1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Cisco 8455DVB oud @home gebied brabant

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door RoelVB, 7 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. net gebelt, eerste reactie, ze hebben daar geen idee waar het over gaat.
    na uitleg aan de vriendelijk klinkende mevrouw, ging ze het even navragen. minuutje later krijg een een tweede vriendelijk klinkende dame aan de lijn.

    die vroeg wederom waarover het ging. het probleem uitgelegt, en er werd mij heel duidelijk gemaakt ( waar ik het zelf 100% mee eens ben ) dan cisco niks met mij te maken heeft. zei doen zaken met ziggo, en niet met mij. en ik doe zaken met ziggo, en niet met cisco.

    dus nogmaal mijn voorstel, stuur maar een nieuwe op, dan stuur ik de oude retour in de doos.

    jammer dat deze actie er voor heeft gezorgt dat we alweer twee weken verder zijn.
     
  2. Hoewel dit waarschijnlijk niet de beste plek is voor dit soort voorstellen wil ik toch mijn oplossing voor dit probleem hier kwijt.

    In het verleden hebben de 1.0.2.5 firmware apparaten automatisch geüpdate. Dit heeft volgens mij gewerkt tot 1.0.4.1.
    Daarom leek mij de beste oplossing om op het @home netwerk simpelweg de oude firmwares te zetten (desnoods alleen in het weekend of zo). Om nu te voorkomen dat mensen met een nieuwere firmware een oude krijgen moet er wellicht een eerst een extra update komen waarin een automatische downgrade wordt uitgezet (het mooist is om dit in menu optie te regelen). Zodoende hebben die mensen er geen last meer van als in weekenden er een oudere versie op het netwerk staat. Als een downgrade bescherming niet kan dan moet dit wellicht een eenmalige actie zijn waar de paar mensen met een nieuwere FW even last van hebben. Maar dat zullen er vast niet zoveel zijn en die zouden dan ook de auto-update feature uit kunnen zetten.
    Op deze manier hoeven er geen dozen heen en weer te worden gestuurd en krijgt iedereen snel een up to date verhaal.

    Geen idee in hoeverre dit haalbaar maar volgens mij zou dit een goede oplossing zijn...
     
  3. @hierboven.....

    Ik en velen met mij, zitten in multikabel gebied.........
    dan zou die actie dus voor alle gebieden behalve het test gebied gedaan moeten worden.
     
  4. Als die downgrade preventie werkt kan het overal. Verder is het per netwerk te doen lijkt me...
     
  5. Snap niet waarom er niet een update kan komen die het vanaf elke software versie doet. Blijkbaar wordt dit niet getest bij Cisco/Ziggo.
     
  6. Dat begrijp ik ook niet...
     
  7. Is er al iemand die het voorelkaar gekregen heeft, om cisco zover te krijgen dat de 8455 omgeruilt word voor eentje met een nieuwe firmware ?
     

  8. Vraag me toch af waar je vandaan hebt dat ze het niet getest hebben... wat ik tot op heden begrijp is dat het niet werkt... punt.... of ze het getest hebben blijkt nergens uit... wellicht dat ze het juist wel getest hebben en dat nu blijkt dat dat niet goed werkt... of iets dergelijks.
     
  9. Ik heb ook FW 1.0.2.5 in Cisco 8455DVB staan

    Zo als in de titel al vermeld, heb ik nu ook een oudere type Cisco ontvanger, en moet ik hem nu ook om gaan ruilen voor nieuwe type Cisco ontvanger?

    Ik heb hem gekocht op 27-02-2009 bij Expert.

    Ik zal als dit nodig is zal ik wel tegen winkelier zeggen dat ik gelijk nieuwe mee moet hebben, anders zit ik zonder.

    Verder snap ik er niets van waarom Ziggo/Cisco niet een firmware update uit geeft waar ook de oudere type ontvangers mee over weg kunnen update van de FW 1.0.2.5 naar de nieuwste FW.

    Nou moet ik weer mee lopen slepen naar Expert om hem om te ruilen voor eentje met de nieuwste FW.

    Ik vind dit echt een slechte zaak hoor.

    Dus Ziggo doe hier wat mee. en breng een update uit die oudere type ontvangers wel kunnen update naar de nieuwste FW versie.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2009
  10. waarom werkt de update in voormalig casema gebied wel ?????
    leg dat eens uit in plaats van een nummer bloot te geven waar men niets mee kan doen,

    ik snap de goede bedoeling wel,
    maar kan me niet voorstellen dat door een netwerk configuratie probleem
    mensen nu met hun decoder moeten gaan shoppen om de update alsnog binnen te krijgen.



     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina