1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

converteerblokje van FSK naar DTMF

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door babs, 11 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als ik dit forum doorzoek zie ik dat Casema vroeger ook dtmf gebruikte, in tegenstelling tot @Home/Multikabel. Je kan het babs dus moeilijk aanrekenen dat ze een telefoon met 'oude' techniek gebruikt. Veel keus had ze niet. Maar ik verwacht zelf ook niet dat onze kabelboer gaat betalen voor fsk -> dmtf omvormers.

    Gert.
     
  2. Je kan het altijd proberen, maar ik geeft je een ontzettend kleine kans dat dit gaat lukken, het immers niet een probleem/storing aan de kant van Ziggo.

    Als je dat niet van plan bent heb je een aantal mogelijkheden:
    1- Je gaat gebruik maken van een converter die het FSK nummerweergave signaal omzet in een DTMF signaal wat jou toestel weer begrijpt.
    2- Je wil ook dit niet aanschaffen met als gevolg dat je geen gebruik meer kunt maken van nummerweergave.

    Het toestel zal voor de rest ook prima en keurig werken. Nummerweergave zal zonder aanpassingen niet gaan werken op dit toestel. Kan je boos zijn op Ziggo, maar het is KPN die opdracht heeft gegeven voor de producten en de specificaties van het toestel, dus ook dat het toestel enkel DTMF ondersteund.

    Ben het gedeeltelijk met je eens. Het is een toestel van KPN, en zoals KPN eigen is zorgen zij er niet voor dat apparatuur onder hun merknaam ook voor anderen geschikt is, als het werkt voor hun eigen netwerk is het voldoende.

    Ja het heeft gewerkt, maar er zijn meer mogelijkheden. Ten eerste ben ik van mening dat KPN hier in gebreke blijft aangezien zij apparatuur op de markt brengen die niet geschikt/compatible is met alle telefoonaanbieders in nederland. En omdat deze handelswijze van KPN redelijk bekend is, heeft men de keuze bij de aanschaf van een toestel om te kiezen voor een toestel wat slechts 1 standaard ondersteund, of voor een toestel wat beide in nederland gebruikte standaarden ondersteund.

    Slotconclusie, ik ben van mening dat je Ziggo niet verantwoordelijk kan houden voor de tekortkomingen van het toestel wat je in je bezit hebt. Klinkt cru, maar het is gewoon een tekortkoming van het KPN toestel. En dan blijven er 3 mogelijkheden over.
    - Geen geld uitgeven en leren leven met het feit dat nummerweergave niet meer werkt.
    - De goedkoopste oplossing, gebruik gaan maken van een FSK -> DTMF converter
    - Duurste oplossing, maar geen losse "kastjes" nodig. Toestel aanschaffen wat wel FSK ondersteund. Wellicht dat je nog kan proberen het toestel retour te brengen aan de KPN en je geld terug kan krijgen.
     
  3. Tuurlijk heeft ze een kpn-telefoon. In die tijd dat Casema telefoon aanbood kon je, blijkbaar, alleen maar een telefoon bij de kpn aanschaffen omdat die, als enige, het dtmf protocol (en dus nummerherkenning) ondersteunde van Casema. Dat dan de kabelboer dtmf afschaft, ondanks hun telefonie gebruikers binnen Casema, en over gaat naar fsk zou je, bijna, de gebruikers niet kunnen aanrekenen.

    Gert.
     
  4. Er zijn over de afgelopen jaren genoeg toestellen geweest, en nog steeds, die zowel het DTMF als het FSK protocol ondersteunen. Daarvoor hoefde geen toestel bij KPN aangeschaft te worden en was men dus ook niet afhankelijk van KPN. De toestellen die KPN verkocht waren echter enkel geschikt voor DTMF.

    En de toestellen geschikt voor DTMF en FSK waren en zijn er in zo'n beetje alle prijsklasses, van goedkoop tot heel erg dure design toestellen.
     
  5. Echt onzin wat je hier schrijft! Vanaf het moment dat Casema ook telefonie ging aanbieden, maak ik er gebruik van. Had gewoon een toestel (Siemens) gekocht dat beide protocollen ondersteunde (waren toen volop te koop).

    Het is juist Primafoon/KPN die zo achterlijk bezig is om alleen toestellen te verkopen die hun protocol ondersteunen.
     
  6. Wat is er nu onzin dan? :wink: Dat Casema dtmf ondersteunde en ging afschaffen in de overgang naar ziggo? Of dat iemand een dtmf telefoon bij de kpn gaat kopen om te gebruiken bij een provider (Casema) die dtmf gebruikt? Leg even je antwoord uit, graag.

    Gert.
     
  7. Klopt heb je gelijk in, ik kom zelf van oud Multikabel en hield er even geen rekening mee dat dat zo is geweest bij Casema... :giveup:

    Verder denk ik dat er weinig valt toe te voegen aan het stukje van Excalibur...
     
  8. Menno was je ingedut?:sleep: Dit gaat naar hetzelfde onderewerp!

    Je draait om het probleem heen. Er is een toestel gekocht dat geschikt was voor het netwerk. Nu is het netwerk veranderd en nu werkt een functie van dat toestel niet meer. Dat is de schuld van..... juist ja Ziggo. De klant moet dus schadeloos gesteld worden. Om zomaar functionaliteiten te veranderen zonder met je klanten rekening te houden betekent dat je lak aan je klanten hebt.

    Maar je zult vast een passend antwoord klaar hebben om je werkgever te verdedigen.
     
  9. Die is goed :schater: Nee ik werk niet voor Ziggo, heb geen aandelen bij Ziggo, heb enkel een alles-in-een abonnement. Ik werk wel bij een landelijke IT-detacheerder, en in mijn geval in de noordelijke regio.

    Het is jou toestel, dus is het ook aan jou om een investering te doen als je weer van nummerweergave gebruik wilt maken. Feitelijk moet je bij KPN zijn die het toestel hebben laten maken, het is een gebrek van het toestel dat het enkel DTMF ondersteund.

    Keuze is geheel aan jezelf. Of je investeerd niets, maar dan heb je geen nummerweergave. Of je gaat een kleine investering aan en je kan er wel weer gebruik van maken.
     
  10. Dat heb ik ook al op diverse fora geschreven, maar om de één of andere vage reden wil men daar niets van horen! Mss omdat ze graag schelden op Ziggo:?:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina