1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Alphacrypt flinke storing in beeld

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door mr.louie, 7 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Allemaal,

    Aangezien ik al een flinke tijd naar volle tevredenheid gebruik maak van een sony tv icm een alphacrypt, hebben we onlangs besloten om ook bij mijn ouders een alphacrypt in hun sony te gaan gebruiken.

    Helaas verloopt alles niet zo soepel.
    We ervaren een flinke digitale storing in het beeld, variërend van flinke macroblokken tot dikke strepen door het beeld. Eigenlijk iedere paar seconden, flink storend dus.
    Wel worden alle zenders ontvangen, en zegt de tv dat het signaalniveau perfect is.
    De gebruikte tv is overigens een 32u4000.

    Het volgende zie ik als mogelijke oorzaken en wat ik heb geprobeert om het op te lossen:

    Alphacrypt Firmware: Geupdate naar 3.18 zonder verbetering.

    Slechte Alphacrypt cam: Vervangen door mijn eigen exemplaar zonder verbetering.

    Storing door aparaten zoals modem/ telefoon: Aparaten uitgetrokken, geen verbetering.

    Storing door lus door VCR: VCR ertussenuitgehaald, geen verbetering.

    Slechte bekabeling/ splitters: Gloednieuwe afgeschermde kabel aangeschaft, rechtstreeks op wandcontactdoos aangesloten, kabellengte 1,5 meter, geen verbetering.

    TV instellingen: Gelijk aan mijn instellingen, zou dus goed moeten zijn.

    Alphacryptinstellingen: Gelijk aan mijn instellingen, zou dus goed moeten zijn.

    Wat ik vreemd vind is dat, in het instellingenmenu van de tv waar ook de signaalsterkte word aangegeven,
    de waarde QAM AGC bij mijn ouders rond de 250 ligt, en bij mij rond de -50.
    Echter heb ik geen flauw idee wat deze waarde inhoud.

    De laatste twee oorzaken die ik kan bedenken zijn:
    óf de digitale tuner in de tv,
    óf de kabelaansluiting buiten de woning.
    Zeer binnenkort wil ik daarom de tv eens meenemen naar mij thuis, om te kijken of de storing daar ook optreedt.

    Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?
    Alle hulp word gewaardeerd, ben ten einde raad.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2009
  2. Dat lijkt me inderdaad de enige manier om snel vast te stellen of het probleem in de TV zit of in het signaal wat de TV in gaat.
     
  3. Inmiddels bij mij thuis geprobeert, zelfde resultaat, ook flinke storing.
    Ook hier nog eens de alphacrypt omgewisselt zonder verbetering.

    Mijn conclusie is dus dat het in het Sony toestel moet zitten.

    De QAM AGC waarde staat hier ook op 250, waar mijn eigen tv -50 aangeeft.
    Zou erg graag willen weten wat dit betekend.
    Na wat zoekwerk op internet heb ik ontdekt dat AGC staat voor automatic gain control.
    Ik maak hieruit op dat het een soort versterking van het signaal is?

    Alle hulp word wederom gewaardeerd.
     
  4. Vandaag eindelijk wat opheldering in deze zaak.
    Ben afgelopen week bij de electronicazaak geweest waar de tv was aangeschaft, welke mij doorverwezen naar de thuisreparatieservice van sony.
    De monteur van sony is daarop bij mijn ouders thuis geweest om ze, na inspectie, te vertellen dat "welke problemen dan ook met een cam-module" niet worden ondersteund door sony, en hij dus ook niks kon repareren of oplossen.
    De dag daarna ben ik dus (behoorlijk boos) naar de elctronicazaak terug gegaan om verhaal te halen.
    Zij gingen toen dus weer met de monteur aan het bellen, om hem vervolgens met mij te laten spreken. De monteur hield star aan zijn verhaal vast dat Sony geen enkele ondersteuning biedt aan het door hun ingebouwde cam-slot, en hij er met mij niet over in discussie ging.
    Mochten er dus problemen van welke aard dan ook mee zijn, trekt sony de handjes ervan af, ook al betreft het een defect in hun tv.
    Hier was ik het dus absoluut niet mee eens, en ben opnieuw met de mensen van de electronicazaak in discussie gegaan.
    Uiteindelijk hebben ze me toegezegd om een zelfde tv naar hun zaak te halen, om vervolgens bij hun te kijken of die dezelfde problemen vertoonde.
    Vandaag hebben ze de tv binnengekregen, en ben ik met de alphacrypt aan het testen gegaan.
    Deze nieuwe tv vertoonde geen enkel probleem, kraakhelder storingsvrij beeld.
    Het eerste toestel had dus duidelijk toch een defect. Gelukkig zag ook de verkoper dat in, en word morgen het defecte toestel van mijn ouders geruild tegen het nieuwe.
     
  5. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Mooi dat het uiteindelijk dan toch is opgelost. :pompom:

    Wel te betreuren valt natuurlijk de belachelijk starre houding van Sony in deze kwestie. :no:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina