1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

IP adres is elke dag anders

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door musicman, 7 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat we na het grote onderhoud hier (2132) van afgelopen donderdag een nieuw IP adres hebben gekregen, kan ik best inkomen. Je wordt geroute naar een ander segment, of ineens een ander VLAN, met een andere DHCP server... er zijn uiteraard talloze redenen voor een dergelijke adreswijziging.
    Maar om het nu elke dag te doen, lijkt me wat veel en ook niet echt goed. Ik heb nu, sinds donderdag, mijn 5de IP adres gekregen (verschillende, dus..).

    Ziggo... waar zijn jullie mee bezig????????

    Patrick.
     
  2. Ik zou eventjes wachten tot vrijdag 16:00 (tot zolang zijn de upgrades geplaned)

    Ik gok dat dit tijdelijk is en dat men misschien zelf zijn oude IP-adres weer terug krijgt :)

    (had ik een jaartje of twee geleden ook)
     
  3. Even een updateje:
    Uiteindelijk vorige week donderdag een melding gemaakt bij de Ziggo Helpdesk. Deze konden niets vinden dus een monteur ingeboek, en die is gisteren geweest.
    Een merkwaardig probleem, gaf hij toe, en het enige wat in de keten nog niet gedaan was, was het vervangen van het modem. Ik heb dus nu een nieuwe Motorola (ineens met telefoon aansluiting) en we gaan kijken of dit het probleem oplost.
    Nu (bijna een dag verder) heb ik nog steeds hetzelfde IP adres, en is de verbinding ook niet echt meer down geweest sindsdien. Het gaat er dus op lijken dat het wel geholpen heeft, want voorheen deed ik nooit langer dan 4 uur met een IP.
     
  4. Bij mij all weer het tweede IP adres Resterende Lease Tijd 6 dagen 23:28:56 terwijl het eerst all tijd 40 dagen was.

    En ik nooit geen problemen had met me internet verbinding.

    Ik ga dit als klacht aan Ziggo door geven. Wand dit kan gewoon niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2009
  5. Het verlopen van de leasetijd zegt er op zich niets over of je ook een ander ip krijgt. In de meeste gevallen, in elk geval wanneer je router 24/7 aanstaat, gewoon hetzelfde IP opnieuw toegewezen kregen.

    En wat wil je als klacht aan Ziggo doorgeven? Dat je eens een ander IP gekregen hebt? Dit is op zich niets vreemd, natuurlijk moet dit niet de spuigaten uitlopen, maar zelfs 1x per week zou nog niet uitzonderlijk zijn.

    Zolang dit binnen normale "waarden" blijft heb je eigenlijk geen poot om op te staan om over te klagen mbt het wijzigen van je IP. In de algemene voorwaarden, waarmee je akkoord bent gegaan, staat dat er gebruik word van dynamische ip toewijzing en niets over een vast ip.

    Er zijn ook oplossingen voor dynamische ip-adressen en zelf gehoste servers, dyn-dns is een van die voorbeelden.

    Je geeft aan dat je diensten aanbied op internet. Is dit non-commercieel kan je het volgende als niet geschreven beschouwen; Als dit wel commerciele diensten zijn, dan zou ik nog eens 2x nadenken over het indienen van een klacht. Dat kan ook tegen je gebruikt worden, aangezien het volgende de algemene voorwaarden niet toegestaan is om de diensten van ziggo voor commerciele doeleinden te gebruiken.
     
  6. Het zijn non-commercieel diensten die ik host zoals webcam.
     
  7. Daar zijn op zich vrij goede een eenvoudige oplossing voor als bijvoorbeeld dyn-dns.
     
  8. Multikabel is nu over naar het provisionings- en DHCP systeem zoals dat al jaren bij @Home draait. Sinds mijn laatste modemwijziging (2006 dacht ik) heb ik al hetzelfde IP, ondanks de leasetijd van 7 dagen.

    Vanwege alle omzettingen kan het deze dagen dus een aantal keren wijzigen, maar wanneer alles eenmaal goed draait, zul je merken dat je weer erg lang met hetzelfde IP kunt werken.
     
  9. Uhm, dit lijkt me hier lichtelijk offtopic. JAM was daar erg goed in, maar jij beheerst die techniek ook aardig goed. Ik begrijp je frustratie en je kwaadheid voor de problemen die je nu hebt, maar nu doe je zelf wat je eerder heel veel mensen verweten hebt :wink: en op aangesproken hebt :wink:
     
  10. sinds 2 dagen krijg ik ook telkens een ander ip,maar zit ik ook iedere 2 uur een kwartier tot een half uur zonder internet...

    en kijk mijn snelheid....
    [​IMG]

    we moeten zeker weer een half jaar geduld hebben,er word zeker weer hard aan gewerkt?! iets wat ik al een half jaar moet slikken deze K smoezen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina