
     
  7. Ok, we kunnen dus niet zonder telefoonlijn want dan kunnen de klanten niet pinnen.

    Ik denk dat ik het gewoon dan zo laat.
     
  8. PINnen via de kabel
    Kabelbedrijf Ziggo is door Currence gecertificeerd als datacomleverancier voor PIN en Chipknip. Het gaat om het netwerk van het voormalige Casema. Ziggo biedt PINnen in combinatie met het Zakelijk TV+Internet+Bellen abonnement. Betaalterminals die aangesloten mogen worden op een ADSL-verbinding, zijn ook geschikt voor de kabel.

    www.betaalterminal.nl
     
  9. Misschien een beetje late reactie, maar ik vond dit via google en ben hier ook naar op zoek.

    Net zoals DaveM zijn wij ook bezig om alles bij één leverancier te doen en dan bij voorkeur bij Ziggo. Alleen wij zijn van plan de KPNlijn er wel uit te gooien en te gaan pinnen over de Kabel, ons PIN-automaat is daar geschikt voor.

    Nu is mijn vraag, die ik ook al had voorgelegd bij ZiggoZakelijk maar (nog) geen reactie van heb gekregen; Weet iemand of het hele dekkingsgebied van Ziggo geschikt is voor de PIN en komt er naast de abbonementskosten ook nog een maandelijks bedrag bij? Bij KPN is dat namelijk €10 per maand als je overstapt naar Pinnen over (A)DSL.

    Wij wonen in Balk, voorheen was dat @home.

    Alvast bedankt!!
     
  10. Hier staat dat het vanaf oktober 2008 met een zakelijk kabel abonnement leverbaar zou moeten zijn. Ik neem aan als je belt met de zakelijke accountmanagers je wel een antwoord krijgt ?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina