1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hopeloos router probleem met Ziggo, wat te doen?

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Krissie, 10 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb nu ruim een half jaar al problemen met Ziggo en mijn router en ben nu op het punt gekomen dat ik gewoon niet meer weet wat ik het beste kan doen. Ik wil dolgraag weg bij Ziggo maar heb geen alternatief voor kabel (DSL wil ik niet).

    Ik heb een oudere SMC 7004VWBR router die jarenlang prima gewerkt heeft toen ik nog bij Wanadoo/Orange zat. Echter sinds de overgang naar Ziggo heb ik alleen maar ellende. Moest ik in het begin wekelijks een reboot van modem en router uitvoeren, tegenwoordig is dit dagelijks of soms zelfs 2 keer per dag.

    Ik heb afgelopen week een monteur op bezoek gehad omdat een helpdesk medewerker aangaf dat mijn signaal soms slecht was. Ik heb namelijk ook "problemen" met mijn telefoon in die zin dat ik regelmatig een pingelgeluid hoor en dan de melding "bezig met netwerk zoeken" op mijn telefoon zie. Nu bel ik niet zo heel vaak met die telefoon dus vind ik dat minder erg, maar internet gebruik ik wel vaak en ik word dus constant verbroken.

    Ik weet intussen niet meer of het nu aan mijn router ligt of aan Ziggo. In mijn router zie ik vlak nadat ik verbroken ben de volgende logmeldingen (let even niet op de datum en tijd):

    Thu Jan 01 00:01:21 1970 : 192.168.2.110 login successfully
    Thu Jan 01 00:01:06 1970 : Get Dns[1] = 212.54.40.25
    Thu Jan 01 00:01:06 1970 : Get Dns[0] = 212.54.35.25
    Thu Jan 01 00:01:06 1970 : Get Gateway[0] = 83.81.248.1
    Thu Jan 01 00:01:06 1970 : Get Netmask = 255.255.248.0
    Thu Jan 01 00:01:06 1970 : Get Ip = 83.81.xxx.xx
    Thu Jan 01 00:01:06 1970 : Dhcp client renew
    Thu Jan 01 00:01:05 1970 : DHCP Client : Receive Ack from 10.1.127.11, Lease time = 604800
    Thu Jan 01 00:01:05 1970 : DHCP Client : Send Discover
    Thu Jan 01 00:01:01 1970 : DHCP Client : Send Request, Request IP = 83.81.xxx.xx
    Thu Jan 01 00:00:59 1970 : DHCP Client : Receive Offer from 10.1.127.11
    Thu Jan 01 00:00:58 1970 : DHCP Client : Send Discover
    Thu Jan 01 00:00:26 1970 : DHCP Client : Send Discover
    Thu Jan 01 00:00:10 1970 : DHCP Client : Send Discover
    Thu Jan 01 00:00:03 1970 : DHCP Client : Send Discover
    Thu Jan 01 00:00:00 1970 : DHCP Client : Send Discover

    De melding "Send Discover" blijft soms echt uren lopen en al die tijd krijgt mijn router dus geen IP van het modem van Ziggo. Gisteren werd ik wederom verbroken, besloot toen echter eens voor de verandering niets te doen (geen reboot modem of router) om te zien of de verbinding weer zelf hersteld zou worden en na 3 kwartier "Send discover" meldingen volgde er een "Receive Offer" waarna de verbinding weer hersteld werd.

    Mijn probleem is het volgende. Ik weet dat ik een oudere router hebt die wellicht niet geschikt is voor Ziggo maar voor hetzelfde geld heb ik echt een probleem met het signaal of met een component van Ziggo zelf. Dan heeft het kopen van een nieuwe router dus weinig zin want dan blijf ik deze problemen houden. Ik voel er weinig voor om een hoop geld uit te geven en dan straks alsnog 2 keer op een dag de hele zooi moeten rebooten.

    Mijn vragen zijn als volgt:
    1) Heeft iemand enig idee waarom het zo lang duurt voor mijn router opnieuw een lease krijgt voor het IP?
    2) Zou een andere router dit probleem kunnen verhelpen?
    3) Heeft iemand wellicht ook de combinatie "telefoon is netwerk kwijt/internet ligt eruit" ervaren?
    4) Zou het probleem wellicht in het Motorola Surfboard kunnen zitten?
    5) Wanneer het probleem wel bij Ziggo ligt (bijvoorbeeld bij hun DHCP server), weet iemand wat je kunt doen om verder te komen dan de standaard helpdeskmedewerkers die echt weinig verder komen dan de standaard teksten/hulp pogingen?

    Voor de volledigheid meld ik nog even dat ik enige tijd geleden het Motorola modem rechtstreeks aan mijn pc heb gehangen. Daar ben ik niet dol op i.v.m. het ontbreken van een firewall en het niet kunnen delen van de verbinding dus dat doe ik liever zo min mogelijk. Bovendien zet je een pc vaak uit dus dan kun je niet zien of de verbinding weg is.

    Ik heb toen echter een constante trace laten lopen en ook toen werd af en toe de verbinding verbroken. Ik weet niet of dat nu nog zo is.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen of advies kan geven. Zoals gezegd, als ik een nieuwe router moet kopen so be it maar ik vraag me dus ernstig af of ik daarmee deze problemen oplos.
     
  2. Wat ik zou doen als ik jou was is haal eens de router eruit en test dit dan eens 2/3 dagen kijk of alles dan wel goed blijft werken. En test je verbinding eens met een andere router leen van vriend(in)/Kennis, kijk of dat helpt. Volgende heb je weleens de firmware van je router geupdate?? doet ook nog weleens de truc,en volgens mij werken sommige routers gewoon goed op dsl en andere werken alleen goed op kabel internet!!
    Succes met alles laat het maar horen wat het probleem was!:grin:

    Nog effe reactie op dit:
    (Voor de volledigheid meld ik nog even dat ik enige tijd geleden het Motorola modem rechtstreeks aan mijn pc heb gehangen. Daar ben ik niet dol op i.v.m. het ontbreken van een firewall en het niet kunnen delen van de verbinding dus dat doe ik liever zo min mogelijk. Bovendien zet je een pc vaak uit dus dan kun je niet zien of de verbinding weg is)

    Firewall?? die zit toch standaart op xp/vista en ook in je antivirus!!
    en alleen door hem effe te laten draaien zoveel dagen kan je echt zien of het aan die motorola modem legt.
     
  3. Even alleen over je internet probleem: Dit is een SMC probleem. Deze routers staan bekend om dat ze blijven haken bij DHCP requests. Ik heb hier zelf een SMC 7908VoWBRA en 7908VoWBRAv2 staan die beide zowel op Ziggo, als op een BabyXL/Tiscali verbinding, als op een Tele2 DHCP verbinding hetzelfde probleem geeft. Allemaal werken ze met DHCP.

    Ook zul je misschien errors tegenkomen zoals
    "Could not find DHCP daemon to get information"
    en veel "Send discover"

    Ik raad je aan om een andere router te kopen/testen of even rechtstreeks in je pc met een simpele firewall. Ik heb zelf een Speedtouch 716 omgebouwd tot router ipv de SMC en daar heb ik geen problemen mee. Super stabiel!

    Google SMC "Could not find DHCP daemon to get information"

    Hopelijk heb je er wat aan. Succes ermee :wink:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2009
  4. Hoi Freeway, kijk daar heb ik inderdaad wat aan!

    Ik heb me natuurlijk wel suf gezocht over SMC maar kon daar dus niets over vinden.

    Nou ja, als ik zo e.e.a. bij elkaar optel denk ik dat ik maar eens een nieuwe router ga kopen.... blijft natuurlijk de vraag welke :)

    Heel erg bedankt in ieder geval dat je je ervaringen hebt willen delen!
     
  5. Ik heb op advies van Ziggo een Sitecom 300N gigabyte gekocht en die werkt goed (na eerst 3 andere routers gekocht te hebben waaronder de laatste Linksys 160 300N)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina